Impreza 2.0D 2010
Subaru club Romania

Impreza 2.0D 2010

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #20 on: March 23, 2019, 00:02:44 AM »
Foarte ciudat cum de a picat fix dupa ce ai luat'o.
Mai era un coleg pe forum, cu un Forester, caruia i'a picat motorul dupa ~500km ... ma gandesc ca ambele masini prezentau totusi un inceput de sfarsit ptr cineva "pe felie" cu diesel'urile Subaru

Ce era in cutia de lemn?
In afara de partsouq (cat mai platesti, in afara de transport? cat e vama ptr piesele auto?), de unde ai procurat piese la preturi mai decente?
« Last Edit: March 23, 2019, 00:05:19 AM by andrei0241 »

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #21 on: March 23, 2019, 00:52:45 AM »
Deci e numai buna acum. Bănuiesc ca ai schimbat și suporții de motor. Ii mai trebuie DPF, amortizoare și poți sa o vinzi ca noua. Oricum dacă îți place și nu te-a deranjat prea tare la buget acum merita sa o păstrezi.
O sa se ducă mai târziu rulmenții la roti și cablurile din cutie dar nu e deranj mare.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #22 on: March 23, 2019, 14:24:32 PM »
O sa raspund punctual la ultimele postari, dar o sa revin cu o lista completa de piese si preturi.

- Cost total: peste 7000 Euro (Eu estimasem 6000 dar nu luasem in calcul injectoare, volanta si inca cateva chestii)

- Se poate sa fi avut ceva semne, dar daca eu nu am stiut cum trebuie sa se auda normal un motor diesel si in special cel boxer...

- In cutia de lemn era short block-ul

- La Partsouq am platit pt piese in valoare de 642 $ + 102 $ transport + 76 lei vama + 590 lei TVA. La noi cei mai rentabili sunt cei de la Al Padrino, plus ca aduc aproape orice la comanda. Aici trebuie sa adaug ca nu am 100% incredere in provenienta pieselor, cineva spunea ca vin de prin Turcia. Am luat un intinzator de lant de la Partsouq si unul de la Al Padrino, doar ca unul din ele a fost defect, dar nu stiu care...

- nu am schimbat suportii de motor si nici cei de la SMT nu au zis nimic de ei, deduc ca inca erau OK. Amortizoarele cred ca sunt ok, nu scartie nici unul inca. Filtru dpf nu cred ca o sa-i pun nici o data (cel putin nu voluntar) ar insemna sa-mi fac singur probleme. Cu itp-ul m-am descurcat si o sa ma descurc in continuare. Cand chiar nu o sa se mai poata, atunci o sa-i pun. Am reparat-o doar ca sa o tin, daca vroiam sa o dau, o dadeam pe loc la cel care m-a dus cu platforma (imi oferise 3000 E pe ea). Un rulment sau doi se aud deja si mi-au confirmat si cei de la SMT.
« Last Edit: October 01, 2020, 16:33:26 PM by Lup_Alb »

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #23 on: March 23, 2019, 14:43:22 PM »
La partea cu itp-ul probabil ca ti-a încadrat-o la alta norma decât euro4. De unde și omologarea individuală. Deci când ii pui filtru iar ii faci omologare. Mulți ar vrea sa îți spună sa o folosești cu plăcere dar așa fără filtru nu prea e sănătos.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #24 on: March 23, 2019, 14:59:10 PM »
Tin sa te corectez pt a nu ramane cu o informatie incorecta. Pot sa te asigur ca in cartea masinii scrie Euro 4 si tot ce mai trebuie.
Daca te uiti la postul meu din 28 august 2018 o sa observi acolo o poza cu omologarile de SERIE care exista pt marca SUBARU in Romania. Orice model care nu se afla in lista aia, primeste o omologare individuala.
« Last Edit: March 23, 2019, 15:00:00 PM by Lup_Alb »

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #25 on: April 01, 2019, 22:03:55 PM »
Dupa cum am promis, revin si cu lista de piese si preturi. Pentru o vizibilitate mai buna, o sa o adaug si in sectiunea "Tehnic"
Cod piesa Denumire Cantitate Pret

Short Block SUBARU 2.0 D (Bloc motor) + transport- nordicmotorcenter.com   1   4240 Eur
2294000955   Volanta SACHS (Volanta masa dubla) – autohut.ro   1   1924 Ron
13142AA110   TENSIONER-CHAIN – alpadrino.ro      1   294 Ron
13142AA110   TENSIONER-CHAIN – PARTSOUQ.com   1   40,44 $
800606720   BOLT-6X23X10 – PARTSOUQ.com   5   2,5 $
10105AB670   GSKT&SEAL SET-ENG (Kit garnituri motor 2.0D) partsouq   1   203,99 $
44616AA080   GASKET-EXHAUST – PARTSOUQ.com   2   9,32 $
44011AE01A   GASKET RM– PARTSOUQ.com   1   4,84 $
44022AA123   GASKET(CR) – PARTSOUQ.com   1   9,62 $
44011AG000   GSKT– PARTSOUQ.com   1   7,7 $
44616AA090   GASKET-EXHAUST– PARTSOUQ.com   1   4,66 $
44616AA100   GASKET-EXHAUST– PARTSOUQ.com   1   5,58 $
11044AA750   GSKT-CYL HEAD (Garnitura chiuloasa) – PARTSOUQ.com   1   48,37 $
10944AA050   GSKT-CYL HEAD,2 (Garnitura chiuloasa) – PARTSOUQ.com   1   48,37 $
11095AA150   BOLT AY-CYL HEAD (Suruburi chiuloasa) – PARTSOUQ.com   12   52,44 $
13188AA030   GEAR CP-MAIN– PARTSOUQ.com   1   26,05 $
13133AA010   SPROCKET CP-RDCTN– PARTSOUQ.com   1   52,09 $
15010AA340   PUMP ASSY-OIL EG (Pompa ulei) – PARTSOUQ.com   1   116,28 $
15208AA110   ELEM CP-OIL FLTR (Filtru ulei) – PARTSOUQ.com   1   9,23 $
15049AA120   STRAINER ASSY-OILFG (Sorb ulei) CarParts-Pros.com   1   29,16 Eur
17542AA070   PIPE-FUEL DLVY (Teava combustibil) CarParts-Pros.com   1   81,09 Eur
17542AA080   PIPE-FUEL DLVY (Teava combustibil) CarParts-Pros.com   1   81,09 Eur
17542AA090   PIPE-FUEL DLVY (Teava combustibil) CarParts-Pros.com   1   81,09 Eur
17542AA100   PIPE-FUEL DLVY (Teava combustibil) CarParts-Pros.com   1   76,39 Eur
92828-Y-606J   GLOW PLUG NGK    4   478,36 Ron
CN-SL-072   TEAVA CIRCUIT AER INTERCOOLER (Turbo works)   1   70 Ron
KC83D   Filtru combustibil MAHLE ORIGINAL KC83D – autohut.ro   1   68 Ron
13143AA090   Lant distributie – alpadrino.ro   2   512 Ron
902370029   Flange nut (piulita evacuare) - SMT   10   155,3 Ron
14035AA530   GSKT – INT MANIF - SMT   4   172,32 Ron
14738AA080   GSKT – EGR PIPE – SMT    1   38,79 Ron
808106950   BOLT – 6x21x18 – SMT    6   52,92 Ron
800608030   BOLT – 8x28x20 – SMT    3   18,18 Ron
800610860   BOLT – 10x95x40 – SMT (surub prindere electromotor)   2   43,34 Ron
800610850   BOLT – 10x80x40 – SMT (surub prindere electromotor)   2   82,58 Ron
   Ulei Subaru by Motul 5W-30 – SMT    7   541,45 Ron
   Antigel Subaru G11 by DYNAMAX – SMT    5   99,96 Ron
   Injectoare DENSO –remanufacturate de fabrica - opel-scanner.ro   4   3200 Ron
   Reconditionat Turbina – robnec.ro   1   800 Ron
   Vama piese PARTSOUQ   1   76 Ron
   TVA piese PARTSOUQ   1   590 Ron
   Manopera SMT (montat/demontat, reconditionat chiuloase, diagnoza, etc)   1   5000 Ron
« Last Edit: April 01, 2019, 22:46:14 PM by Lup_Alb »

Muttley

  • 5126
Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #26 on: April 01, 2019, 22:43:21 PM »
Cum ai scris mai sus, peste 7ke.

Desi n-am treaba, felicitari pentru publicarea listei. Si perseverenta, tarie de caracter, uatevar.
Sa te bucuri de masina!
WRX SW 2002

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #27 on: April 07, 2019, 16:46:34 PM »
In fiecare weekend incerc sa fac cate un drum mai lung pt. a reusi sa termin cu rodajul. Aviz amatorilor de iesiri din oras  :)
Weekend-ul asta am urcat cu ea la munte pana am dat de zapada.
1000 Km facuti, 4000 Km ramasi...


Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #28 on: July 19, 2019, 20:51:04 PM »
Acum doua săptămâni nu prea aveam ce face și m-am gândit sa curat filtrul de aer KN (drop in)
Asa arata după cam 5000 km:



Respectând instrucțiunile, i-am dat cu substanța de curățare si l-am lăsat sa se înmoaie. După, am început sa-l clătesc cu apa (fără presiune) asa cum spune la carte. Ca rezultat, uleiul si mizeria au ieșit, gângăniile nu... Nu il puteam pune la loc cu gângăniile în el asa ca a trebuit sa apelez la dus. Dusul a rezolvat treaba 98 %. A trebuit sa mai apelez la un ac si multa răbdare pt a putea scoate cele 4 gaze și 2 pietricele care mai rămăseseră. L-am lăsat sa se usuce 2 zile (l-am spălat vineri si luni l-am pus înapoi), după care i-am dat cu uleiul din kit si l-am pus la loc.
 
Ca o concluzie: modelul drop in este imposibil de curățat doar prin clătire cu apa fără presiune.
« Last Edit: July 19, 2019, 20:53:59 PM by Lup_Alb »

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #29 on: July 19, 2019, 21:30:08 PM »
Un schimb de ulei era in plan. Astăzi s-a îndeplinit.
Motul 8100 Eco-nergy, 5W30
Filtru orignal Subaru

Kilometraj: 225534 km
Kilometraj de la schimb motor: 2760 km

Operațiune efectuata prin intermediul colegului BOXER, căruia țin sa-i mulțumesc din nou aici.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #30 on: July 19, 2019, 22:25:16 PM »
Imi pare bine ca ne-am incadrat in timp si ca am avut garnitura. Am cautat mai tarziu si am descoperit ca mai aveam suficiente.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #31 on: July 29, 2019, 20:25:42 PM »
Achiziționat si montat cauciucuri Michelin CrossClimate + 205/50/R17
Geometrie fata + spate
Operațiuni efectuate la AutoSoft Dudesti

Știu ca cauciucurile astea nu sunt alegerea ideala, dar a fost cea mai buna pe care am putut-o face în situația mea actuala: cauciucurile trebuiau neapărat schimbate pt ca cele din fata erau tocite inegal fata de cele din spate (amândouă erau tocite destul de bine pe margini) După verificarea geometriei se pare ca au fost abuzate plus ca nu au fost nici o data rotite cu cele de pe spate. Eu as fi vrut sa iau Michelin Pilot Sport 4, dar asa nu as mai fi avut bani si de anvelope bune de iarna + jante.

La geometrie mi s-a spus ca mașina este încă în parametri acceptabili, dar am hotărât sa o aduc cat mai aproape de ideal. M-am gândit ca nu ar strica dacă se mai umbla pe la șuruburile alea de reglaj ca sa nu înțepenească de tot.

« Last Edit: July 29, 2019, 21:14:04 PM by Lup_Alb »

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #32 on: September 24, 2019, 23:01:29 PM »
Am fost într-un mic concediu (20 -31 august). București - Belgrad (trecut pe la Porțile de Fier) - stat 5 ore in vama cu Croația unde, fiind Roman, desigur ca a trebuit sa fiu tras deoparte si întrebat de carne, alcool, țigări...(asta de vameșii sârbi) - Graz (Austria) - vizitat un ghețar pe acolo - retur prin Ungaria. Am și ceva poze, dar sunt un pic cam leneș.

In total 3200 Km cu un consum de 6%.

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #33 on: April 05, 2020, 12:53:58 PM »
Schimb ulei:
Data: 13.03.2020
Kilometraj: 234134 Km

Ulei: AMSOIL SIGNATURE SERIES 0W-30 - ACEA A5/B5, A1/B1 (luat pe la sfârșitul lui 2018 înainte sa cada motorul)
Filtru + garnitura bușon - originale SUBARU

Manopera 81 RON

Observații: Consum mai scazut cu 0,4 %. Motor un pic mai zgomotos ? (Aici nu sunt sigur, poate e doar o impresie rezultata din faptul ca am fost cu urechile ciulite sa observ vre-o schimbare)

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #34 on: April 05, 2020, 16:30:54 PM »
Dacă ai schimbat brandul de ulei sau tipul e normal sa fie mai zgomotos.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #35 on: August 13, 2020, 01:07:54 AM »
O intrebare...
Chiar a  meritat un motor nou si costuri de 7000 euro ?
De banii astia poate luai o benzinara de 2.0 aspirata  ok, din cate aud senzatiile sunt ceva mai tari la diesel fata de 2.0 N/A...dar totusi..7000 EURO !
Mai ai comparatii cu alte masini conduse care sa iti insufle asa de serios si hotarat dorinta de a inlocui un astfel de motor pt a ramane cu aceeasi masina?
Multumesc si scuze pentru intrebarea ..abrupta

PS. motorul nou ce an ar fi si ar mai avea riscurile celui vechi?
« Last Edit: August 13, 2020, 01:08:37 AM by orientalmed »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #36 on: August 13, 2020, 01:09:07 AM »
Nu se compara aspiratul 2.0 cu dieselul, cel din urma se apropie de WRX (ca senzatii).
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #37 on: August 13, 2020, 01:20:15 AM »
Ceva nu se leaga. Am diesel de 220 Hp, si da, il simt agresiv din cauza cuplului, dar ....impreza 2.0 diesel cu 8,6 s pana la 100 nu se apropie de wrx deloc.
iar generatia anterioara de impreza HAWK 2.0 aspirat , are 8.8 s. Si iar nimeni nu il aseamana cu wrx ul.
Trebuie sa fie alta ratiune si alt mister pentru care initiatorul topicului i-a aratat asa de mult LOVE de a investit in ea.
Sunt tare curios Lup_Alb
Multumesc
« Last Edit: August 13, 2020, 01:21:49 AM by orientalmed »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #38 on: August 13, 2020, 09:44:24 AM »
In realitate se leaga, nu pe hartie. Masini diferite, motoare diferite, transmisii diferite, soferi diferiti.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Impreza 2.0D 2010
« Reply #39 on: August 13, 2020, 12:19:29 PM »
Se leagă și pe hârtie pentru cine stie sa citească. Cuplu la 1800rpm cu tracțiune integrala și mașina ușoară.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20