Tot citesc aici despre utilizatorii de hibride , ca se raporteaza la drumuri lungi. Nu cumva masinile astea sunt facute sa economiseasca carburant in urban ? Si sa nu polueze in urban ? La drum lung e ca orice alta masina doar ca are rezervorul mai mic....
Exact ! Ai pus punctul pe ”Y” !
Teoretic, in oras ar trebui sa ”se vada” diferenta de consum. La drum intins, nu prea ajuta electricul deoarece masina este ”miscata” de motorul termic in 99 % din timp. Si avand in vedere greutatea suplimentara data de baterii si motorul electic, consumul creste fata de acelasi model dotat exclusiv cu un motor termic similar.
Cel putin - in cazul meu - cam asta am observat : la drum intins, Foresterul e-boxer consuma mai mult decat XV-ul. Bine, la asta are o contributie majora si factorul aerodinamic - care-i clar in favoarea XV-ului.
In orice caz, consumul mai bun coroborat cu rezervorul sensibil mai mare ma fac sa prefer (de departe) XV-ul ca masina de lucru si deplasari pentru munca. De exemplu, cu XV-ul fac un drum Sibiu - Timisoara; Sibiu - Bucuresti sau Sibiu - Baia-Mare (si retur) cu un plin. De fapt, am si facut de mai multe ori. Cu Foresterul nu pot face un drum din asta fara realimentare.
In oras, nu am stat sa studiez, dar senatia mea-i ca au un consum cam la fel (un consum mediu in jur de 10 l/100 km). Avand in vedere ca Forester-ul e mai greu cu 220 kg, s-ar putea spune ca da, electricul ajuta in oras.
Astea-s valabile la implementarea sistemului hibrid de la Subaru - care-i ceva intre un mild-hibrid si un hibrid ”adevarat”. Poate la Toyota o fi altfel ...