Loc de dat cu capul - vol. II
Subaru club Romania

Loc de dat cu capul - vol. II

marr

  • 2255
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1900 on: March 14, 2023, 16:46:03 PM »
...
In fine, maine am un drum la Bucuresti si o sa merg la SMT, macar sa vad masinile pe viu (XV si Forester) ... poate ma lasa sa fac si un test drive ... vedem. Revin cu pareri dupa aceea.
Ce m-a intristat putin, este ca am vazut pe mirobolantul fb pe subaru romania ca se tot repara motoare care au cazut, de prin 2010 ce este drept, dar m-a facut putin sa stau cu griji.
..

Hai cu impresiile !

PS: Motoarele alea pe care le-ai vazut pe FB, nu cumva erau diesel ?
Intreb si eu ...

PPS: Revin la ideea ca ce-ti trebuie tie e un Outback.
Si, uite cum apare unul la vanzare: https://www.facebook.com/subarubrasov/posts/pfbid02fJZLdVPKGL5LfaT82QdgwtQfAu8DwySboMp1ESx7AkPiggkwgRjj5jTTXUPEqsspl
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1901 on: March 14, 2023, 23:15:11 PM »
@cristibna și @Forester, eu mă refeream în general la benzinarele cu injecție directă, nu doar la Subaru. Mulți avem și alte mărci, sau alte mărci, sau poate că intenționăm o altă achiziție, am considerat utilă discuția generică.

@Forester, avea și Relu părțile lui bune. :D  Cu treaba cu schimbul uleiului la numărul orelor de funcționare, precum la vapoare, avea mare dreptate, mai ales la cum a ajuns traficul în București, dar și cum au ajuns motoarele actuale.
Să-ți mai spun că sunt mulți care visează la intervale lungi de service, ca-n Germania, la 30-40k km? Deși condițiile de exploatare și de climă/calitate a aerului sunt mult diferite! Să ne uităm la mașinile din leasing operațional?
Nu primul posesor/utilizator va avea bătăi de cap, ci următorul va deconta toată treaba asta.

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1902 on: March 15, 2023, 10:31:34 AM »
Hai cu impresiile !

PS: Motoarele alea pe care le-ai vazut pe FB, nu cumva erau diesel ?
Intreb si eu ...

PPS: Revin la ideea ca ce-ti trebuie tie e un Outback.
Si, uite cum apare unul la vanzare: https://www.facebook.com/subarubrasov/posts/pfbid02fJZLdVPKGL5LfaT82QdgwtQfAu8DwySboMp1ESx7AkPiggkwgRjj5jTTXUPEqsspl

Salutare,


Revin cu parerile:

   XV - la showroom primisera un singur XV (cel hibrid 2.0) - nu am reusit sa fac test drive cu el, dar macar m-am putut urca in el si uita - spatiu in habitaclu este de ajuns ... chiar mare - eu mi-am reglat scaunul soferului in pozitia mea de condus iar in spatele meu, cand m-am urcat aveam loc mai mult decat destul si la picioare si la cap, dar portbagajul este mic. Cel 1.6 (care nu este hibrid) are portbajul mai mare (cel putin in hartii) dar are 114 CP :( . Am ajuns la concluzia ca bicicletele, trotinetele, etc. oricum nu incap in portbagaj si cel mai bine ar fi bari transversale pe plafon. Referitor la bagaje ... poate ar trebui sa iau mai putine :) ... cred ca m-as putea obisnui cu spatiul din portbagaj, dar nu vreau sa risc si dupa ce iau sa imi para rau si sa fiu trist/nervos ca nu imi ajunge (problema romanului ca trebuie sa ai un portbagaj in care sa bagi un matiz). De garda la sol nu mai spun nimic - este mai mult decat suficienta.

   Forester - am reusit sa fac un test drive cu unul (2.0 hibrid aveau la test): spatiul in habitaclu este ENORM. In spate cel putin copii pot alerga aproape. Portbagajul este suficient - nu incap bicicletele, dar nu ma deranjeaza - nu vreau sa le mai bag in portbagaj (eu am spus in prima postare ca le bag in portbagaj, dar nu este o cerinta obligatorie :) ). Cum este masina si cum se misca, ma intrebati? EXCELENT. Nu ma mers prea mult cu ea la test, dar cat am mers am ramas uimit - eu vin dupa un passat 2013, automat, motorina, 2.0, 140 CP, pilot automat adaptiv, etc., adica nu vin dupa o dacie 1310, dar Forester-ul m-a impresionat, bine, este si tehnologie cu diferenta de 10 ani intre ele. La prima impresie, cand te urci in ea, iti iau ochii toate ecranele, butoanele, etc. Nu am avut prea mult timp sa stau, eram cu sotia si copilul, dar m-a impresionat.

   Outback - nu am reusit sa testez sau sa ma urc in vreunul, dar oricum este scump - vulpea spune ca strugurii la care nu ajunge sunt acrii :)

Concluzii personale: XV-ul trebuie sa invat sa ma obisnuiesc cu el (marimea portbagajului), Forester-ul mi se pare ideal, DAR, modelul 2022 in care m-am urcat mi se pare cam din alt film pentru mine si prea luxos. Cel mai bun cred ca ar fi un Forester dar 2018 - 2019, eventual doar benzina, nu hibrid, tinand cont ca in Galati sau in apropierea Galatiului nu am service Subaru si trebuiesc drumuri la Buricuresti sau Brasov pentru revizii, probleme, etc. - ma gandesc ca fiind doar benzina, nu hibrid, poate problemele care ar putea sa apara se mai dilueaza - sunt mai putine. Asa cum spunea un coleg aici, XV-ul mi se pare mai bun pentru acasa-servici, nu prea pentru concedii, sau pentru un cuplu tanar. Eu deja cu 2 copii si aproape jumatate de secol vechime :) ma gandesc ca nu prea imi mai trebuie viteza, ceea ce ma face sa iau in considerare si XV-ul 1.6 de 114 CP.

In fine, pana la urma ramane SH, nou nu ma pot atinge ( ... strugurii acrii). Acum sa ma mai interesez de unde, modelul (intre cele 2), etc. Apropo, ce parere aveti de www.webcar.eu? Am vazut ca aduc masini de la dealeri, garanteaza km, faptul ca nu au avut acccidente,, dau si garantie 1 an si au destule Subaru (de la dealeri din Europa).

Va multumesc inca o data pentru sfaturi.

Forester 2.0 NA MY2018
XV 2.0 Hybrid MY2021

MihaiFlorescu

  • *
  • 14037
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1904 on: March 15, 2023, 13:37:29 PM »
Nu tuturor le este asa de usor. Platesti zborul pana acolo plus alt transport pana la dealer, iti iei cazare ca nu pleci cu masina pe loc, cum te intelegi cu oamenii acolo si cum cu statul sa iti dea numere sa pleci cu ea, apoi drumul inapoi o sa presupuna taxe si benzina. Unde mai pui ca in aceste minim 3-5 zile trebuie sa mai si mananci si sa iti iei liber sau sa pui pe pauza alte responsabilitati. Apoi toate discutiile la RAR altfel le poarta unul care e toata ziua pe acolo.

Am cochetat cu ideea aducerii unui xv si pentru mine toate cele de mai sus ar fi adunat o suma considerabila pentru doua persoane, plus timpul alocat. Asa ca eu clar as fi apelat la cineva care se ocupa cu asta. Sau varianta a doua a fost sa aleg din oferta locala.
« Last Edit: March 15, 2023, 13:38:43 PM by MihaiFlorescu »

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1905 on: March 15, 2023, 16:07:06 PM »
@MihaiFlorescu da ai dreptate sunt niste costuri si trebuie o saptamana liber dar scutesti ceva bani sa-ti faci un concediu sau sa iei o masina putin mai scumpa.
Eu am luat mai multe masini din Germania, cand am vrut sa iau de aici, adusa din Germania era cu km rezolvati deja.
Da costa sa o aduci din Germania dar nu ajungi la 3000 euro, pentru Forester am platit 600 euro transportul in 2021, restul le-am rezolvat eu; RAR, imatriculare.
Cand am adus XV-ul in 2020 chiar inainte de pandemie cam tot pe acolo am ajuns, numerele pe o luna cu tot cu asigurare 145 euro, taxele de drum benzina vreo 200 euro, avionul 30 euro (Wizair) si alte cheltuieli 250 euro.
Forester 2.0 NA MY2018
XV 2.0 Hybrid MY2021

MihaiFlorescu

  • *
  • 14037
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1906 on: March 15, 2023, 19:02:20 PM »
Presupun ca vorbesti germana si stii si procesul de inmatriculare provizorie.

Prin toamna nu mai aducea nici un transportator pe mai putin de 900 euro pentru persoane fizice.

Ca sa merite, eu ma uitam mai mult spre Italia. Aveam si ce face/vedea pe acolo si altfel mai legi o vorba cu macaronarul. E si o idee mai aproape si zboruri frecvente si mai rara sarea pe strazi iarna.


Poate data viitoare...

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1907 on: March 15, 2023, 21:14:25 PM »
Un bărbat în vârstă de 37 de ani, care conduceaun autovehicul în Piaţa Victoriei, avea la maşină modificări neomologate care nu erau în concordanţă cu menţiunile din certificatul de înmatriculare sau CIV (suspensia față era reglabilă ), anvelope cu alte dimensiuni decât cele pentru care au fost omologate şi modificări neomologate la sistemul de evacuare a noxelor (tubulatura de eşapament producea zgomot).

și asta trebuie omologată !?
forester 2.0x forester 2.5xt

dan_b

  • 1317
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1908 on: March 15, 2023, 21:23:57 PM »
Orice modificare adusa masinii si care difera de standardul sau originalul masinii venite din fabrica, trebuie omologat.
Inclusiv suspensia reglabila, care deci nu mai este suspensia standard a masinii, ceea ce inseamna alt comportament pe drumurile publice, alta garda la sol etc. Pt ca totul se refera la circulatia pe drumurile publice.
Este adevarat ca la noi este usor exagerata treaba, pt ca si un bec alb rece ar trebui omologat, pt ca nu este cu lumina calda, cum a scos Dacia masina din fabrica, eventual in anii 90... Chiar daca este tot halogen si de putere similara si marca consacrata etc.
Insa lucruri de genul roti, suspensii, tobe esapament, articulatii evident este bine sa fie verificate si omologate. Altfel e jungla. Si e jungla.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5127
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1909 on: March 15, 2023, 21:26:51 PM »
Da. Se vand atatea chinezarii, eu unul inteleg si sunt de acord.
Mai naspa-i cand ai KW cu omologare TUV, iar pe RAR nu-l intereseaza.
WRX SW 2002

dan_b

  • 1317
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1910 on: March 15, 2023, 21:40:10 PM »
Da, fiind UE, ar trebui armonizate lucrurile automat, deci cand ai ceva cu TUV, sa fie valabil si pt RAR, fara extra birocratie.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5127
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1911 on: March 15, 2023, 21:43:39 PM »
Afla ca nu este.
WRX SW 2002

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1912 on: March 15, 2023, 22:06:52 PM »
Spre exemplu, dacă pun etrieri cu 4 pistonașe la forester și se prind cei care fac controlul, îmi iau la revedere de la talon , până la remediere ?
forester 2.0x forester 2.5xt

dan_b

  • 1317
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1913 on: March 15, 2023, 22:13:08 PM »
Da, plus amenda deosebita.
Modificari la sistemul de franare egal buba.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1317
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1914 on: March 15, 2023, 22:16:22 PM »
Afla ca nu este.
D-aia am zis "ar trebui" :)
La fel cum ar trebui ca macar modificarile efectuate in service autorizat RAR sa fie automat omologate la nivel de service, fara alte plimbari, dar la fel, nu e :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

NicNic

  • 210
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1915 on: March 15, 2023, 22:20:31 PM »
Poate intereseaza pe cineva un raspuns de la RAR privind unele modificari aduse masinilor, in special cele pentru off-road.



Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Muttley

  • 5127
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1916 on: March 15, 2023, 23:31:34 PM »
..........dacă pun etriere cu 4 pistonașe la forester ........
N-ai voie sa:
- pui leduri in loc de filament in luminile de pozitie;
- pui anvelopa cu acelasi diametru si aceeasi latime ca originalul, dar cu flancul mai mic/mare.

Ai voie sa:
- pui alte jante, cu alt offset decat cel original, care offset modifica major geometria si dinamica puntii.
- montezi bullbar (vad mai sus), care-n caz de impact cu un copil ii deformeaza cutia craniana cumva diferit decat bara de plastic originala.

Deci nu, as zice ca nu e voie cu frane mai bune.
WRX SW 2002

dan_b

  • 1317
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1917 on: March 16, 2023, 11:42:13 AM »
Bullbarul omologat nu prezinta pericol pentru pietoni mai mult decat bara originala a masinii respective. D-asta spun si ei ca trebuie sa fie omologat special pt anumite masini.
Caz concret, bullbar omologat pe un Ford Ranger, masina s-a proptit super usor alunecand pe gheata in masina din fata ei (doar din inertie, nu avea nicio viteza), bullbarul s-a pliat instant peste radiatorul Ranger-ului, provocand extra daune Fordului, nicidecum masinii lovite :)
Deci un bullbar omologat, legal, e mai mult de design si ca sa te apere de crengi, nimic altceva.
« Last Edit: March 16, 2023, 12:05:27 PM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5127
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1918 on: March 16, 2023, 11:47:53 AM »
E ceva ce nu stii?
WRX SW 2002

dan_b

  • 1317
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1919 on: March 16, 2023, 12:07:57 PM »
E ceva ce nu stii?
Clar :)
Spre exemplu de ce tot vajaie ceva la motorul rece (pare rola, rulment/ceva) si doar cand afara e frig (sub 6 grade), desi s-a schimbat deja piesa banuita (cum ziceam si in jurnal) , acum face din nou. O fi ala, o fi altceva, e din misterele mecanicii de Isuzu sau in general, cine stie...
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.