Loc de dat cu capul - vol. II
Subaru club Romania

Loc de dat cu capul - vol. II

UXE

  • 1741
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1000 on: February 18, 2020, 09:35:42 AM »
Am si eu o curiozitate, cine are pe aici cei mai multi km pe un forester?

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1001 on: February 18, 2020, 10:07:03 AM »
Pe un SG aspirat, stiu ca are “celalalt” vreo 200 k, luat de nou din reprezentanta de la noi. Malakay are si el vreo 300 k pe XT, dar masina e sh. Deci se poate
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1002 on: February 18, 2020, 10:26:43 AM »
Am si eu o curiozitate, cine are pe aici cei mai multi km pe un forester?

Finul meu a trecut de bariera celor 300.000 Km la bordul unui Forester SH, 2009, 2.0, AT (se intampla in noiembrie, 2019).
Mentionez ca masina este dusa la service din 10 in 10 mii Km si este folosita in mod curent pentru deplasari in interiorul spatiului european. Nu a schimbat nimic in afara de consumabile.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Forester

  • 3127
  • The other right!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1003 on: February 18, 2020, 10:33:26 AM »
Pe un grup de Forester international am gasit frecvent motoare peste 300.000km chiar si 400.000, la care nu s-a umblat. Evident, acolo se fac mai repede km decat la noi, dar tot acolo am si aflat ca foarte, foarte multi schimba uleiul de la motor la 3-4-5.000km (echivalent in mile). Mai apare si cate un ratacit, in special cu modele noi, care schimba la 8-10.000 mile.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5133
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1004 on: February 18, 2020, 10:58:25 AM »
Fostele wrx ale lui Faizar si Flores-q, peste 200 mii.
Dar alea n-au 2.5 si nici nu au tractat remorci pana s-au indoit bieletele antiruliu. Si uleiul li s-a schimbat cand a fost nevoie, nu s-a coit nimeni ca-i vede cineva sau ca nu exista service up for the job.

Ah, STI 2.0 cu redline la 8200rpm, vreo 240 mii and counting, merge blana, nu bate linia, nu consuma ulei. Rulat in Japonia, unde, iar, se schimba uleiul, fara alte complexe.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1005 on: February 18, 2020, 13:12:21 PM »
Pe un SG aspirat, stiu ca are “celalalt” vreo 200 k, luat de nou din reprezentanta de la noi. Malakay are si el vreo 300 k pe XT, dar masina e sh. Deci se poate

Șerban se apropie de 300k la aspirat cu motorul de fabrica iar Victor a refăcut motorul.

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1006 on: February 18, 2020, 20:52:45 PM »
356000 km sg 2004 .
Ex : Impreza GD/GC 2007
Forester SG
Forester SJ XT

UXE

  • 1741
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1007 on: February 19, 2020, 14:56:42 PM »
Misto,  eu am aproape 240k .. dar am trisat inlocuind garniturile de chiulasa... Uleiul il schimb la 6000 - 8000 de km.


Finul meu a trecut de bariera celor 300.000 Km la bordul unui Forester SH, 2009, 2.0, AT (se intampla in noiembrie, 2019).
Mentionez ca masina este dusa la service din 10 in 10 mii Km si este folosita in mod curent pentru deplasari in interiorul spatiului european. Nu a schimbat nimic in afara de consumabile.

"Consumabile" este un termen cu multe intelesuri :)

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1008 on: February 19, 2020, 19:22:42 PM »
Misto,  eu am aproape 240k .. dar am trisat inlocuind garniturile de chiulasa... Uleiul il schimb la 6000 - 8000 de km.


"Consumabile" este un termen cu multe intelesuri :)

Mai exact, în cei aproape 11 ani de cand a fost cumpărată, mașina nu a suferit intervenții la motor, cutia automată (4 AT) sau diferențiale.

Cei de la service au schimbat la fiecare revizie ceea ce era specificat în planul de înlocuire (lichide, filtre, amortizoare, discuri, placuțe, furtunuri, bujii, cruciulița de la retrovizoare etc.).
Mulțumit de răspuns?
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1009 on: February 20, 2020, 11:06:36 AM »

dan_b

  • 1319
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1010 on: February 25, 2020, 16:22:09 PM »
Cata indarjire si cat egoism intre oameni in problema mizeriei si aberatiei de taxe "oxigen"...
Acum ca se renunta la ea (oricum era super atacabila in justitie si neconstitutionala, pe langa altele), s-au trezit multi sa spuna ca ce buna era ca etc.
Fara sa isi dea seama ca sursele de poluare din Bucuresti, cel putin, sunt altele... Inclusiv in materie de trafic - vezi diesele euro 5000 cu dpf scos sau cu noxe manarite direct din fabrica - nu dam nume, ca nu e politically corect si au oricum milioane de euro de dat despagubiri posesorilor de euro 6 chipurile non poluante...
Orice regula normala ar pleca de la realitate - inspectie tehnica reala si vazut cat polueaza - si atunci o sa constate ca euro 3 benzina polueaza mai putin decat euro 6 diesel - si care ar trebui interzis?
Dar pana sa ajungi la asa ceva, ar trebui dracului sa construiesti drumuri, centura, transport in comun civilizat, suficient si la timp, legaturi intre localitati limitrofe si marele Bucuresti, iar atunci oamenii ar renunta singuri la masina.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

marr

  • 2257
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1011 on: February 25, 2020, 17:14:26 PM »
Apropo de drumuri, transport in comun, etc.
Am fost weekend-ul trecut prin Cluj si, volens-nolens am avut de traversat Clujul in toate directiile, de la un cap la altul, vineri intre 16:00 si 18:00. Deci, la ore de varf.
Am ramas surprins cat de bine se circula chiar si fata de Sibiu, care-i un satuc mai mare (si-l si cunosc) - ca sa nu mai vorbim de Bucuresti,
Pe majoritatea bulevardelor principale, sunt benzi unice pentru transport in comun, taxi si biciclete - am remarcat asta chiar si pe Pata, unde inainte erau doua benzi pe sens iar acum a ramas o singura banda pentru masini pe fiecare sens.
Am facut din centru (Piata Unirii) pana in Floresti in jur de 20-25 minute (fac mai mult de la mine de la birou pana acasa, si am cca. 4 km).
Cu toate astea, autobuzele mergeau clar mai repede decat mine !
Alta chestie intelgenta - am vazut in oras afisaje electronice cu parcarile publice din Cluj si cu numarul de locuri libere in fiecare parking ! Bine, exista si o aplicatie de mobil pentru parcari in Cluj, dar afisajele sunt o chestie super desteapta pentru cineva care nu-i din zona !
In plus, am fost de-a dreptul mirat sa gasesc sambata, in jurul pranzului, loc de parcare in plin centrul Clujului - dar, ce-i drept, e 7 lei/ora.
Ca atare, dupa cum am vazut, solutii sunt !
Nu cred ca soferii clujeni nu am injurat cand le-a fost ”furata” o banda de pe aproape toate bulevardele. NU cred ca nu au suduit cand au crescut preturile parcarilor din centrul orasului si daca vrei sa mergi cu masina sa bei o cafea in centru, te costa parcarea mai mult decat consumatia.
Dar, Boc si-a asumat sa incaseze injraturi la greu, si-a vazut de treaba, cu timpul oamenii au inteles despre ce-i vorba si /sau s-au obisnuit, iar acum orasul e respirabil.
Totul e sa vrei sa faci ceva si cand o faci, sa o gandesti bine !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dan_b

  • 1319
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1012 on: February 25, 2020, 17:18:06 PM »
Pai da - intai a oferit alternative si apoi da, iti comvine sa lasi masina acasa.
In Bucuresti nu ai nicio alternativa reala.
Ce nu se stie poate, in Cluj se lucreaza constant si continuu cu o comisie de specialisti care gandesc pentru viitorul apropiat si indepartat - adapteaza infrastructura, prevad ce trebuie construit, achizitionat, implementat etc - sunt ingineri, arhitecti, consultanti si nu in ultimul rand oameni din viata reala a orasului care iau pulsul direct si stiu ce nevoi sunt.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1013 on: February 26, 2020, 00:59:31 AM »
[...] si atunci o sa constate ca euro 3 benzina polueaza mai putin decat euro 6 diesel - si care ar trebui interzis? [...]
Ca tocmai am fost la itp...mi-a făcut gazele și au ieșit 0.003%! După mine a venit un audi tedi, iau ieșit și lui gazele perfect...pe simulator...  :-X

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1014 on: March 04, 2020, 21:24:35 PM »
Am sa indraznesc sa fluier in biserica - cum ar fi ca fiecare masina de pe strada sa fie tobeless?  :o
Ar fi naspa.
Bazandu-ma pe ce zisese Muttley, ironizam termenul de "japca" folosit de pagubit...

Muttley

  • 5133
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1015 on: March 04, 2020, 21:43:41 PM »
Masina suna extrem de tare. Si frumos pentru (unii dintre) noi, de fiecare data cand am condus-o sau am ascultat-o m-a fermecat total.

Serb era ironic, desigur.
E genul de masina cu care trebuie sa ai grija sa nu deranjezi sau sa nu te auda cine nu trebuie.

Daca i-ar fi masurat noxele vreun echipaj mobil RAR, atunci sa vezi bucurie. Talon, certificat de nastere, tot i-ar fi luat. Pe mine personal, catlessul ma deranjeaza mai tare decat zgomotul, dar e doar pozitia mea.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
CVVD
« Reply #1016 on: March 06, 2020, 11:42:44 AM »


Candva ne miram cum poate subaru sa scoata 300 de cai dintr-un motor de doi litri si nimeni nu o mai facea. Vanzarile mergeau, R&D se facea, AVCS si DCCD erau SF-uri pentru multi.

Azi sunt altii care fac asta. Ce sa zic... bravo Hyundai. I-au batut pe toti in WRC si au adoptat atatea pe masinile de serie (galerie de evacuare integrata in chiulasa si racita cu apa, wastegate electronic etc.) de abia acum s-a trezit Toyota ranita in orgoliu si a inceput sa mai inoveze cate ceva. In rest, tablete, camere si senzori de gesturi pe la toata lumea impachetate frumos ca "tehnologie".
« Last Edit: March 06, 2020, 11:46:36 AM by MihaiFlorescu »

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1017 on: March 06, 2020, 11:57:18 AM »
Totul se rezuma la profit.nu se mai chinuie mai nimeni sa reinventeze sau îmbunătățească roata.cel puțin nu pana pe la 50k euro per mașină

marr

  • 2257
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1018 on: March 06, 2020, 13:05:09 PM »
Nu se mai chinuie nimeni sa aloce resurse ca sa inoveze in domeniul motoarelor termice pana nu vor sti in ce directie se va indreapta industria.
Altfel risca sa ajunga in situatia Nokia si, ulterior, Blueberry, ce s-au concentrat pe imbunatatirea tehnologiei existente, unde erau ”tatici” si nu au luat in considerare ce va insemna schimbarea directie de la cresterea fiabilitatii si extinderea autonomiei la internet mobil, touchscreen & stuff.
Deocamdata, toata lumea e in asteptare - motoarele temice sunt doar slefuite si polizate pe ici, pe colo; hibridele sunt doar o chestie de tranzitie, ca sa nu zica lumea ca nu se misca si ei; electricele cu alimentare la priza sunt doar un experiment (care, IMHO, va ramane asa).

PS: Probabil ca ”cei mari” stau ”pe bani” si-i lasa pe unii mititei sa-is bata capul si sa-si franga gatul experimentand noi tehnologii pana in momentul in care se va ajunge la o noua directie, clara si viabila.
Apoi vor scote banu gros, vor cumpara noile tehnologii, vor mai investi putintel in mici modificari si adaptari, iar apoi le vor aplica ”cu succes”.

Zîc șî eu ...
« Last Edit: March 06, 2020, 13:05:58 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Muttley

  • 5133
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1019 on: March 06, 2020, 14:32:41 PM »
Doar zic, CVVT exista de mult timp in serie. Stiu pe cineva care lucreaza de ani buni pe subiect.
WRX SW 2002