Bine ca s-a curatat topicul CVT-ului (desi de la CVT a pornit) si discutia asta s-a mutat unde-i e locul !
Lucrurile, din punctul meu de vedere, sunt simple !
Exista, la modul general, doua categorii de ”subaristi”:
1. Cei care detin masinile din pasiune, carora la place sa surubaresaca la ele, sa le modifice / tuneze /etc. In acest caz, vorbim de masini a caror utilitate practica este redusa, dar compenseaza prin senzatiile oferite (fie pe circuit, fie in off-road).
Pe scurt, sunt masini de distractie si perioadele de timp in care masinile sunt imobilizate in service nu reprezinta o problema. Cred ca o buna parte dintre acestia utilizeaza altceva ca si masina de zi cu zi sau nu depind exclusiv de acea masina.
Criteriul principal la achizitie a fost reprezentat de performantele masinii (putere, sistem de tractiune, garda la sol, etc) si posibilitatile de modificare ulterioare achizitiei.
2. Cei care au achizitionat aceste masini ca masini de zi cu zi, pentru munca si/sau sunt dependenti de masina. In acest caz, perioadele in care masina este imobilizata in service reprezinta o reala problema. Ca atare, achitizia unei masini noi (sau cat mai noi si mai putin rulata), este alegerea evidenta.
Pentru cei aflati in aceasta situatie (cu sunt si eu), criteriul principal ce a condus la decizia de achizitie a fost siguranta, urmata de eficienta, confort si posibilitatea de a ajunge oricand, oriunde este nevoie.
Ca atare, vorbim despre nevoi diferite si implicit, despre alegeri diferite.
Din fericire, gasim modele Subaru atat pentru unii cat si pentru altii.
Din nefericire, pare-se ca nu gasim modalitatea de a intelege si accepta alegerile celorlalti ....