Continui aici epopeea cu gpl vs fara
Poate fi util si poate mai completeaza si colegii de forum cu info relevante.
Dupa alte discutii cu: mecanici / reprezentanti Vialle (producator instalatie) / consultat forumuri de tot felul, concluzia e in felul urmator: gratie temperaturii foarte mari de ardere a gpl-ului vs benzinei, plus ardere super uscata vs benzina, care mai lubrifiaza putin, se produce uzura, apar probleme la supape si chiuloasa. Cumva cert. Cum se poate prelungi cat mai mult functionarea corecta, poate fara probleme ani de zile, aproape unanim se recomanda folosirea de aditiv si combinarea mersului pe benzina (un plin) la 3 plinuri de gpl. Plus, cred ca ajuta si comutarea manuala pe gpl dupa ce motorul este la temperatura de functionare, nu rece.
Acum, lucruri de care nu stiam si am aflat ieri (trebuia sa intreb...): la 10 ani expira butelia de gpl si trebuie inlocuita (a mea face 10 ani in decembrie) plus, teoretic, reavizare la RAR - cei de la Vialle spun ca nu mai e nevoie de RAR mai nou, ca dau certificat conform si e acceptat la ITP - de vazut.
Cost schimbare butelie (am discutat doar la Vialle), 2000 lei... Mult, zic eu.
Asadar, ma regandesc sa renunt la instalatie, ca ma costa doar 1200 lei demontarea si refacerea galeriilor, etansarilor etc. Mai vad pana in toamna.
Si se pare ca trebuie revizie si la gpl odata la 10.000 km sau anual? Asta inca nu am confirmat cu vreo firma specializata, doar ce am vazut pe unele forumuri.
Urmeaza sa fac o vizita la Vialle si ma lamuresc mai clar acolo cu toate aspectele referitor la formalitati.