Reconditionare faruri matuite/ingalbenite
Subaru club Romania

Reconditionare faruri matuite/ingalbenite

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Reconditionare faruri matuite/ingalbenite
« on: May 22, 2017, 14:40:41 PM »
M-am gandit sa va impartasesc din prima mea experienta. Desi am vazut tutoriale la greu, cred ca exista diferente in functie de producatorul de faruri, precum si produsele folosite.

P0: Pregatirea personala

Nu uitati ca siguranta este inainte de primul loc. Folositi manusi de protectie, ochelari de protectie si lucrati in zone curate, ferite de interperii, folosind imbracaminte adecvata, curentul electric in mod adecvat si respectand toate normele de siguranta in munca.



P1: Pregatirea lucrarii

Nu uitati ca etapa planificarii face 50% din munca. Nu e ca si cand facem asta zilnic sa gasim ce ne lipseste in cutia de unelete, asa ca derulati pasii in minte inainte, documentati-va si inspectati zona lucrata inainte de a va apuca de treaba.
Eu mi-am ordonat produsele pe pasi pe o masuta, ca sa nu uit si pentru a nu sta sa caut dupa ele.
Veti avea nevoie de:
- hartie abraziva rezistenta la apa de granulatie 2500 si 3000. Cea din urma se gaseste mai greu. Se poate si fara. Eu nu am avut si a fost ok.
- solutie abraziva cunoscuta si sub numele de compound, cut, leveling etc.
- solutie de polish sau lustruire
- solutie de protejare cunoscuta sub numele de sealent ce este diferit de ceara obisnuita fiind de obicei 100% sintetic si avand rezistenta in timp mai mare, precum si rezistenta la temperaturi mai buna (minim si maxim). Ceara obisnuita (naturala) rezista maxim 3 luni cea mai buna si la temperaturi inalte isi pierde proprietatile fiind un produs natural.
- burete de polish abraziv/taiere
- burete de polish pentru luciu si claritate
- aplicator pentru solutia de protejare
- apa distilata intr-un recipient cu pulverizator
- bormasina sau aparat de polishat cu taler pentru bureti
- banda de mascare

Inspectarea


P2. Wet sanding - matuirea cu hartie abraziva
Inainte de acest pas, spalati bine farurile, eventual aplicati si un degresant. Aplicati banda de mascare in jurul farurilor pentru a evita zgarieturile accidentale.
Desi multe recomandari sunt pentru a incepe cu o granulatie de 2000, in cazul meu am observat zgarieturi adanci provocate de hartie pe care m-am chinuit sa le scot mai tarziu. La al doilea far am inceput direct cu 2500 si s-a finisat mult mai usor. Posibil plasticul de Subaru sa fie moale sau mana mea prea ferma si nepriceputa. Probabil mai sunt si altii ca mine si toti vrem sa muncim cat mai putin. Deci evitati 2000 sau mai mic.

Udati hartia si farul in continuu, lucrati pe jumatate de far aplicand presiune foarte mica si miscari orizontale dute-vino cu hartia abraziva si veti vedea o substanta albicioasa cum se scurge. Este plasticul oxidat. La final veti avea o suprafata foarte fina, dar opaca.
Nu folositi miscari circulare!!!

Matuirea




P3. Cut/compound
Un spray scurt de apa pe buretele de taiere, apoi masati in burete 1-2 picaturi de solutie abraziva pana intra in burete (pregatim buretele si evitam frecarile uscate ce produc zgarieturi - era si o gluma "nobody likes dry friction" ;)), apoi aplicati solutie cat bobul de mazare pe burete. Intindeti pe jumatate de far pe viteza 1 (cea mai mica) a masinii si apoi lucrati produsul la viteza maxima facand 3-4 treceri. Suprapuneti trecerile 50%. Lucrati sus-jos si stanga dreapta cu miscari constante fara sa va grabiti, dar nici sa insistati pe un punct.
Ar trebui deja sa aveti un far curat dupa acest pas. Stergeti cu o carpa de microfibra.

"Taierea"




P4. Polish
Pentru un luciu mai bun se urmeaza si acest pas. Se procedeaza la fel ca la P3, dar se foloseste buretele de polish cu substanta de polish. Stergeti cu o carpa de microfibra

P3 si P4 pot fi inlocuite de solutii "All in one" sau "3 in 1" sau "One step polish" cu un burete de polish. Dar personal cred ca rezultatul o sa fie usor sub cel asteptat. Atentie! Nu se poate inlocui pasul de matuire cu hartie abraziva. Chimicalele au putere de taiere mica si nu pot inlatura plasticul oxidat in totalitate.

"Luciu"




P5. Aplicati solutia de protejare cu un aplicator de spuma sau cu o carpa de microfibra. Lasati sa adere in functie de recomandarile producatorului apoi stergeti excesul cu o microfibra. Este bine ca dupa polish sa degresati farul, astfel incat protectia sa adere la plastic. Altfel, rezistenta in timp va fi mult diminuata neexistand un contact bun, din cauza uleiurilor lasate in urma de solutiile de polish.

Inlaturati banda de mascare si daca au ramas urme puteti sa pulverizati solutie de ceara lichida pe toata zona si sa stergeti cu o microfibra.

Faceti un pas inapoi si bucurati-va de faruri ca noi. Nu doar ca o sa arate mai bine, dar va garantez ca vor lumina muuult mai bine noaptea.

Timp de executie maxim 30 minute daca o faceti prima data si nu aveti totul la indemana.




Ce am folosit eu (cu mentiunea ca eu am mai avut un pas de polish foarte fin inainte de protejare; se poate elimina intrucat nu am observat diferenta dupa acel pas). De altfel, am folosit doar hartie de 2500, pentru ca nu am gasit de 3000 nicaieri, nici online de unde am mai luat restul produselor.







« Last Edit: August 04, 2020, 16:22:02 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Reconditionare faruri matuite/ingalbenite
« Reply #1 on: May 22, 2017, 14:42:28 PM »
Va incurajez sa adaugati la acest topic experientele personale, pareri despre produsele folosite si rezultatele pe Subaru. Cum spuneam, difera mult modul in care reactioneaza diferite materiale.

In curand voi incerca un 3in1 polish, glaze and protect pe stopuri unde doresc doar putin luciu. Acolo exista zgarieturi foarte fine si nu trebuie sa urmez la fel de multi pasi. Revin cu pareri si rezultatul final.
« Last Edit: May 23, 2017, 17:07:59 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Reconditionare faruri matuite/ingalbenite
« Reply #2 on: May 22, 2017, 15:01:14 PM »
Ce model e orbitala aia? Banuiesc ca e indicata doar ptr zone mici sau se pot monta si bureti mai mari pe ea?
Tehnica de polish nu e foarte complicata, dar daca e vorba doar de o masina sau doua cheltuielile ptr materiale/scule oricum depasesc costurile operatiunii efectuate la un atelier de detailing profi

Muttley

  • 5132
Răspuns: Răspuns: Reconditionare faruri matuite/ingalbenite
« Reply #3 on: May 22, 2017, 15:07:37 PM »
Va incurajez sa adaugati la acest topic experientele personale, pareri despre produsele folosite si rezultatele pe Subaru.

Experienta personala mai jos. Produs folosit - bani. Cati - nu retin, vreo 200 lei, asta incluzand folie faruri + proiectoare. Unde - Bucuresti. Rezultat - remarcabil.
Eu inteleg ca ti-a facut o placere deosebita, sunt convins c-a iesit ce trebuie. Optiunea mea personala a fost sa-i las p-altii, fiind vorba si de folia de protectie si de aptitudinile mele artistice ce tind la zero.












WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Reconditionare faruri matuite/ingalbenite
« Reply #4 on: May 22, 2017, 16:14:49 PM »
Andrei, e un rotary Kraus (productie nemteasca de calitate). Vine cu 3 dimensiuni de bureti (40, 56 si 80mm), 36 bureti inclusi, cate 2 din fiecare tip si dimensiune: lamb wool cutting, microfibra finish, spume heavy cut, cut, polish si finish, maner, si 2 extensii cred ca se numesc desi se poate monta talerul direct pe masina, carbuni de rezerva, cheie si ce mai trebuie pe acolo. Porneste extrem de incet si pana la viteza setata accelereaza progresiv. Este super echilibrata si se manuieste extrem de usor, nu sare din mana, nu e grea etc.

Am folosit buretii de dimensiune medie. Se pot folosi la praguri, stalpi, bara, spoiler etc. 150 euro pachetul.

Un atelier face treaba buna si renteaza daca faci o data. Eu nu descurajez, ci ofer informatii despre alternativa. Eu scot investitia facand cele 3 masini personale plus alte 2 in familie si o sa ma ajute si la praguri si zone greu accesibile de caroserie. Plus ca ai dreptate. M-am distrat si este acea satisfactie de DIY reusit.

Eu am retinere cand vine vorba de folie pentru ca nu sunt mereu stiute calitatile de protectie UV sau rezistenta in timp. Dupa 2, 3 sau 5 ani oricat de buna este folia tot trebuie inlocuita si atunci se foloseste o varianta usor invaziva... pistolul cu aer cald, care nu o sa faca bine farului. Apoi adezivul ala trebuie curatat si uite asa e posibil sa ajungi sa schimbi sticla cu totul. Sper din tot sufletul sa nu fie cazul la tine.
Daca folia nu este de calitate, se pot crapa farurile in extremitati.
« Last Edit: March 18, 2018, 09:44:07 AM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Reconditionare faruri matuite/ingalbenite
« Reply #5 on: May 22, 2017, 16:20:10 PM »
Cand ai timp, pune si denumirile pastelor/ sealant'ului folosit, macar e o reteta verificata.
Vazusem ca e Krauss orbitala, dar exista mai multe modele sau ala e singurul? Pozele de pe google nu's f clare in aceasta privinta.
150 euro ptr pachetul mentionat de tine e un pret bun. Si eu am in familie 4 masini, ar merita investitia initiala, chef de munca sa am :D

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Reconditionare faruri matuite/ingalbenite
« Reply #6 on: May 22, 2017, 16:24:32 PM »
Ai pm pentru aparat. Nu-i fac reclama. Am luat si eu dupa parerile altora din afara tarii.

Solutiile sunt Menzerna Heavy cut 400 cu buretele de medium cut, menzerna 2500 cu burete de polish, menzerna 3500 cu burete finish, menzerna power lock cu aplicator manual.

Muttley

  • 5132
Răspuns: Reconditionare faruri matuite/ingalbenite
« Reply #7 on: May 22, 2017, 16:42:30 PM »
La cealalta masina, aceeasi folie, rezista bine-mersi dupa 3 ani. Noah, iti inteleg puctul de vedere.
Daca am probleme in timp, mai ai un set de faruri de polishat la taraba mea  :D
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Reconditionare faruri matuite/ingalbenite
« Reply #8 on: May 22, 2017, 17:06:43 PM »
No, stii prea bine ca fiecare are piticii lui pe creier.

Acum sa nu uitam ca nu trebuie cumparat ce am luat eu. Se pot lua 2 bureti ce merg pusi la bormasina sau la polizor si 3 solutii in cantitati de tip mostra. Ajungi la un cost foarte foarte mic si scoti 2 seturi de faruri din produse.

Re: Reconditionare faruri matuite/ingalbenite
« Reply #9 on: August 04, 2020, 16:15:48 PM »
Faruri facute in 2018, inca rezista, nu s'au matuit
Totul s'a facut manual, nu am putut justifica cheltuiala intr'o orbitala (poate daca stateam la curte ...)

          

Am folosit wet sanding cu smirghel de 600/1000/2000/3000 si apoi finisare cu Quixx, operatiunea a durat cam 30 min/far.
De atunci pentru protectie aplic de 2-3 ori/an ceara sintetica si la 2-3 sapt un quick detailer

Mai jos linkuri pentru produsele folosite

1. Smirghel - cate o coala din fiecare granulatie ajunge lejer pentru o pereche de faruri (eu cumparasem cate 3 si am folosit 1/4 de coala ptr 2 faruri   ::) )
2. Quixx - polish pentru plastic
3. Ceara FK 1000p - cutiuta mica de 56 gr ajunge cel putin 10 aplicari ptr intreaga masina, ptr faruri ajunge si la nepoti

Farurile mele mu erau intr'o stare prea proasta, dar reteta am aplicat'o si la un Logan si acolo rezultatul a fost intr'adevar wow.
Ca pret cred ca nu iesi mult mai ieftin decat la un atelier de detailing, dar macar te distrezi :P

PS: eu am folosit si banda de mascare pentru a nu scapa cu smirghelul pe langa
« Last Edit: August 04, 2020, 16:20:31 PM by andrei0241 »