Loc de dat cu capul - vol. II
Subaru club Romania

Loc de dat cu capul - vol. II

Theophilus+Julsey

  • 849
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV

Muttley

  • 5186
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2221 on: January 04, 2025, 10:10:07 AM »
https://youtu.be/AQ_Gt0yPlO0?si=9fJPMcdbRq2GEVQp&t=1557

Finalul e interesant, si le zice chiar bine.

Sinteza:
- un motor normal (evident ca NU subaru, cu ale lui lagare de arbore super inguste) moare de deces sus, la segmenti.
- si aici mi se pare interesant rau: uzura e in perioada de incalzire. Nu la pornire, nu la cald.
- punctul principal, eu nu aplicam: sarcina face uzura, nu turatia. Adica, de exemplu - pentru a ajunge la 100 la ora cu motorul rece (eu n-am incotro), e preferabil 4000 de ture cu acceleratia la 5% decat 2000 de ture cu acceleratia la 50%.
- la un motor normal (NU subaru), n-are treaba umplerea filtrului cu ulei la schimb. Bine, nush cum se poate face asta la FA, dar nah...
- uleiul, calitatea lui si frecventa schimbarilor, e overrated. Din nou, as adauga ca la motoare normale, sub nicio forma nu la Subaru.

Evident ca exista nuante si compromisuri. De exemplu, la un forjat cu piston slap prin definitie, n-ai sa pleci dupa primele 30 de secunde ca sa scurtezi perioada de incalzire, vei prefera sarcina zero vreo 3 minute in detrimentul incalzirii rapide. Adica nush, doar cred...
E complexa treaba.
WRX SW 2002

dan_b

  • 1347
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2222 on: January 04, 2025, 11:34:00 AM »
Diferentele sunt enorme intre diesel si benzina.
Eu cred ca adevarul e undeva la mijloc - in niciun caz nu e ok cum fac unii, pornesc si au plecat in nici 10 secunde. Dar nici nu este nevoie sa il lasi sa se incalzeasca pe loc mai mult de 30 secunde - 1 minut - DACA apoi faci ce trebuie, respectiv rulezi cu turatii mai joase, asa cum recomanda si manualul Subaru - mergi cu ledul albastru aprins, dar cu limita pe turatii, pana temperatura atinge un nivel optim, iar implicit ledul albastru s-a stins.
La diesel treaba cu incalzirea motorului in mers are stricta legatura cu ineficienta acestuia in oras.... Se incalzeste foarte repede daca ai drumuri extraurbane si foarte greu daca rulezi in oras, cu semafoate si stat pe loc...
Si mai depunde de vascozitatea uleiului. La fel cum mai depinde de cum gestioneaza computerul masinii pornirea la rece, turatiile etc.
LE: mai depinde si de transmisie - daca esti pe cutie automata, in oras, motor rece, turatia in Drive ramane joasa, ca la cald, dar e ceva fortat - daca treci pe N vezi cum urca imediat, ca la pornirea la rece, motorul fiind evident inca rece. Si daca o arzi aiurea pe la 2-3 semafoare in 2 km, constati ca si dupa 6 km motorul e tot rece... D-asta ai avea de ales sa freci transmisia in N la semafor, ceea ce nu face bine cutiei, la o automata clasica - in schimb avantaj la CVT-uri unde este chiar indicat sa stai in N la semafoare, pt a evita uzura ambreiajului, din ce am tot citit...
« Last Edit: January 04, 2025, 11:40:06 AM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5186
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2223 on: January 04, 2025, 12:14:34 PM »
La diesel treaba cu incalzirea motorului in mers are stricta legatura cu ineficienta acestuia in oras.... Se incalzeste ......foarte greu daca rulezi in oras....

S-avem pardon, dar aia e fix eficienta mare. Incalzirea antigelului e pierdere, cedezi caldura ambientului, in loc s-o folosesti la invartit roata.

Dieselul e pe la 40% randament, benzina se chinuie pe la 30%.

Edit: subaru EJ turbo pe la 2%, ca-i arati cheia si deja frige habitaclul.
« Last Edit: January 04, 2025, 12:41:25 PM by Muttley »
WRX SW 2002

dan_b

  • 1347
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2224 on: January 04, 2025, 12:38:35 PM »
De acord cu randamentul, eu ma refeream strict la faptul ca e damage sa plimbi un diesel rece pe la semafoare in oras. Altfel se incalzeste in mers continuu, lansat.
In oras poti sa mergi juma de ora la pas si motorul sa fie inca partial rece.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14078
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2225 on: January 04, 2025, 23:03:52 PM »
Bun. Confirma ce stiam deja. Pentru mers la birou, pe jos sau bicicleta sunt cele mai bune.