Civicul a fost dintodeauna o masina faina. Am avut una din precedenta generatia si mi-a placut mult.
Si daca precedenta generatie de Impreza putea sta cu greu alaturi de Civic avand motorizari oarecum echivalente ( cun un + la Impreza pentru AWD, si o serie de +uri pentru Civic pentru economie si confort), la generatiile actule, exceptand AWD-ul (care, sinceri sa fim, la un hatch compact fara valente sportive nu-i un must have), Civicul - din pacate pentru noi - este peste Impreza.
Atat ca si motorizari, cat si ca spatiu interior + portbagaj, confort, finisaje, you name it !
Dealtfel, daca ne uitam la cat a crescut in dimensiuni actualul Civic, o sa vedem ca acum este pozitionat mai aproape de vechiul Acord decat de vechiul Civic.
Daca insa ne uitam la vanzari, vedem ca actualmente Impreza e mai mault ca sa iasa la numarul de modele comercializate.
Din punct de vedere al vazarilor, Impreza (cel putin in America de Nord si Europa), nu prea conteaza. Vanzarile sunt date de Forester, Outback si XV/Crosstrek.
Si daca mergem la gama SUV, CR-V-ul "nu sufla" in fata Foresterului. Cel putin la noi, din punct de vedere tehnic CR-V-ul este sub Forester ( pluseaza putin la finisaje, dar pierde detasat la motorizari, garda la sol, tinuta de drum si bineinteles, sistem AWD).
Acu' ramane de vazut ca va fi cu noua generatie de CR-V vs noul Forester ...
LE:
Mda ... spre deosebire de Subaru, cei de la Honda-s mai destepti !
Pe langa motorul aspirat de 2.0 - 2.4 l, au pus pe noul CR-V si motorul de 1.5 turbo 180 CP de pe Civic.
Subaru tine 1.6-le DIT de pe Levorg sa se prafuiasaca in depozite ...