09 Forester 2.0 benzina + gpl
Subaru club Romania

09 Forester 2.0 benzina + gpl

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #220 on: June 04, 2020, 21:27:24 PM »
Astea sunt 215/65?
Da, 215/65/16, conform standard, carte etc.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #221 on: June 04, 2020, 21:28:35 PM »
Vine cu G91 din câte imi amintesc eu.
Imi aduc aminte ca are un prieten Yokohama cu care a venit masina, scrie pe ele tot Geolander ceva, dar clar au profil de strada, nu AT.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #222 on: June 04, 2020, 22:25:40 PM »
Imi aduc aminte ca are un prieten Yokohama cu care a venit masina, scrie pe ele tot Geolander ceva, dar clar au profil de strada, nu AT.
Nu erau A-T, erau all seasson.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #223 on: June 04, 2020, 22:31:51 PM »
Da, all season, de strada.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #224 on: June 08, 2020, 13:09:52 PM »
Hmmm.. nu cu astea vine masina in mod normal? Eu parca asa stiam.

Yokohama H/T G95A M+S 225/55 R17 au fost ale mele din fabrica. Foarte rezistente la uzura, insa nu se compara cu anvelopele dedicate vara, respectiv iarna. Nu am asteptat sa se uzeze complet ca sa le schimb, ca nu-mi placeau vara, dar mai ales iarna. Am simtit nevoia sa le schimb cu unele dedicate in prima iarna cu Foreste, le-am mai tinut pe post de avelope de vara vreo 2 ani si le-am schimbat pe la 30k km. Nu sunt rele, insa eu unul nu as mai lua vreodata anvelope all season.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #225 on: June 08, 2020, 18:27:48 PM »
Gelodandar 015 sunt AT (all terrain), deci nu doar all season. Sunt foarte bune pentru offroad si sunt in acelasi timp silentioase pe sosea.
Sa vedem la iarna, ele teoretic sunt clasificate pt zapada si au review bun de la utilizatori, inclusiv pt zapada. Daca cumva dau semne ca nu ar fi ok pe zapada la iarna, iau unele de iarna separat, insa dupa ce le testez efectiv. Teoretic si dupa review-uri ale utilizatorilor (SUA, Europa, dar si de pe la noi) sunt foarte bune si pe zapada - nu excelente. Cele vechi de iarna (le-am primit la pachet cu masina) aveau dot 2011 si tot s-au comportat foarte bine pe zapada. Ma astept cumva sa fie cel putin la fel de bine cu AT-urile prezente. O sa mai revin cu impresii pe parcurs, poate sunt utile si altora.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #226 on: June 09, 2020, 14:34:39 PM »
SAE 5W-40, API SM/CF, ACEA A3/B3/B4/C3(12).
Densitate la 20⁰С, kg/L = 0,850 Viscositate la 100⁰С, mm˛/s = 14,1 Viscositate la 40⁰С, mm˛/s = 85,2 Viscositate la -30⁰С, mPa s = 6310 Indice de vascozitate = 170 Punct de aprindere, ⁰С = 212 Punct de curgere, ⁰С = < -39 Cenusi sulfatate, %din masa = 0,795 Numar de baza, mgKOH/g = 7,6

Suna ok specificatiile astea de ulei motor? Nu dau marca, vorbim strict de specificatii. Spre asta as opta ca proba.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #227 on: June 09, 2020, 16:46:51 PM »
Gelodandar 015 sunt AT (all terrain), deci nu doar all season. Sunt foarte bune pentru offroad si sunt in acelasi timp silentioase pe sosea.
Sa vedem la iarna, ele teoretic sunt clasificate pt zapada si au review bun de la utilizatori, inclusiv pt zapada. Daca cumva dau semne ca nu ar fi ok pe zapada la iarna, iau unele de iarna separat, insa dupa ce le testez efectiv. Teoretic si dupa review-uri ale utilizatorilor (SUA, Europa, dar si de pe la noi) sunt foarte bune si pe zapada - nu excelente. Cele vechi de iarna (le-am primit la pachet cu masina) aveau dot 2011 si tot s-au comportat foarte bine pe zapada. Ma astept cumva sa fie cel putin la fel de bine cu AT-urile prezente. O sa mai revin cu impresii pe parcurs, poate sunt utile si altora.

Am mai scris pe aici pe undeva....... bune si pe zapada.....pana vine vorba de oprit!
Pentru iarna sustin si recomand anvelope dedicate!!!!

Nici pe ud nu prea recomand viraje luate prea sportiv......

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #228 on: June 09, 2020, 17:03:07 PM »
La exact aspectele astea o sa fiu atent si eu, insa din ce am vazut sunt foarte ok si pe zapada, inclusiv la oprit si plecat de pe loc, pe sosea cu zapada plus ceva ghetus.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #229 on: June 09, 2020, 17:44:51 PM »
O sa vorbesc strict din experienta celor aproape 4 ani de G012 (generatia precedenta de Geolandare) avute pe SX4 - da, in zapada sunt relativ OK (nu am experimentat pierderi periculoase de aderenta). Dar pe gheata (cum ar fi cea stransa iarna pe marginea drumului, in apropierea trotuarului) se comporta mai rau fata de unele dedicate de iarna.

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #230 on: June 09, 2020, 19:13:47 PM »
Teoretic G015 sunt mai bune pe zapada - si clasificarea e a mai buna, dar si review-urile utilizatorilor - am urmarit filmarea unui tip din State, care asta verifica - oprirea si demarajul pe sosea acoperita cu strat subtire de zapada si gheata - pareau foarte ok.
La cum arata profilul lor, la cum arata compozitia, la cat de moi sunt, ma astept sa fie ok, dar numai practica va dovedi :) Daca nu prezinta siguranta, le las ca anvelope de vara si iau un set de iarna. Oricum, nu mai vreau anvelope de vara simple pe masina asta, pt ca ar fi un dezavantaj la plimbarile pe drumuri neasfaltate - munte, camp, pescuit etc. Si pe drumurile pietruite, e cu totul altul comportamentul acum, practic nu mai preia toate pietricelele in suspensii, nu mai simti fiecare denivelare. Cu cele all season Continental LX aveam impresia ca merg pe roti de metal :) E adevarat ca era si a 5a lor vara asta, dar clar nu mai aveau cine stie ce proprietati.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #231 on: June 09, 2020, 23:08:15 PM »
SAE 5W-40, API SM/CF, ACEA A3/B3/B4/C3(12).
Densitate la 20⁰С, kg/L = 0,850 Viscositate la 100⁰С, mm˛/s = 14,1 Viscositate la 40⁰С, mm˛/s = 85,2 Viscositate la -30⁰С, mPa s = 6310 Indice de vascozitate = 170 Punct de aprindere, ⁰С = 212 Punct de curgere, ⁰С = < -39 Cenusi sulfatate, %din masa = 0,795 Numar de baza, mgKOH/g = 7,6

Suna ok specificatiile astea de ulei motor? Nu dau marca, vorbim strict de specificatii. Spre asta as opta ca proba.

Pe tine te interesează TBN (10+) și HTHS(min3.6) cât mai mare cu pastrarea celorlalți parametrii cât mai apropiați de cei de la uleiul original, indiferent ca alegi 5w30 sau 5w40.
Cenușa nu te interesează pentru ca nu ai dpf.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #232 on: June 11, 2020, 16:40:43 PM »
Schimbat uleiul azi, la 5900 km.
Acum, sa vedem :)
Si niste dileme: uleiul vechi (era clar praf, a curs ca apa, 0 vascozitate) s-au adunat 4 litri, desi pe joja era undeva la 3/4 spre full...
Dilema 2: am completat, conform carte, 4 litri de ulei nou si pe joja apare la fel - undeva intre jumatate si 3/4 full... Dar nu full.
L-am lasat asa si il urmaresc ca atare.
Motorul suna mai bine, sa vedem in timp cum se comporta.
Odo 205900.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #233 on: June 16, 2020, 10:43:09 AM »
Schimbat ieri bujii plus o bobina. Fostele erau NGK,, rulate vreo 15.000 km, acum am pus Bosch.
Bobina 4 si bujia aferenta erau clar "haioase". Bujia mai afumata, iar bobina mai oxidata si usor afumata...
Mai trebuie si o curatare de clapeta, e in plan zilele astea.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #234 on: June 17, 2020, 23:51:06 PM »
Curatat azi clapeta de acceleratie, cu demontat si lasat in baie de solutie curatare motor. Era foarte incarcata, de unde concluzia ca cele 2 actiuni anterioare in niste service-uri au fost fix de impresie...
A trecut mai bine de jumatate de an de la cele 2, dar clar au fost niste suflari / spray pe clapeta nedemontata...
In fine, bine ca e bine :)
« Last Edit: June 17, 2020, 23:51:43 PM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14037
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #235 on: June 18, 2020, 00:23:30 AM »
Cam asta spuneam și eu în alte posturi. Un spray, o cârpă ... 200 lei doar că a mânjit puțin la suprafață.

Adevărata curățare se face doar cu clapeta jos.

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #236 on: June 20, 2020, 13:09:07 PM »
Curatat azi si egr-ul. Era extrem de incarcat, atat corpul egr, cat si galeria imediat dupa egr.
Pus in solutie de curatare, curatat mecanic, suflat aer comprimat etc.
Problema cu relanti-ul inca apare din cand in cand, probabil inca mai invata clapeta, mai ales cu noile conditii de recirculare gaze...
Pot sa pun niste poze, daca prezinta interes.
PS: operatiunea s-a facut cu demontat alternator - si bine ca a fost asa, ocazie cu care am descoperit cureaua de alternator "mancata" pe o portiune, deci inca o mini revizie de facut - schimbat curele accesorii.
« Last Edit: June 20, 2020, 13:11:20 PM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14037
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #237 on: June 20, 2020, 15:02:37 PM »
Poze, bineînțeles!

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #238 on: June 20, 2020, 15:41:28 PM »
egr imediat dupa desfacere, galeria dupa demontat egr, cantitate "zat" din egr si intrare galerie, apoi egr curat :)

ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1317
Re: 09 Forester 2.0 benzina + gpl
« Reply #239 on: June 25, 2020, 16:59:22 PM »
Schimbat azi si curele accesorii - destul de dificil la cureaua de la aer conditionat...
In plus, am scos si furtunul care era "intepat" in galeria de admisie, cu aditivul pt gpl, sa vad daca nu cumva trage aer fals prin acel furtun si d-aia nu stabilizeaza complet relanti-ul. Momentan nu pare ca s-a rezolvat cine stie ce, poate doar putin placebo.
Am resetat din nou clapeta de acceleratie si relanti-ul... E clar mai bine in varianta cu clima pornita, nu mai are balans motorul (evident e o turatie in plus acolo), dar cu aerul oprit, din cand in cand, mai ales cu motorul foarte cald sau cand afara e canicula, ca acum, intra in balans...
O fi si o setare de soft asta, pe genul ca atunci cand afara e cald mergi automat cu clima pornita si tine relantiul mai jos intentionat? Cumva s-ar explica si asta...
Sau o fi nevoie de resoftare computer?
Sau nu mai stiu, am epuizat toate variantele cunoscute. Daca o mai fi vreun furtunas pe undeva sau vreun por care trage aer fals, nu apare nimic pe tester, pe nimic... Am dat cu spray prin zona galeriei de admisie etc...
Asta e si problema, ca toti parametrii par ok - doar relantiul fluctueaza cand sunt toti consumatorii opriti si e motorul cald plus cald afara...
In mers pare totul ok, trage bine, urca in ture, am mers si in reprize de peste 4000 ture, acolo chiar intra cuplul maxim si fuge.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.