Si asta-i adevarat.
Sa nu uitam ca Subaru a mai facut niste investitii nereusite (ca sa nu zic proaste) in ultima vreme - investitii ce le-au provocat pierderi.
Se ne gandim doar la motorul diesel care, datorita problemelor si prin prisma numarului de bucati vandute, nu cred ca si-a amortizat cheltuielile de dezvoltare, omologare, inlocuire motoare defecte, etc.
Alt exemplu din istoria recenta este motorul de 1.6 Turbo. Un motoras ce parea interesant, dar pe care s-au incapatanat sa-l monteze doar pe Levorg - iar asta a fost departe de un hit in vanzari (nu stiu daca s-au vandut 50.000 de levorgi). Iar acum il scot si de pe Levorg.
Macar daca-l puneau si pe XV sau chiar pe Forester, ar fi fost o treaba - ar fi vandut si mai multe motoare dar si mai multe masini overall.
Revenind la CVT - din pacate, inca nu s-a inventat cutia de viteze automata perfecta.
Fiecare versiune constructiva ( convertizor de cuplu, dublu ambreiaj si cvt) are plusuri si minusuri.
Una-i fiabila, dar lenta si conduce la un consum mare de carburant.
Ailata-i rapida, placuta la condus, dar putin fiabila si costisitoare in exploatare.
Ultima e lenta (sau mai degraba ciudata), nu ofera mare ”placere” pentru sofer, este rezonabil de fiabila dar are un avantaj la consumul de carburant.
Fiecare constructor a ales o versiune, o lauda si o tine langa cu aia.
Cand se va inventa o cutie automata care sa combine doar plusurile tuturor variantelor constructive, fara minusurile acestora - vorba ta - ”Aia e !”
Toata lumea va adopta cutia-minune !