Pai, pentru trafic urban au fost si concepute motoristile de 0,9-1,0 l.
Acolo da, pot avea sens.
Problema cu ele insa nu-i la conceptie ci la modul de prezentare si vanzare unde se induce ideea ca un motor de 1.0 l face mai mult, si mai bine decat unul de 2.0 l in orice conditii.
PS: Comparatia ta, Mihai, e putin fortata !
Nu poti sa compari consumul unui Hyundai i20, de clasa mica cu Outback-ul - pe langa motorul cel putin dublu ca si capacitate, asta avea si tractiune integrala permanenta, si garda la sol de 20 cm - ca sa nu mai vorbim despre faptul ca-i din alta clasa si e o diferenta de cel putin 10-15 ani intre perioadele in care au fost concepute motorizarile celor doua. Si in cazul Imprezei a valabil.
Cred ca daca ai face o comparatie intre i20 1.0 turbo si o Impreza de generatie actuala, 2.0 NA, diferentele de consum ar fi semnificativ mai mici ( asta in oras - la drum intins e foarte posibil sa scoti consumuri similare sau mai bune cu Impreza).