bun, a trecut ceva vreme si nu am mai facut update, in parte pentru ca am vrut sa-i dau foc, pe urma sa o pastrez, pe urma sa o dezmembrez, pe urma sa...
1. se potriveste volanta, motor invartit toate bune si frumoase, motor pus pe masina pornit fara evacuare, evident check engine dar mergea rotund, decidem sa punem si evacuarea si muje - catalizator pe dreapta spart si parti din el zburate in cel central (sigur nu se numeste asa dar va prindeti voi)
2. golit catalizatoarele stanga dreapta, curatat centralul, montat inapoi pe masina, eroare de sonda lambda bank 1 sensor 2
3. cumparat anulatoare de eroare de sonda, cand am ajuns sa le monteze masina mergea in 5, misfire pe cil.1
4. verificat oringuri injectoare, injectoare, bobine, bujiile erau noi, pur si simplu independent de cald/rece/forja/ralanti uneori dadea semnal ecu pe mufa de la injector, alteori nu, evident cand nu dadea semnal crestea roughness pe cil.1 si de la un moment dat si misfire
5. reparat ECU (cica schimbat o piesa care se mai fte de obicei), pus inapoi pe masina, face din prima la fel, a doua zi merge rotund, deci ma duc sa vad masina.
6. cand ajung sa vad masina, limitare undeva la 4k ture - mie mi s-a parut ca si cand cutia cupla/decupla, motorul se tureaza in gol dar pe turometru nu se vede nicio diferenta, roughness pe toti cilindri, in unele parti mai mic in altele mai mare, misfire mereu pe 1 aleator pe ceilalti
7. iau masina din service sa ii fac rodajul de 500km inainte de sch ulei, si imi vine ideea sa scot toate sondele lambda, oricum aveam check engine aprins si facea ca toti dracii cand o acceleram, ba se tura ba nu, ba crestea brusc 500 ture ba scadea chiar daca o forjam, conduceam incet etc. Rezultat - roughness 0 pe toti cilindri, fara missfire, doar eroare de sonda lambda.
8. masina merge rotund la ralanti si daca nu o sar de 2500 ture, dar lipsa evidenta de putere, cum o sar incepe motorul sa se balanseze stg-drp, lipsa putere, cutie ezitanta in a sari in treapta superioara/inferioar, ba chiar mi s-a intamplat sa stea in 3k ture si sa nu se accelereze mai mult, desi kickdown. pe secventiala masina a mers intotdeauna mult mai bine, a sch exact cand i-am cerut, doar ca lipsa de putere si balansarea motorului s-au mentinut
9. am remarcat ca daca nu sar de 2-2.5k ture, parametrul vvt angle din freessm se situeaza pe ambele parti intre 0 si 6 grade, iar cand sar, liniar sau kickdown, pe bank 1 ramane la 6 grade pe bank 2 sare pana la 33 grade. am sch solenoizii vvt intre ei stg-drp, se mentine modul in care se ajusteaza vvt.
10. am ramas la 2 variante - ECU sau unul din sprocket-urile care ajusteaza timing-ul, ori comanda nu ajunge cum trebuie ori sprocket-urile nu ajusteaza cum trebuie. stie cineva cum trebuie sa se ajusteze, adica vreau sa zic ca as vrea sa stiu care e busit, ala care ramane la maxim 6 indiferent de turatie sau ala care sare de 30. din ce am citit ar fi 3 "praguri" de ajustare: pana in 2k, intre 2k si 4k, dupa 4k, si tind sa cred ca e busit cel care nu ajusteaza mai mult. distributia as scoate-o din calcul, pentru ca daca ar avea un pinion avans fata de celalalt, ar trebui sa se mentina diferenta si sa urce amandoua totusi.
ASTEPT SFATURI.
PS: fara "da-i foc" ca am trecut de starea aia.
PPS: acum nu mai da eroare decat de toate cele 4 sonde, si mentionez ca mi-a si scazut consumul de combustibil.