Salut colegii de pe forum!
Acesta este primul meu post aici, din pacate nu cu vesti bune asa cum speram, cand am facut cont pe forum.
Acum aprox doua luni am mers sa iau un Forester 2.0D din 2009, 256000km. (Da, stiu problemele motoarelor, m-am documentat)
Masina a mers perfect, fara nici o problema aprox 2500Km, dupa care a luat-o pe ulei (in max 15 sec. am reusit sa omor motorul, de la cheie n-a vrut).
Ok, turbo dus.. Nu-I nici prima si nici ultima masina la care se duce turbo.
Dua masina pe slep la mecanicul meu care s-a ocupat de masina anterioara.
Demontat turbo, trimis la Cluj la reparat. Dupa cateva zile, m-a sunat mecanicul sa-mi dea ceva vesti:
1- Veste buna. Turbo reparat, montat inapoi.
2- Veste asa si asa. A facut schimbul de ulei, filtru.
3 - Veste rea. Din motor, a scos aprox 16L de ulei (zeama fara nici un Dumnezeu, dar cu puternic miros de motorina).
4 - Vestea si mai rea. A pornit motorul, de mers merge bine, dar in 20min. de mers la relanti, a crescut nivelul la ulei cu aprox 2L (mirosea a motorina).
Asadar, a spus ca pe undeva, motorul arunca foarte multa motorina in ulei si de asta a luat-o pe ulei. Suna logic.
Doar ca el nu se baga in motoare boxer. Ok, nu-I stress, I know the feeling.
Am ajuns la un alt mechanic care se pricepe la Subaru.
Mecanicul nou, spune ca da, se rezolva si ca totu-i de la DPF si incercari repetate de regenerare date de ECU (suna logic, doar ca nu are cum la relanti, sa arunce in baie 2L de motorina doar din regenerare).
Duc masina la el pe slep.
A doua zi ma suna, si-mi spune ca turbo nu e ok (Cum naiba? Doar e reparat, am si raport!).
Bine, poate cei de la Cluj au facut-o de oaie..
Ce-i drept, foarte putin, pe partea de admisie atingeau lamelele pe corpul turbinei.
Trimit turbo inapoi azi.
Maine ma suna ca-i ok turbo si in momentul in care se face presiune de ulei, se centreaza automat. Si-l trimit inapoi, cu un nou raport (in graphic arata joc sub 0.2mm la aprox 70000 rpm).
O data ajuns, mecanicul l-a montat inapoi si a incercat aprox 3 regenerari. Era 255% incarcat DPF, am vazut eu cand a citit cu SSM.
A spus ca nu se poate regenera, si ca trebuie bagat DPF in solutie. Zis si facut, DPF era acum curat.
Intre timp, mi-a aratat ca EGR-ul era blindat (tabla de 0.3mm intre EGR si flansa de fixare).
Bun! Schimbam si EGR-u.
Tin sa precizez ca masina nu avea nici un martor aprins in bord.. Sa fi fost masina a fost "pregatita" pentru vanzare? Mai mult ca sigur!
Asadar: DPF curat, EGR schimbat, ulei + filtre schimbate, masina e din nou ok.
Plec de la service, iar in aprox 9Km, ghici?!?
Iara o ia pe ulei... De data asta am auzit si-un sunet tare ciudat la motor (lovit metallic relative puternic).
Ok.. Imping masina in afara carosabilului, deschid capota si ma uit la ulei.
Pe joja, peste semnul de maxim, la vreo 12cm este nivelul de ulei. Din nou, miros puternic de motorina.
Sun mecanicul sa-i spun..
-Da dom`le ti-am spus ca turbo ala nu este ok! Nu stiu ce I-au facut aia de la Cluj! Las ca te sun luni sa trimitem turbo aici la unu bun!
-Dar nu credeti ca este posibilitatea sa arunce motorina prin alta parte, si sa se dilueze atat de mult uleiul incat sa scape pe la turbo si din cauza asta s-o ia pe ulei?
- Nu! In 15 ani de Subaru eu n-am vazut asa ceva! Sigur e turbo!
Acum, masina este din nou la el (n-am alta varianta) cu turbo trimis la reparat. Pe miercuri - joi ar trebui sa fie gata.
Am intrebat si colegi de la lucru, care au venit cu idei foarte logice.
Unul spunea ca, el a patit la o masina de-a lui sa-i arunce motorina pe la pompa de inalte. Da, si la Forester SH, pompa de inalte este anrtenata prin roti dintate direct de vibrochen. Se poate foarte bine sa fie un simering ceva.. ma gandesc.
Am citit forumuri, la altii era circuitul de retur a motorinei.. Si asta mi se pare logic. Daca e sparta vreo teava, arunca direct in baia de ulei.
Totusi stau si ma intreb.. Cum sa arunce atat de multa motorina in ulei? Dar in acelasi timp sa mearga bine motorul..
Pana e gata masina, astept si parerile voastre.
Oricum, ma gandeam ca dupa ce-mi va spune ca-i ok si merge, sa merg maxim 2km si sa verific nivelul de ulei.
Asta in cazul in care nu s-au intamplat si alte chestii nasoale prin motor.
Orice parere e binevenita.
Ps.: Abia dupa ce iese masina din service voi scrie unde locuiesc si cine e mecanicul, nu de alta dar nu vreau sa ma pun rau cu nimeni.