Transmisie STI
Subaru club Romania

Transmisie STI

Muttley

  • 5126
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #20 on: October 20, 2016, 09:25:48 AM »
Cateva intrebari:
1) ce trebuie cautat, Legacy 3.0, sau au existat si versiuni cu alte motoare si 6MT?
2) intre ce ani?
3) au fost Legacy cu DCCD? Sau comanda aluia se duce la diferentialul spate si din cauza asta toate cutiile-s la fel? Nu ma pricep, dar stiu ca NU vreau DCCD sub nicio forma.

Doar ma documentez, poate fi si maine miscarea, si peste 5 ani, functie de ce apare.
Si mai precizez ca nu vreau sa schimb nimic pe trenul de rulare, franele de WRX imi plac, ecartamentul e ok, planetarele par in forma, etc. Ideal ar fi sa schimb doar cutia (cu X-brace, timonerie, ma rog) si cardanul, dar inca nu mi-e clar daca se poate...
WRX SW 2002

Muttley

  • 5126
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #21 on: October 24, 2016, 20:30:49 PM »
Ok, hai s-o iau in pasi mici atunci.

diff de bug eye e fix acelasi final gear cu ala de sti de aia merge ...

Pe net parerile-s multe, deci trebuie sa aflu exact ce am.
Cum imi dau seama daca e 3.9 sau 3.54? Scrie undeva pe carcasa, sau n-am de ales decat sa numar eu turele si sa fac impartirea?
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #22 on: October 24, 2016, 22:40:54 PM »
hai ca incerc sa te ajut eu ...
daca vrei sa faci swap de 6mt ideal ar fii sa cumperi pachet complet cutie, fuzete, planetare, diferential spate, cardan, volanta,ambreaj,electromotor, timonerie ! asta o sa te coste undeva la 4000 euro ..
acum exista urmatoare combinatie low buget : sa iti cumperi cutie de sti 6mt sau legacy 3.0  6mt si cardan de automata ( este aceeasi lungime cu cel de sti ) , planetare fata , timonerie , volanta, ambreaj, electromotor si sa iti pastrezi diferentialul tau spate + planetare si fuzetele tale...
cutile de sti au final drive de 3.9 exact cu cel de 5 mt de newage ( de  bug , blob 2.0 turbo )  diferentialu spate are raport lui de 3.54 dar este pt final drive de 3.9 si o  sa mearga cu cutia de 6mt doar ca nu o sa reziste la fel de bine ca cel de 6mt  cel de wrx new age este R160 si cel de STI este R180
codul de pe cutie o sa il bagi pe net si vezi exact de cutie ai cu ce final drive.... si pt diferential cel mai sigur este sa dai capacul jos si o sa vezi pe coroana diff-ului  marcat ceva de genu 39:11 si daca faci impartirea o sa vezi ca rezulta 3.54 !!! sau daca e 37:9 este 4.11 cum e la gc8 sau la forestier turbo
« Last Edit: October 24, 2016, 22:43:24 PM by malakay »
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5126
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #23 on: October 24, 2016, 23:07:16 PM »
Mersi, Victor.
NU voi face swap cu chestii care nu-mi trebuiesc. R180 si al sau LSD de curse e overkill la ce fac eu cu masina, la ce puteri am sa am. Franele Brembo la fel. Nu vreau nici ecartament de STI. Unde mai pui ca n-am 4000e, si chiar sa-i am, nu i-as arunca aiurea pe chestii care nu-mi trebuie.
Voi face categoric swap "buget".

Deci inteleg ca doar legacy 3.0, ca asta era una din intrebarile mele... Ok, notat ;)
Adaug la ce ai spus tu daca tot ai adus vorba, poate ajuta si p-altii, sau dezvoltam:
- cardanul de automata are aceeasi lungime ca cel de STI, insa difera la flansa de legatura. Cardanul de STI e pentru R180, cel de automata pentru 160, varianta low-cost;
- planetare fata iti trebuie doar daca iei cutie incompatibila cu planetarele pe care le ai deja. Sunt 2 feluri, mama si tata. Am impresia ca planetarele tata sunt cu inel elastic, clipseaza in cutie si atat. Cele mama sunt cu splint. Confirmi? Revenind, daca ai planetare mama, si-ti iei cutie cu priza din pinioanele planetare tata, esti ok cu planetarele tale;
- electromotorul cica nu trebuie, se pupa;
- volanta, ambreiajul, doar daca vrei mai mari si mai rezistente. Altfel cica merg alea de WRX.

Tu spui ca acel 3.9 e pentru cutia de transfer din cutie, diferentialul fata. Apoi, cel central are fie 1:1, fie 1:1.1.
Trebuie sa mai sap.
Dar la prima vedere, ca sa-mi pastrez diferentialul, trebuie sa vad ce raport final am in cutie, iar cutia de mi-o iau sa fie la fel. Sau iau cutia cu tot cu diferential de pe Legacy, in ideea ca e R160 pe Legacy, ceea ce iar nu stiu.
De fapt, criteriul principal e sa fie pentru planetare mama. De care o fi, si cu ce rapoarte, nu mai comenteaza nimeni, important e sa gasesc una  :D

Mersi, m-ai ajutat!

Raman astea doua:
Quote
2) intre ce ani sa fie Legacy-ul 3.0?
3) au fost Legacy cu DCCD? Sau comanda aluia se duce la diferentialul spate si din cauza asta toate cutiile-s la fel? Nu ma pricep, dar stiu ca NU vreau DCCD sub nicio forma.
« Last Edit: October 24, 2016, 23:33:46 PM by Muttley »
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #24 on: October 25, 2016, 09:44:03 AM »
legacy dupa 2003 si nu a existat legacy 6mt cu dccd decat poate pe cel de japonia dar nu stiu sigur... !
-cardanul de automata se potriveste 100% nu difera prinderea la r180 doar carcasa si pinioanele din interiorul diff sunt mai mari
-la planetare cred ca o sa fie mai ieftin sa iei 2 planetare sh de sti decat sa schimbi tripoda de langa cutie
-electromotorul merge decat la pachet daca ramai pe ambreaj de 230mm cel de wrx daca faci upgrade la 240mm nu o sa mai mearga...
-timoneria iti trebuie obligatoriu
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #25 on: October 25, 2016, 10:29:50 AM »
+ tampoane de cutie, dccd nu a existat pe nici un legacy, recomand daca tot faci asta sa schimbi si diful cu r180 pt ca r160 o sa fie coplesit de socuri si torque-ul trimis de cutie si va crapa la un moment dat
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Muttley

  • 5126
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #26 on: October 25, 2016, 11:02:56 AM »
Presupunand ca pun R180, trebuie obligatoriu si planetarele de STI? Care implica semipunti, brembo, samd?
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #27 on: October 25, 2016, 11:06:55 AM »
PUNTILE SUNT LA FEL 
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

gabit

  • 172
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #28 on: October 25, 2016, 12:18:43 PM »
E f greu sa aduni piesa cu piesa. Cel mai simplu ar fi sa cumperi tot pachetul pt swap din anglia, Japonia etc. elimini și problemele de incompatibilitate
ex 03 WRX
ex 06 XT STI
ex 03 STI
ex 04 STI spec C
...
04 STI PETTER SOLBERG EDITION

Muttley

  • 5126
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #29 on: October 25, 2016, 12:25:50 PM »
Scump. Iar transmisia JDM e fantastic de scurta, inutilizabila la mers normal, gen 4000rpm in 6 la 110 la ora.
malakay, o fi cum zici, insa pe afara toti spun ca R180 implica planetare de STI. Apoi incepe efectul de domino, planetarele obliga la portfuzete cu butuci de STI, care cer Brembo, samd.

M-oi descurca eu, am inceput deja cautarile pentru Legacy 3.0 manual. Intreg sau dezmembrat.

__________________

Edit.

http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1772793

Aici mai e o transa de informatii foarte utile, in special rapoartele cutiilor, STI si Spec B. Mai sunt si cele de STI JDM, dar cum am zis mai sus, alea-s praf pentru DD.

USDM STi Ratios=                 3.636 / 2.375 / 1.761 / 1.346 / 0.971 / 0.756
USDM Legacy Spec B Ratios= 3.636 / 2.235 / 1.521 / 1.137 / 0.891 / 0.707
Ambele cu 3.9 la transmisiile finale.

De aici am luat informatia de intrare, si anume ca STI-ul are 120km/h in treapta 6 la 3000rpm.
Am calculat pentru 3000rpm, treptele 4, 5 si 6:
- STI - 68km/h, 94km/h, 120km/h;
- Leg - 80km/h, 102km/h, 128km/h.

Ca fapt divers, STI JDM, ala praf - 67, 85, 108. Mai mult ca sigur accelereaza de rupe, dar pe autostrada la 140 la ora esti mancat.

Parerea mea: ce am bolduit mai sus, 0.97 raport penultima treapta si 0.76 raport ultima treapta am pe inca o masina, si cand schimb de la mic la mare la 3000rpm, cade pe la 2300. Diferenta e foarte mare, etajarea e foarte lunga pentru ultimele trepte. Cutia de Legacy sta putin si insesizabil mai bine intre aceste 2 trepte, cu o cadere de 600rpm in aceleasi conditii.
Cutia de STI sta foarte bine intre 4 si 5, cea de Legacy sta la fel de prost intre 4 si 5 ca intre 5 si 6.
Concluzia mea: la ce-mi doresc eu, cred ca rapoartele cutiei de STI sunt mai ok. Rapoartele de la Legacy sunt cam lungi pentru gusturile mele si ce urmaresc eu.

Cum ajung acasa scot cazanul din curte si fac o tura. Sunt curios daca e mai proasta etajarea decat la Legacy.
Pana atunci, aici apare cu 4 - 0.972, iar 5 - 0.732. Adica mai prost decat la Legacy, iar raportul propriu-zis fix intre STI si Legacy.

USDM WRX: 3.454 / 1.947 / 1.366 / 0.972 / 0.738
- WRX: 94km/h in 4, 124km/h in 5, tot la 3000rpm.


Am facut o simulare, acum e totul clar:



Atentie, tot ce apare mai sus pot fi considerate linistit aberatii si prostii. Sunt detalii ce vor interesa pe 1% din pasionatii de subiectul swapului.



« Last Edit: October 25, 2016, 16:09:23 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5126
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #30 on: October 25, 2016, 21:02:10 PM »
recomand daca tot faci asta sa schimbi si diful cu r180 pt ca r160 o sa fie coplesit de socuri si torque-ul trimis de cutie si va crapa la un moment dat

Ma tot uit de dimineata si marturisesc, nu prea ma prind. De unde socuri in plus fata de cutia de WRX, de unde cuplu mai mare fata de cutia de WRX?
Motorul ramane cum e acum.
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #31 on: October 25, 2016, 23:20:16 PM »
pai daca nu umblii la putere dece te stresezi sa faci upgrade la cutie ???
daca mergi pana in 300-320 hp si nu ii dai ca ciobanu si plecari ... tine cutia de wrx fara stres
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Forester

  • 3118
  • The other right!
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #32 on: October 26, 2016, 07:04:51 AM »
Muttley, daca te plictisesti, vezi ca a inceput sezonu 7 din the walkind dead...  :D :D :D
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5126
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #33 on: October 26, 2016, 07:35:56 AM »
Malakay, din cauza etajarii proaste vreau s-o schimb, vezi grafice mai sus. Daca era aspirat de 200 cai, mergea la fix si actuala. Dar fiind turbo, dai treapta sus si pica motorul pe lesinat mode.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #34 on: October 26, 2016, 10:00:19 AM »
Cred ca poti rezolva cu niste viteze cu raport mai mic. Poti sa iei 1-2 sau 1-2-3-4 si ai scapat.

Ca idee: http://rallispec.com/gea_syn_rst1140.html
Nu este cea mai ieftina varianta, dar este o alternativa. Cu siguranta poti sa furi din niste cutii de WRX de japonia doar treptele 1-2
« Last Edit: October 26, 2016, 10:05:01 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5126
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #35 on: October 26, 2016, 10:56:36 AM »
Ar iesi o porcarie, unele trepte apropiate, altele foarte departate. Crede-ma, porcarie maxima.

PS: maruntaiele de 5MT de pe rallispec dau un rezultat mediocru pentru ce urmaresc eu si costa multe mii de euro. 6MT ftw.
« Last Edit: October 26, 2016, 11:22:04 AM by Muttley »
WRX SW 2002

gabit

  • 172
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #36 on: October 26, 2016, 11:27:39 AM »
Aici pe forum sunt câteva swap uri de transmisie făcute. Mi e mi ar fi frica sa inventez roata și as lua o transmisie completa chit ca mă costa 1000 euro
ex 03 WRX
ex 06 XT STI
ex 03 STI
ex 04 STI spec C
...
04 STI PETTER SOLBERG EDITION

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #37 on: October 26, 2016, 16:15:30 PM »
recomand daca tot faci asta sa schimbi si diful cu r180 pt ca r160 o sa fie coplesit de socuri si torque-ul trimis de cutie si va crapa la un moment dat

Ma tot uit de dimineata si marturisesc, nu prea ma prind. De unde socuri in plus fata de cutia de WRX, de unde cuplu mai mare fata de cutia de WRX?
Motorul ramane cum e acum.

raport dif central, trimite mai multa putere si cuplu in spate
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Muttley

  • 5126
Răspuns: Transmisie STI
« Reply #38 on: October 26, 2016, 16:46:55 PM »
Daca-i asa, pai e super misto!  :o mai mult cuplu pe puntea cu aderenta.
Sa vad in cat timp crapa, un R160 second e 100e, nu-i tragic.

Mersi!
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae