Ca sa fie bine inteles, eu sunt doar posesor si utilizator de masini nu inginer de service si nici initiat in industria auto.
Si, desi ocuptia mea actuala nu prea are legatura cu studiile, am totusi la baza o formatie de inginer (mecanic).
Strict la ”bunul simt tehnic” mie mi se pare ca o curea metalica ce se plimba pe niste conuri (metalice si ele) are semnificativ mai putine sanse (si motive) sa se strice decat un angrenaj complex cu roti dintate, ambreiaje, etc.
Da, defectele de fabricatie pot sa apara - aici e vorba de (ne)sansa.
Da, un mecanism supus frecvent unor eforturi la limita superiora (sau peste) la care a fost proiectat si dimensionat este posibil si probabil sa cedeze.
Da, in mod evident, in timp apar uzuri la orice piese in miscare si implicit, de la un anumit grad de uzura intervin si probleme in functionare.
Dar de aici si pana la a afirma ca, in esenta, este vorba despre o solutie tehnic eronata ... mi se pare cale lunga !
PS: Mie tot nu-mi vine a crede ca exista oameni care sa nu schimbe niciodata uleiul din cutia de viteze ! Indiferent de motiv !
Nu trebuie sa ai studii tehnice ca sa vezi cum arata uleiul din tigaie dupa o utilizare, dupa doua sau dupa 10 ! Si sa-ti dai seama ca ar trebui sa-l schimbi ...
Asa ca, indiferent de tipul de cutie si/sau motor - schimbati uleiul cat mai des ! Rau face doar buzunarului (dar fara sa-l doara), in schimb agregatele o sa se simta mult mai bine pentru mult mai mult timp !
PPS: Ca tot se vorbea de CVT, SUbaru si uleiul din cutie.
Am citit zilele trecute ceva legat de CVT-ul revizuit de pe nu-stiu-ce model de Subaru (cred ca Outback-ul dupa faceliftul de anul trecut) unde se spunea, printre altele, si de utilizarea unui alt tip de ulei, cu o vascozitate diferita ( + ceva legat de alte componente de pe sistemul de ungere).