Transmisie STI
Subaru club Romania

Transmisie STI

2xGhe

  • *
  • 1806
  • Pentru fani, nu pentru bani!!!
Transmisie STI
« on: November 22, 2010, 00:13:04 AM »
Cam cat m-ar duce un upgrade de genul asta?!
Pentru FAAAAANi nu pentru bani!

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Rspuns: Transmisie STI
« Reply #1 on: November 22, 2010, 01:05:12 AM »
pai lista zice cam asa:
1. cutie viteze cu difuri
2. dif spate de 3.90
3. planetare fata/spate
4. butuci fata/spate
5. fuzete fata
6. discuri frana fata/spate ( in cazul unei transmisii de sti 2006+)
7. kit ambreaj
8. timonerie 6 trepte
9. jante ( in cazul unei transmisii de sti 2006+)
10. dccd controller ( in cazul unei transmisii de sti 2006+)
11. amortizoare ( in cazul unei transmisii de sti 2006+)
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

2xGhe

  • *
  • 1806
  • Pentru fani, nu pentru bani!!!
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #2 on: November 23, 2010, 23:01:45 PM »
daca optez doar pt punctul 1 si vin treptat cu celelalte e ok? sau de preferat tot odata.. ca lista aia imi da cosmaruri in portofel.. si ma gandesc , k treptat s-ar simti mai lejer
Pentru FAAAAANi nu pentru bani!

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Rspuns: Transmisie STI
« Reply #3 on: November 24, 2010, 01:52:51 AM »
ai putea sa o scoti la capat cu un minim de transmisie, dif spate, timonerie, ambreaj, mai putin de atat nu prea se poate fara sa stai cu masina pe dreapta man
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

2xGhe

  • *
  • 1806
  • Pentru fani, nu pentru bani!!!
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #4 on: November 24, 2010, 10:04:17 AM »
Am inteles.. merci mult.  >:(
Pentru FAAAAANi nu pentru bani!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #5 on: February 23, 2015, 11:59:41 AM »
Ca sa nu deschid alt topic si pentru ca asta este foarte scurt si la obiect, vreau sa vorbim si despre alternative.

Am vazut ca au inceput sa apara la vanzare multe cutii 6MT de Legacy 3.0 mai noi dar toate cam 2006+ si chiar 2010 de pe noul model. La prima vedere o cutie cu sub 50.000 km si mai noua ca ani incepand de la 1.000 lire nu suna rau deloc.
Intrebarile sunt
1. Care sunt diferentele dintre aceste cutii si cele de STi
2. Se potrivesc planetarele de WRX sau de STI sau de Legacy?
3. Mai trebuie suport de cutie si de care?
4. Butucii de care?
5. In functie de raspunsul la intrebarile de mai sus, cum stam cu geometria? Daca planetarele sunt putin mai lungi ca la WRX, atunci poate trebuie si bascule de STi sau bara si bielete antiruliu?


Dupa intalnirea de 5 ani e clar ca transmisia are nevoie de atentie si dupa cum era sa raman blocat in parcare fiindca imi cupla in diagonala doar (fata stanga cu spate dreapta) e clar ca daca vreau performanta trebuie umblat si la niste diferentiale LSD. Si la un calcul scurt e posibil sa ma coste mai mult sa transform 5MT-ul intr-o fantezie decat sa fac swap cu un 6MT.

PS: Iau in considerare cutia de Legacy fiindca motoarele alea au din fabrica 250 cai si stiu ca tin la putere, in timp ce eu daca va fi sa umblu la motor, probabil o sa vreau sa ajung in plaja 250-280 cai.



Varianta cu reconditionat 5MT inseamna:
- garnituri si bolturi - 100 USD
- sincroane - 350 USD
- LSD fata - 500 USD
- set viteze cu rapoarte scurte 1-4 si 5 lung ca la WRX - 1600 USD
- Cardan aluminiu - 400 USD
- Diff spate LSD - prea scump si doar de la CUSCO am gasit deci nu se poate
- Diff central nu am gasit nimic
- Rulmenti grup - nu gasesc
« Last Edit: February 23, 2015, 12:05:16 PM by MihaiFlorescu »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #6 on: February 23, 2015, 13:46:11 PM »
pe langa toata lista aia de jos man, mai trebuie si furcile pentru 5mt... dar la sfarsitul zilei nu se merita pentru ca oricat ai abgrada cutia 5mt niciodata nu o sa tina si nu o sa mearga ca 6mt-ul.

faza la cum ti-a cuplat este din cauza centralului vasco-cupla.

din ce stiu 6mt-ul de legacy ar fi foarte apropiat daca nu direct cutia de sti 02-04, oricum si baietii de la mcm au pus anul trecut parca un 6mt de legy pe un proiect de al lor ( si tin minte ca arata fix ca vasco 6mt de my03 ) si tinea foarte bine si se comporta bine dupa.

pt tine cea mai simpla varianta si ieftina, este oricare cutie cu vasco central, cardan 6mt, dif spate r180 STI, planetare sti, suport cutie 6mt inferior & superior, timonerie sti, clutch fork sti, stiam ca vazusem pe nasioc acu ceva vreme ca au incercat si se potriveau planetarele de wrx in vasco 6mt, dar daca tot faci asta e pacat sa nu pui planetare de sti care sunt peste
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #7 on: February 23, 2015, 15:38:58 PM »
wow !!! asta spui tu ca e simplu si iefitn... mamamia....sper sa nu-mi cada transmisia prea curând...ca sub 3000 euro nu vad cum poti sa o scoti... :(

multumim de lamuriri Tom :) e fff folositor :) dar si ingrijorator...
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #8 on: February 23, 2015, 15:43:11 PM »
bah da, din pacate este partea ieftina sau simpla, ca daca vrei sa faci swap de 6mt cu dccd te arunci in alta zona... np
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #9 on: February 23, 2015, 16:56:36 PM »
Cred ca pe spate scap cu diff-ul spate de WRX temporar. Stiu ca multi merg pe varianta asta pana cand mai aduna niste cash sa faca spatele cu planetare si frane si butuci de STi.

Si cardanul se taie (cum avea turcu) sau se cumpara direct cardan nou dintr-o bucata de 6MT cu diff spate de WRX.

Merci de info!

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #10 on: February 23, 2015, 19:12:37 PM »
ca sa iti mearga combinatia asta iti trebuie final drive de r180 mai exact 3.54, dar nu o sa tina la multe zmetii miez, alta combinatie ar fi sa pui final drive cu dif de sti in carcasa de wrx, parca facuse cineva asa ceva...
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #11 on: February 23, 2015, 22:53:47 PM »
poti sa pui 6mt-ul cu un cardan de automata (e mai scurt cardanu de automata ) intra perfect si ramai momentan cu diff de wrx pe spate .. mai buget de atat nu se poate .. asa fac si prin afara cand merg pe swap de 6mt la buget !
diff de bug eye e fix acelasi final gear cu ala de sti de aia merge ...
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

2xGhe

  • *
  • 1806
  • Pentru fani, nu pentru bani!!!
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #12 on: February 25, 2015, 00:26:43 AM »
Cel mai ieftin si la buget e sa vinzi masina! Nu te baga in hora asta daca nu esti tare pe picioare, sfat prietenesc!
Pentru FAAAAANi nu pentru bani!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #13 on: February 26, 2015, 13:38:45 PM »
TY856WVBAA http://www.ebay.co.uk/itm/2006-Subaru-Legacy-6-Speed-Gearbox-Conversion-BREAKING-FULL-CAR-/301526673365?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item463463e7d5

Cica vine si cu diff spate si cardan, dar nu stiu care e treaba cu nevoia de a face "a few modifications to the prop and linkage and speedo drive".

Si mai sunt cel putin 3 tot pe acolo ca pret si nr de km...
« Last Edit: February 26, 2015, 13:44:44 PM by MihaiFlorescu »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #14 on: February 26, 2015, 14:04:53 PM »
practic din ce am verificat este cam aceeasi cutie 99% cu cutia de sti 2002-2004, pinioane, furci, main shaft sunt identice. iti trebuie cardan pe 6mt ca sa mearga, cardanul de auto merge pe gc din ce am inteles, speedo drive e ok la tine, pui senzorul de viteza de la tine si aia e.
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #15 on: February 26, 2015, 14:10:23 PM »
@Gheo :D Stiu ca asa ar fi cel mai bine, dar in primul rand nu mai iau bani pe ea, nici cat am bagat eu de cand am luat-o. Primisem 2 oferte de 4500 cand am scos-o anul trecut la vanzare.

Si daca o dau nu am ce Subaru sa imi iau sa nu aiba nevoie de reparatii majore, chiar daca pun eu bani. Ar trebui sa caut ceva la peste 20k sa fie OK. Si de la alte marci nu merita decat un seria 116 dar nu stiu ceva fac iarna si civic 1.8 dar e lesinitza, dar ar mai fi Alfa Giulietta insa mi-e frica sa nu dau din lac in puț.

Si la sfarsitul zilei tot ar trebui sa pun niste bani seriosi pe langa ce as lua pe subaru, deci mai bine banii aia (pe care oricum nu ii am toti odata) ii bag treptat in Subi si sper eu sa devina o masina de weekend si deplasari prin tara asa cum vreau.

Scuzati de offtopic, dar e raspuns la sfatul de mai sus :D

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #16 on: February 26, 2015, 14:12:09 PM »
Merci Tom. Suna bine.
Ar mai ramane totusi planetarele si suportul de cutie + ambreiaj/volanta.. desi citisem pe undeva ca poti pastra volanta si ambreiajul daca nu ai putere mare (gen motor de WRX stock) ca altfel il prajesti imediat.

... si sa nu uitam.. transportul si manopera.

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #17 on: February 26, 2015, 18:24:47 PM »
daca iti iei 116 sau civic 1.8 sau Giulietta o sa iti dea o cutie de tampoane sa le folosesti impreuna cu masina ;) ! mergi pana vomiti cutia si dupa vezi ce iei ... subaru power :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #18 on: February 26, 2015, 19:15:03 PM »
Mda, pai mai repede imi iau o amaraciune de oras pe care sa o omor in trafic decat sa renunt la vagon. Cum esti si tu malakay nebun cu GC-ul asa sunt si eu cu break-ul. Chiar daca o sa imi mai ia inca niste ani sa o fac cum trebuie.

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #19 on: February 26, 2015, 19:28:42 PM »
VEZI CA E UN GF MISTO LA VANZARE :d VREO 1400-1500 1.6 PERFECT DE ORAS  :d
L.E http://olx.ro/oferta/subaru-impreza-an-1997-ID317AT.html#5a59f175fe
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae