Ieri pe la ora 14 primeam invitatie de la niste baieti din Cluj (nu dau nume) pentru sesiunea de la ora 17 de la Transilvania Ring.
La 14.25 ieseam pe poarta cu gandul sa ma duc in recunoastere deoarece eram cu rotile de strada, neavand timp sa fac rocada.
Pe drum observ ca la franari bruste si un pic virajate imi cam fuge fundul si pun pe seama faptului ca pe fata am placute prea agresive fata de spate.
La 16.30 eram acolo, asa ca ne bagam si noi ca baietii pe circuit.
Circuitul destul de ciudat, foarte denivelat, eu cu suspensia tare la maxim, ma dau mai mult ca sa invat trasele, nu imi bat capul decat ocazional cu mersul tare, ba chiar merg cu AC-ul pornit in mare parte.
Dupa jumatatea sesiunii fac o pauza si inmoi suspensia, apoi reiau track-ul fiind uimit de comportamentul imbunatit al masinii si incep sa o mai fortez.
Practic dupa aproape 50 de minute de plimbat pe acolo (ca de dat nu m-am dat) ma iau cu un frate cu GC8 si ajung sa il depasesc in varful unui deal, intr-o curba oarba la stanga, iar eu pe interiorul virajului in treapta 3 pe la 7000rpm.
Sus, ce sa mai fac ca uitasem cat e de rea curba, iar eu aveam vreo 120km/h, pe interior, cu masina in dreapta spate, asa ca iau gazul si pisc usor frana...si cam asta a fost, fata s-a incarcat grav, fundul a inceput sa plece spre dreapta, iar eu nu am mai putut decat sa trag frana de mana ca altceva n-am avut curaj sa fac, preferand canalul de drenaj din stanga decat o coliziune cu celalalt intr-o eventuala manevra de recuperare.
Masina s-a rotit 180 de grade si s-a dus lateral spre canalul de beton respectiv malul de pamant, a zburat peste canal cu rotile din dreapta care apoi au agatat si au atenuat impactul lovind peretele dinspre “caldarâm”, apoi masina sarind peste canal si pozitionandu-se ca mai jos.
Nimeni nu a patit nimic iar primele mele vorbe au fost ca imi trebuie alta caroserie dar...se pare ca totul a fost in favoarea mea si daunele sunt minime.
Organizatorii de acolo s-au miscat super bine si am cazut de acord ca sacrificam aripa stanga ca sa o putem extrage fara alte daune din canal, iar totul a iesit conform planului.
Surprinzator, dar am ajuns pe roti la Brasov fara ca masina sa dea semne ca ar avea alte probleme.
P.S. Azi am dat scuturile jos si am gasit baia de ulei zgariat si usor indoita, canalul de aer fata dreapta de la frana spart, C-frame-ul usor indoit si doua urechi strambe la cadrul spate. Am pus alte roti si masina trage usor stanga. Va urma o constatate mai ampla si reparatia cat se poate de rapida deoarece vreau sa mai prind toamna asta cateva trackday-uri.