Salut,
Aproape tot anul am stat cu gândul la Forester XT, dar când am ajuns să pot să-l cumpăr, a dispărut din oferta dealer-ilor din România
Dacă îl cumpăr de afară, apar dezavantajele legate de garanție - aș avea 3 ani garanție clasică, globală, iar ceilalți doi ani până la 5 ar fi-n neclaritate. Adică pot fi contestați în rețeaua locală și n-am chef de probleme.
Prin urmare, am început să urmăresc ce-ar însemna Outback și noul Forester care ar trebui să ajungă în România prin primăvară (martie - aprilie).
Concret, în orice review al acestor ultime două variante, se menționează faptul că au un motor fiabil, dar leneș.
M-am gândit că americanii-s obișnuiți cu motoare mari și de asta consideră că un motor precum cel de pe Outback (2.5 L, 175 hp) e insuficient pentru o mașină atât de mare. Dar prea se repetă iar și iar această idee.
Pe noul Forester, dacă vor păstra motorul din SUA, ar urma să fie un motor de 2.5 L și 182 hp. Deci cam același lucru, chiar dacă-nțeleg că acest motor este în proporție de 80% nou.
Îmi place mult la Outback faptul că e o mașină cu un indice foarte bun de securitate (5 stele plus - institutul american de testare) și-mi plac dotările de confort pe care nu le găsești pe XT.
Îmi place la noul Forester cam aceleași lucru, plus faptul că fiind ceva mai scurt, îl pot strecura ceva mai ușor prin București.
Înțeleg că-i posibil ca noul Outback, care va fi și el produs pe acea platformă globală-n care au intrat Forester-ul și XV-ul, ar putea să primească un motor Turbo. Totuși, e doar o simplă bănuială și-ar putea fi un fel de speranță pe care o au cei care regretă dispariția XT-ului.
În concluzie, dacă cineva vede ceva-n plus legat de această trilemă, să-mi spună și mie.
Dacă nu, să-mi spună orice-i trece prin minte și crede că-i util cât de cât pentru ce mă preocupă pe mine sau i-ar putea preocupa pe cei care citesc pe aici.
Mersi fain!