Salut,
Bine v-am gasit!
Atractia fata de masinile mari, 4x4, spatioase, musculoase, inalte s-a amplificat de cand am avut pe mana (de la fostul angajator) un Pathfinder si apoi un Duster cu care am avut ocazia sa fac in jur de 3000 de km si sa intru si pe teren acidentat cu fiecare dintre ele asa ca initial mi-am dorit o masina "de bagat in schini", adica de soft off road, si sunt multe variante, gasesti, insa dupa asta am zis "ok, dar sa o pot folosi si pe sosea cu familia, dar sa fie pana in 2L, dar sa aiba si porbagaj incapator, 4x4 sa fie manual, sa aiba trapa sau plafon panoramic,"Buuun pai ce putem alege: Volvo XC70, Skoda Octavia 4x4,Logan MCV Stepway, CRV sau Forester...la prima vedere.
Sa fiu sincer, nu ma apucasem de cautat la modul agresiv, sa sun samsarii sau proprietarii, sa ma intalnesc cu ei etc.
Avand deja doua Ford'uri, cautam un Focus Break mai nou, si am vazut ca au scos astia un soi de Focus Active si break, dar am zis ca nu dau 20j de mii pe o masina sa o "bag in schini" si pe langa asta, voiam sa fug de senzori, actuatori si tot felul de electronica. Voiam mecanica, suruburi, ulei pe maini, bagat sub masina (la un moment dat ma uitam dupa Aro, Ford Ranger mai vechi, Ford Bronco
- da, foarte nehotarat).
De sarbatori am fost la niste prieteni in Germania, iar in drum spre destinatie, de la aeroport, am trecut pe langa un parc auto cu masini mari, americane cu motoare prostesti (vazusem un Bronco) si am zis sa trecem odata sa le vad si eu, sa pun mana pe ele.
La 3 zile, zis si facut. Si cum cascam eu ochii la masinoaele alea am vazut un Subaru Forester ascuns intr'un colt, verde, cu farurile mari, grila aia neagra si mare, spatios, cu trapa, plafon panoramic, exterior ok, proiectoare ceata cu grilajele alea negre, portbagaj mare, bare deasupra, 4x4 cu reductor, ce sa mai, o minunatie! mi-a picat grav tare! - Nu era nimeni la Dealer, am luat numarul de telefon si am sunat.
La doua zile ne intoarcem, era un aghiotant, o deschide din telecomanda si ne spune ca masina nu are baterie si ca trebuie pornita cu redresorul. Am cam venit degeaba pentru ca masina nu pornea si era plina de roti la interior si in portbagaj, dar am avut ocazia sa ma urc la volanul ei si sa-i vad bordul si butoanele
. A zis sa venim "joi" sa o pornim.
Ne ducem "joi" din nou, de data asta era si turcul (dealerul), aduce redresorul, deschide masina din telecomanda, deschide capota, mufeaza pe-acolo cablurile si-i da cheie. Masina porneste. Stas!
Se urca turcu' la volan si o scoate din coltul ei. Masina era intentionat parcata acolo pentru ca aripa dreapta spate si tripla trebuiesc inlocuite. Asta e, ma urc eu in masina si incept sa-i dau cu fata si cu spatele prin parcul ala(nu avea numere); nu am ajuns intr'a III a dar in schimb vedeam ca odata tras reductorul se aprindea un "LO" in bord
si cam atat. Altceva nu am apucat sa verific. Doar ca avea 177000km si ca mergea AC'ul, farurile, ma rog.
Pe hartia din parbriz scria ca e 1200 Euro. Urmeaza cateva discutii despre cat de buna e masina si ca a fost a unui mos, dupa care ca el in Turcia o da cu 10k de euro. Bun pana aici. I-am zis ca daca o da cu 700 de euro o iau. Nu, ultimul pret 1000 de euro. Am plecat.
Dupa discutii, certuri si divorturi (scopul nostru era sa ne dam cu sania, nu sa cumparam masini din '99), la 2-3 zile sunam iar turcu sa il rugam sa ne dea masina "sa dam o tura" pe sosea, sa-i vad comportamentul la drum intins."Da, da da! Veniti, va astept". Cand am ajuns acolo: "Nu ca nu iesim, ca nu am numere"..etc. Ok, macar scoate-o din nou din coltul ei vesel si da-i toate rotile jos sa-i vad si eu interiorul ala ca lumea. Aici a fost de acord.
Interior din panza ca dupa 20 de ani, trebuie facuta o curatare serioasa, am vazut ca nu are uzuri mari sau rupturi, taieturi ai tapiseriei, becurile de interior functineaza, plasticele ok, portbagaj spatios.
A urmat iarasi negocierea mea cu 700, el a zis ca o da cu 900 si sa nu mai venim fara bani:)). Ok, plecam
Dupa impacari si divorturi sunam iar la turc si fara sa negociem telefonic mergem direct acolo si ii spun ca-i dau 800 iar el ca o da cu 850 de euro. Batem palma pe 850 (urmeaza sa vad daca am facut alegerea corecta sau nu).
Acum, cauta platforma sa o aduc in tara. Dupa cautari masive pe Olx, gasesc pe unii cu "Boss, luni sunt acolo, o incarc iar miercuri sunt la tine la scara". Ok, au incarca-to marti seara si au ajuns vineri seara pe la 10. (nu va mai plictisesc si cu povestirea cu platforma) Masina a ajuns cu bine. Scot numerele provizorii din rucsac, le montez si-i dau o tura pana la 1 Decembrie. Masina se comporta fantastic, intra si merge bine in toate treptele, trapa functioneaza, proiectoarele de ceata, AC-ul, oglinzile actionate electronic, incalzire in parbriz si in scaune, casetofon
...etc
Forester SF 1999 motor benzina 2l GX 177.000 km
To do list:
- de mers la SMT(200 de lei) sau altii cu tester original pentru o diagnoza completa + uitat/vazut ce e pe sub ea;
- de vazut care-i treaba cu mirosul de benzina;
- de schimbat aripa dreapta spate + tripla;
- de facut o revizie serioasa cu schimburi de ulei complet;
- de pus niste cauciucuri - 70-80% sosea si restul drum de tara (AllSeasons?); acum are 205/70/R15. As pune ceva mai mare...215...
- de vazut/schimbat amortizoarele/suspensiile pana in 5cm (am inteles ca asta e maximul pentru a nu mai umbla si la altele - ceea ce nu e necesar)
- de vazut daca se va pune pe GPL (75% NU - dar sa-i vad consumul la 100km/h dupa ce se verifica motorul; daca e asa cum scrie pe forum cu pana in 9 sau 9%, ar fi ok)
- de curatat serios tapiseria;
- de vazut ce e cu butonul "Bright" de langa ridicarea farurilor pe inaltime si cu butonul de deasupra volanului; -
- de pus bare deasupra;
- de cautat cele mai faine trasee forestiere la noi si nu numai pana la primavara/vara;
- de facut o cruce mare;
Sa ne vedem cu bine.
Poze: