Jurnal de 4x4 NEP
Subaru club Romania

Jurnal de 4x4 NEP

calinadamut

  • 25
  • Drive hard or stay home!
Jurnal de 4x4 NEP
« on: June 27, 2017, 12:15:22 PM »
Salutare comunitate,

De cand am cumparat Foresterul SH (inceputul lunii februarie '17) am tot zis sa imi deschid un jurnal pe acest foarte util forum. Inca o data, daca mai era necesar, vreau sa multumesc tuturor utilizatorilor pentru ca impartasesc cu alti posesori, impatimiti si inflacarati soferi, experienta lor de proprietari a masinilor Subaru.

In luna februarie am fost la ProMotor in Timisoara pentru a-mi schimba cauciucurile de iarna cu cele de vare, echilibrare si o constatare a starii generale a masinii. In afara de rulment fata dreapta si bucse partea inferioara suport trapez (cele mari) nu a constatat nimic ne-inregula.
Le-am comandat si schimbat dar tot mi se pare ca la trecerile peste mici gropi si denivelari in asfalt tot se aude un mic "tronc". Nu e mare, nu se aude ca fiind metal pe metal dar e putin deranjant. Habar nu am ce poate fi. Pe autostrada merge parca ar pluti insa pe drumurile Timisoarei se schimba situatia.

Vreau sa fac o programare la un alt service cat de cat OK sa vad/aud si o alta parere. Voi aveti o idee? (Subi meu: SH 2009, Diesel, 2000cc, 6 trepte manuala, 144.000 km). Multumesc
« Last Edit: June 27, 2017, 14:17:35 PM by calinadamut »
'91 Legacy 2.0
'01 Impreza 2.0
'09 Forester 2.0D

calinadamut

  • 25
  • Drive hard or stay home!
Re: Jurnal de 4x4 NEP
« Reply #1 on: June 27, 2017, 17:57:59 PM »
[144894 km]

Am fost dupa-masa asta la mecanicul ce apartine reprezentantei Subaru Timisoara. Unele guri spun ca e cel mai bun din oras. Spuneam ca merg sa se uite la bucse. N-a gasit nimic suspect, totul pare in regula. Au fost altele in schimb: fulia de la alternator la pornire scoate un usor fluierat si senzor nivel faruri spate rupt. Pentru ambele se recomanda inlocuirea. De asemenea, testul motor a fost curat, fara probleme.

In concluzie, recomandarea mecanicului e:
- folosirea uleiului Motul 5W30 C2/C3 schimbat la fiecare 10.000 km. N-am intrat in detalii de filtru ulei, filtru combustibil etc.
- alimentarea sa se faca doar la OMV sau Petrom, acolo fiind cea mai putin aditivata motorina.
- am facut programare peste 2 luni, adica la inceputul lunii septembrie.
Vedem ce va fi pana atunci.

Voi ce parere aveti?
« Last Edit: June 29, 2017, 12:37:24 PM by calinadamut »
'91 Legacy 2.0
'01 Impreza 2.0
'09 Forester 2.0D

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Jurnal de 4x4 NEP
« Reply #2 on: June 28, 2017, 01:08:03 AM »
Salut si bine ai venit pe forum si in randul posesorilor de Subaru.

Motorul, in caz ca nu a fost schimbat, ar trebui verificat si ingrijit atent.
Prima generatie Boxer Diesel are o reputatie proasta, multe dintre motoare cedand candva, dupa prima suta de mii de km.
Mai mult decat atat, puristii benzinosi de pe acest forum privesc fenonemul boxer diesel ca pe o anomalie. Asta ca sa te obisnuiesti cu ideea. :)

Cu toate astea, este singurul loc in spatiul .ro unde poti sa afli stranse la un loc multe informatii valoroase despre cum isi intretin altii modelele similare.
Si din fericire nu esti singurul cu model boxer diesel.

10k km este ideal pentru revizii. Unii le fac chiar de doua ori pe an indiferent de numarul de km (primavara si toamna).
In functie de cat de tehnic esti ca persoana sau cat de dispus esti sa mesteresti singur la motor, ca alternativa, cauta un mecanic bun si experimentat cu modelul asta de motor si imprieteneste-te cu el. O sa ai nevoie!
Astia sunt pretiosi ... rara avis! :)

Motul 8100 X-Clean FE 5W30 (ACEA C2/C3) este ceea ce am folosit si eu in motorul lui Foreste. Dealtfel ai o lista completa de consumabile pe threadul meu personal.

Motorina pun preponderent de la Mol, insa pe drumuri lungi nu refuz un Petrom sau Rompetrol.
De ceva ani buni nu ma mai uit la consum. Imi place prea mult cum trage si cum suna la peste 3000 rpm. ;)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

calinadamut

  • 25
  • Drive hard or stay home!
Re: Jurnal de 4x4 NEP
« Reply #3 on: June 28, 2017, 15:09:14 PM »
Salut Foreste,

Multumesc de staturi si de urari!
Ca o introducere, in garajul meu au fost de-a lungul anilor un Subaru Legacy Combi 1991 si Subaru Impreza 2001. Recunosc ca sunt un impatimit Subaru de mai bine de 20 de ani. Nu mi-am dorit si nu imi doresc alta masina. Daca, cumva, o sa imi pot cumpara un Porsche 911 Turbo o sa ma descurc sa tin si un Subaru :)

Acum despre SH: motorul a fost schimbat la 80.000 km. Altfel nu luam masina asta. Stiam de problema (inclusiv de pe acest forum si nu mi-as fi iertat-o daca faceam greseala asta (vezi aventura Alex Dobre) . Cunoscandu-l pe managerul Subaru Austria (am ajuns la el prin sotul unei prietene de-a nevestei mele, stabilite acolo), mi-a dat asigurari clare inca din prima clipa ca are motorul schimbat la 80.000km.  Acum are 64.000 cu cel nou. Masina m-a asteptat la reprezentanta. Intr-un fel, am pornit  cu toata increderea spre Linz, Austria. Managerul/Mecanicul Sef de la Orgler Subaru, Walter Orgler, mi-a fost simpatic din prima clipa. Inspira incredere. E genul de batranel care vrei sa aiba grija de masina ta. El stie perfect ce e cel mai bine pentru ea si pentru tine. Mi-a povestit (cam totul) despre masina: ce a schimbat la ea, ne-am uitat la cartea tehnica (Serviceheft), ce trebuie schimbat in viitor etc. Masina a fost a unei doctorite de 68 de ani ce nu o mai putea conduce. Gandeam: cat poate sa omoare o batranica un Subaru Forester de 2000? Acest tanc! iar mecanicul ce se ocupa de ea (de masina nu de doctorita!) s-a ocupat de la primul kilometru de ea. Sincer sa fiu, nu am constat defectiuni ascunse, cu toate ca am avut o mie de intrebari. Am facut o tura de munti cu ea, cam 30 de minute, dupa care am pus banii pe masa. In poza de profil se poate vedea ca era inca zapada pe marginea drumului.
A ramas stabilit ca in vara/toamna asta (in drum spre Germania) sa ma opresc la el sa mai faca o verificare de rutina. N-a obiectat nimic, ne-am despartiti imbratisandu-ne. Mi-a dat asigurari ca oricand pot sa il sun sa ii cer sfaturi daca este cazul. Ca suvenir mi-a dat un steag cu sigla Subaru, 3x5m pe care inca nu am avut timp sa-l agat, in garaj, pe perete.

Cum am mentionat si mai sus, eu am condus-o 4300 km. Pentru ulei si filtru astept 10.000km. Pentru restul de consumabile, filtre poate o sa le inlocuiesc in toamna pe toate, sa fie noi, sa stiu ca le-am cumparat/montat eu cu mana mea. Ce e sigur, e sigur! M-a pus in garda mecanicul ieri sa vad ce fac cu ambreiajul peste 10.000km-20.000km pentru ca e cam pe duca. M-am uitat si pe sait-uri de specialitate: cu 1000lei se gaseste unul nou... manopera cat o fi, o fi, asta e. Mesteritul la masina singur nu l-as face: n-am capra, chei, pistol aer conditionat etc. Asa cum spuneai insa, am un prieten ce are un garaj in care pot face mici schimbari de piese. Ca si mecanic cu experienta, am scris si mai sus, incepand de ieri am un specialist in masini Subaru (a lucrat la un moment dat si ca mecanic la reprezentanta din Mehala, dar a plecat sau si-a deschis un atelier pe cont propriu, nu am detalii).

MOL clar nu - e prea aditivata motorina iar ultimul lucru ce ii lipseste Boxerului e aditivul in carburant! Poate OMV (de acolo bag benzina si la VW Golf IV al sotiei si la masina de tuns iarba Ryobi Subaru)

Blogul tau e... cum sa zic?... jos palaria, e un model de a intretine o masina! intra la captolul "asa da!" Nu pot decat sa te felicit! Bravo!

Consum? Cine se uita? Clar sunt motoare de turatie. Schimb doar la peste 3000 rpm! La toate Subaru am schimbat la peste 3000rpm. Si... Doamne!... cum se aude! (sotia daca vede acul turometrului peste 3000 ture intreaba: "iar mergi tare??", chiar daca sunt in treapta a doua).

Voi ce parere aveti?
'91 Legacy 2.0
'01 Impreza 2.0
'09 Forester 2.0D

marr

  • 2255
Re: Jurnal de 4x4 NEP
« Reply #4 on: June 29, 2017, 09:06:24 AM »
Felicitari pentru achizitie si pentru pasiune !
Bine ai venit in clubul (restrans) Boxer Diesel !

Sunt 100% de acord cu Foreste.
Revizii dese, consumabile de calitate ( in special ulei bun si schimbat des) si ... talpa !
Legat de ulei - sunt mai multe discutii pe forum legate de acest subiect si parerile legate de combinatia Motul + Boxer Diesel sunt ... impartite.
Foreste a mers exclusiv pe Motul si e OK.
Eu am mers ( cu exceptia a vre-o doua-trei schimburi cand am pus Motul) pe Mobil 1 si a fost mai mult decat OK. A tinut motorul original ( prima generatie, 2008) pana la 184.000 km.
Ca si o observatie personala - singurele dati cand am constatat consum de ulei la Forester a fost atunci cand am utilizat ulei Motul.

Eu am cca. 15k km cu noul motor pe Forester si cum in ultimele saptamani am apucat sa circul (si eu) mai mult cu Foresterul, nu pot spune decat: "Doamne ! Cum merge masina asta !"

PS: Daca tot schimbi kitul de ambreiaj si desfaci tot pe acolo, poate ar trebui sa iei in calcul sa schimbi si volanta. Da, este un efort suplimentar dpdv financiar, dar macar stii o treaba si o sa ai liniste pe termen lung.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

calinadamut

  • 25
  • Drive hard or stay home!
Re: Jurnal de 4x4 NEP
« Reply #5 on: January 10, 2018, 10:15:41 AM »
Am fost la schimb ulei si filtre dupa 10.100 km parcursi (152.300 in total). Am avut si o rola (cu ambreiaj) de la curea ce a inceput sa fluiere. De asemenea, m-am gandit sa schimb si cantarul din spate (stricat si reparat cu banca schotch). Mai jos prezint piesele schimbate si pretul lor:

Filtru aer: 60
Filtru habitaclu: 70
Filtru motorina: 80
Filtru motorina: 130
Ulei Motul 6L 5W30: 380 (am eticheta originala acasa daca doriti detalii)
Rulment curea transmisie: 240
Senzor cantar: 1250
Manopera: 360

In total 2570 lei.

Mentionez ca in februarie '17 am schimbat iarasi toate filtrele si uleiul (dar in Austria la reprezentanta Subaru Orgler)

Cat despre cantarul din spate pot sa spun ca inca nu s-au reglat farurile. Mecanicul spunea ca in cateva zile o sa se regleze singure. O sa porneasca motorasul din faruri in momentul in care bolobocul din cutia de viteze o sa detecteze ca masina nu e dreapta. Ma gandesc sa parchez intr-o zi cu rotile din spate pe o bordura (sau intr-o groapa) sa vad daca are ceva efect a doua zi. Am sa revin cu detalii pe aceasta tema.

Care este parerea ta?
« Last Edit: January 11, 2018, 12:07:39 PM by calinadamut »
'91 Legacy 2.0
'01 Impreza 2.0
'09 Forester 2.0D

MihaiFlorescu

  • *
  • 14036
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Jurnal de 4x4 NEP
« Reply #6 on: January 10, 2018, 10:19:44 AM »

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Jurnal de 4x4 NEP
« Reply #7 on: January 12, 2018, 00:03:38 AM »
Cum a zis si Mihai, e o procedură cu contactul si aprinderea farurilor  ξntr-un interval de timp. Bordura si gropile nu ajuta. Ajuta sa fie ξn plan drept si cu amortizoarele ξn stare normală.
Drumul este mai spectaculos decβt destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

calinadamut

  • 25
  • Drive hard or stay home!
Re: Jurnal de 4x4 NEP
« Reply #8 on: November 21, 2018, 12:53:49 PM »
save the note (don't delete) tbc!
« Last Edit: November 21, 2018, 13:33:39 PM by calinadamut »
'91 Legacy 2.0
'01 Impreza 2.0
'09 Forester 2.0D

calinadamut

  • 25
  • Drive hard or stay home!
Re: Jurnal de 4x4 NEP
« Reply #9 on: November 21, 2018, 13:32:45 PM »
11/21/2018
A mai trecut ceva timp si inca 11300 km. Total 174.278 km. (30.280 km de exploatare)
A venit momentul schimburilor (in ultima paranteza cod comanda):

Discuri BREMBO fata 2x34.92 69.84€ (09.A921.11)
Discuri BREMBO spate 2x25.19 50.38€ (08.C252.11)
Placute BREMBO fata 24.84€ (P 78 013)
Placute BREMBO spate 22.02€ (P 78 020)
Kit de reparare etrier de frana AUTOFREN Seinsa stanga&dreapta (2x10.55€) 21.1€ (D41797C)
Ulei MOTUL 5w30 XClean FE 4L (2x26.88) 53.76€ (104776)
Filtru ulei BOSCH 7.52€ (F 026 407 104)
Filtru combustibil (motorina) BOSCH 8.83€ (1 457 434 438)
FIltru habitaclu BOSCH 13.36€ (1 987 432 262)
Filtru aer BOSCH 9.42€ (F 026 400 206)
Lichid de frana BREMBO (2x500ml = 2x4.97€) 9,94€ (L 05 005)
Completat lichid racire antigel MOTUL Inugel -37°C Expert (3x6,83€) 20.49€ (102927)
DIEDERICHS aripă dreapta fata 74.69€ (6242006) tbd
DIEDERICHS aripă stanga fata 74.69€ (6242007) tbd

Reglare faruri & Inspectie Generala 10€
Bucse bara stabilizatoare (work in progress)
Manopera 70€

Total: 541.87€
« Last Edit: November 21, 2018, 14:17:37 PM by calinadamut »
'91 Legacy 2.0
'01 Impreza 2.0
'09 Forester 2.0D

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Jurnal de 4x4 NEP
« Reply #10 on: November 21, 2018, 18:35:03 PM »
Doar acum am dat de topicul tău, dar ma bucur ca am mai găsit un subarist Timișorean (chiar dacă eu sunt tehnic arădean, dar locuiesc in TM), sunt curios dacă te-am reperat prin trafic, cam urmăresc subarerele din oraș și mi le notez ca sa ξmi fac o privire de ansamblu asupra mărimii familiei Subaru din TM.
Spor la ingrijiri, drumuri bune și doar consum de motorina sa fie :D

Re: Jurnal de 4x4 NEP
« Reply #11 on: November 23, 2018, 12:55:03 PM »
Cat mai multi KM cu al tau forester iti doresc!
Din pura curiozitate.. Unde il duci la service? :)
Subaru Legacy 2.0R
Mazda 6 2.0D

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Jurnal de 4x4 NEP
« Reply #12 on: November 23, 2018, 17:37:25 PM »
Din pura curiozitate.. Unde il duci la service? :)
Subscriu la aceasta curiozitate ;D