09 Forester 2.0 benzina + gpl
Subaru club Romania

09 Forester 2.0 benzina + gpl

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #80 on: May 20, 2019, 15:53:06 PM »
Pornesti pe benzina ?
L.E. Dupa ce s-a curatat clapeta , s-a resetat ECU ? Macar borna scoasa ?
« Last Edit: May 20, 2019, 15:54:02 PM by make the forum greatagain »
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #81 on: May 20, 2019, 16:04:24 PM »
Da, pornesc pe benzina. Si cand a fost din nou exclusiv pe benzina, tot asa facea...
Dupa curatare clapeta am resetat cu borna scoasa, da.
Oricum nu a dat nicio eroare pe ECU...  Niciodata, adica nici prin ianuarie cand am intampinat prima oara problema. Erau mai rare atunci, acum au devenit regula.

ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14037
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #82 on: May 20, 2019, 17:52:53 PM »
Tot problema de soft/clapeta as zice eu.
Daca nu este asta si ai validarea ca s-a facut resetarea pozitiei de clapeta electronic, si zici ca la cald nu face, sa nu intre in discutie si senzorul de temperatura antigel.

Daca la clapetele pe cablu aveam IACV legat la circuitul de racire, sa nu aiba si clapeta electronica un reglaj in functie de ce citeste de la senzorul de temperatura. Baietii care se joaca cu softurile poate stiu.

Sau PCV valve are motorul asta? Desi nu cred sa influenteze asa mult.
« Last Edit: May 20, 2019, 17:53:55 PM by MihaiFlorescu »

PTR

  • 570
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #83 on: May 20, 2019, 18:00:02 PM »
 Dupa ce opresti motorul scoate furtunasul de vacuum (cel care se duce in galerie) de la vaporizatorul de GPL si baga-l intr-un pahar cu putina apa. Daca ies bule e o garnitura dusa la vaporizator .

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #84 on: May 20, 2019, 18:05:25 PM »
Si la mers exclusiv pe benzina are aceleasi probleme, deci nu are legatura cu GPL.
Instalatia e cu injectie de gaz lichid.
Le zic la service sa vada si partea de senzor temperatura.
Ar mai fi, cred eu, de verificat si clapeta de "soc", poate aia face vreo gluma...
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

PTR

  • 570
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #85 on: May 20, 2019, 21:58:39 PM »
 E scris pe undeva exact tipul instalatiei de gpl ?

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #86 on: May 21, 2019, 09:29:35 AM »
Este Vialle, cu injectie lichida, dar nu stiu exact tipul/seria.
Oricum, problemele de care ziceam nu tin de gpl, se comporta absolut la fel si pe benzina, plus ca masina a functionat din ianuarie si pana acum doua saptamani exclusiv pe benzina. Pe gpl am mers foarte putin si de foarte putin timp. Inca nu sunt sigur ca pastrez instalatia de gpl. Am lasat sa mearga si aditivul pt gpl perioada asta si incerc, pe cat posibil, sa nu stresez motorul, deci sa merg in turatii cat mai normale (lungi si fara zone rosii).
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #87 on: June 03, 2019, 11:08:31 AM »
Maine incep revizia - in cele din urma am ales ulei Castrol Edge 5w30, iar pt transmisie Syntrax.
Vedem cum se comporta dupa revizie (schimb si bujiile).
Am si ceva retusuri din cauza de rugina - zona de langa parbriz, sus, margine plafon si ieri am descoperit si panou geam usa spate, cel de langa stalpul central... par tot umflaturi de rugina ascunse strategic... Sunt usor suparat/frustrat pt astea, dar asta e...
Schimb si parbriz, crapat de la ciobituri cu lovitura de gratie la freezing rainu' din iarna.
Si in final un polish de faruri, pt ca sunt usor matuite.
Revin cu impresii dupa :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #88 on: June 13, 2019, 12:22:09 PM »
In sfarsit se face revizia  ;D
Primul mesaj de la mecanic, o poza cu noroiu' de pe scutul motor si cel de la caseta de directie.

ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #89 on: June 13, 2019, 12:25:25 PM »
later edit: acum vad cat a durat de cand am presupus eu ca incepe revizia si pana s-a intamplat efectiv. am schimbat 2 service-uri intre timp, dupa ce nu au avut timp sau oameni in stare... epopee...
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14037
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #90 on: June 13, 2019, 16:04:29 PM »
Se pare că scutul asta aftermarket protejează pământul, nu DE pământ.

Serb

  • 886
  • Breathing for a living.
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #91 on: June 13, 2019, 16:36:07 PM »
1. In cat timp s-a adunat pamantul acolo?
2. Care e cea mai mare problema pe care o poate cauza noroiul din scut?
« Last Edit: June 13, 2019, 16:46:25 PM by Serb »

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #92 on: June 13, 2019, 16:43:26 PM »
Nu stiu sa spun de cand e pamantul ala adunat, dar probabil de cand am traversat campul pe noroi total...
Am mai mers pe noroi si recent (acum vreo luna), intr-o dimineata pe graba si atunci a fost singura data cand am razuit cu podeaua / scutul niste noroi mergand pe transee de tractor, neavand cum sa le incalec, pt ca era balta (lac) stanga/dreapta, iar noroiul era oricum semi moale...
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #93 on: June 13, 2019, 16:45:54 PM »
2. Care e cea mai mare problema pe care o poate cauza?
Spre exemplu, o parte din noroi a ajuns pe ceva bobina, am inteles... Altfel cred ca se poate intampla orice daca noroiul ajunge pe la fulii etc. NU a fost cazul, scutul si-a facut treaba destul de bine, dat fiind pe unde am mers in cele doua cazuri de camp cu noroi. Cred ca pentru uz normal de teren, adica drumuri forestiere, fara noroi exclusiv si transee, chiar nu e panica. E gros, protejeaza de lovituri etc.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14037
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #94 on: June 13, 2019, 17:04:53 PM »
Glumeam! Mai bine acolo decat in baia de ulei.

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #95 on: June 13, 2019, 17:13:47 PM »
Clar :)
Eu sunt multumit de scut, mai ales in situatiile descrise :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #96 on: June 17, 2019, 10:51:51 AM »
Terminat revizia vineri, impresionat de aspectul uleiului din cutie si transmisie, arata ca nou :)
Strans caseta de directie, acum inteleg de ce se spunea ca Subaru au directia mai grea (la Foresterul asta era netransa si volanul vira prea usor, lucru care ma deranja la drum lung, obisnuit fiind cu directie electroservo, ce intareste volanul la viteza). Acum volanul se misca mai greu, dar e mai ok la drum lung.
La frana de mana a fost nevoie doar de reglaj/strans. luat saboti degeaba, ii schimb la revizia urmatoare, cu tot cu discuri frana spate, eventual.
Inca nu am rezolvat dilema cu pornirea la rece, cel mai probabil o sa ajung la AK pt asta. Mai am o incercare cu o diagnoza mai aprofundata si daca nici acolo nu apare niciun parametru ciudat, ramane doar AK.
Masina merge clar mai bine / foarte bine acum, dupa schimbul de uleiuri si bujii plus strans caseta directie. Ma declar incantat :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #97 on: June 17, 2019, 18:37:17 PM »
O sa tragi de volan când parchezi. Și eu am recondiționat caseta de vreo câteva ori la ak. Dacă e in mințile ei se întărește la viteza și merge ușor pe loc. Orice altceva e in afara modului de funcționare.
Depinde și de greutatea anvelopelor și presiunea din ele.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #98 on: June 18, 2019, 10:13:21 AM »
Pe loc vireaza usor, da. 
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #99 on: July 12, 2019, 18:00:38 PM »
Lasat masina la SMT azi, pt diagnoza....
Am vrut diagnoza pentru problema cu pornirea la rece.
Experienta ok per total - receptie service, comunicare, oameni.
Vestile insa, nu sunt bune deloc... pe diagnoza la cald nu apar probleme, vedem luni cu pornirea la rece.
Dar toate indiciile duc spre... supape... posibil sa nu fi fost rectificate / instalate corect :(
Si relanti-ul a devenit din ce in ce mai trepidant, lucru care tot spre aceeasi concluzie duce.
Super frustrant.
Vedem luni concluziile concrete.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.