...
al meu 1.5dci consuma sub 6 litri orice ii fac ... .
Ala nu consuma motorina, o produce !
@Candes - da, motorul este in parametri optimi cand se stinge martorul albastru din bord.
Pe vremeac asta, se intampla dupa maximum 1 km. Iarna, cam pe cand ajungi la destinatie (~ 4-5 km, in functie de temperatura exterioara).
Daca-i vora de trafic normal, adica cel in care te misti totusi, nu stai intepenit in coloana la semafor, 14 l/100 km este mult, Prea mult !
Verifica ce spunea si colegul @Muttley, sa nu-ti fi ramas franele blocate.
Daca nu ai si altele aprinse prin bord si zici ca ai fost la Twin Motors si testerul nu a indicat nicio eroare, ai putea verficia si filtrul de aer - poate o fi colmatat si daca motorul nu mai poate trage aer, asa ca ... trage motorina.
Nu ma pricep foarte bine la motoare, dar logica inginereasca spune ca ar putea fi si o problema la sistemul de alimentare / injectie.
Chiar asa, scoate fum la accelerare ?
Daca nu spuneai ca ai fost in service, as fi zis ca poate fi o problema de EGR (am patit una de-asta = motorul merge super, dar si consumul creste). Dar problema EGR-ului ar fi fost semnalata in bord (Check Engine + VDC Off).
O alta explicatie ar putea fi daca ai parte de regenerari dese ale DPF-ului. Acolo iar se consuma motorina in exces.
Ai putea verifica in service gradul de umplere a filtrului si, eventual, sa-i faci o regenerare fortata.
Daca ai folosit masina preponderent in oras, pe distante scurte, este foarte posibil ca masina sa nu reuseasca sa faca regenerarea DPF-ului pana opresti motorul si, de fiecare data cand ajunge la temperatura optima, sa declanseze procesul fara a apuca sa-l termine pana opresti din nou masina.
PS: Ai verificat consumul si la pompa ?
Ca poate-i pur si simplu o eroare de indicatie a computerului de bord ....