Diferentele sunt enorme intre diesel si benzina.
Eu cred ca adevarul e undeva la mijloc - in niciun caz nu e ok cum fac unii, pornesc si au plecat in nici 10 secunde. Dar nici nu este nevoie sa il lasi sa se incalzeasca pe loc mai mult de 30 secunde - 1 minut - DACA apoi faci ce trebuie, respectiv rulezi cu turatii mai joase, asa cum recomanda si manualul Subaru - mergi cu ledul albastru aprins, dar cu limita pe turatii, pana temperatura atinge un nivel optim, iar implicit ledul albastru s-a stins.
La diesel treaba cu incalzirea motorului in mers are stricta legatura cu ineficienta acestuia in oras.... Se incalzeste foarte repede daca ai drumuri extraurbane si foarte greu daca rulezi in oras, cu semafoate si stat pe loc...
Si mai depunde de vascozitatea uleiului. La fel cum mai depinde de cum gestioneaza computerul masinii pornirea la rece, turatiile etc.
LE: mai depinde si de transmisie - daca esti pe cutie automata, in oras, motor rece, turatia in Drive ramane joasa, ca la cald, dar e ceva fortat - daca treci pe N vezi cum urca imediat, ca la pornirea la rece, motorul fiind evident inca rece. Si daca o arzi aiurea pe la 2-3 semafoare in 2 km, constati ca si dupa 6 km motorul e tot rece... D-asta ai avea de ales sa freci transmisia in N la semafor, ceea ce nu face bine cutiei, la o automata clasica - in schimb avantaj la CVT-uri unde este chiar indicat sa stai in N la semafoare, pt a evita uzura ambreiajului, din ce am tot citit...