Loc de dat cu capul - vol. II
Subaru club Romania

Loc de dat cu capul - vol. II

Muttley

  • 5177
Re: Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #1160 on: September 01, 2020, 16:36:02 PM »
Hibridizarea, dupa mintea mea, e una dintre cele mai tari gaselnite din lumea auto a ultimelor decenii.

Un motor electric functioneaza de la 0 (zero) rpm fara sughituri si cu randament aproape maxim. Un motor cu ardere interna, sub 700rpm se rupe, iar sub 2000rpm nu face nimic. Pune-le pe astea in contextul oraselor aglomerate cu trafic bara la bara si e curata revolutie.

Sa intrebi "la ce ajuta", intra lejer la gramada cu "covid nu exista". Ii zice ignoranta parca.

Nu sta nimeni dupa mine sau in fata , cu masina ultra incarcata.

Abia acum am recitit cu atentie. Inteleg ca-i vorba de un SG aspirat.
Ce dor imi era de asa ceva  ::)
« Last Edit: September 01, 2020, 16:39:36 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Arturito

Re: Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #1161 on: September 01, 2020, 16:48:26 PM »
Daca o sa ai un reactor nuclear in portbagaj , asa o sa fie electricul treaba. Nu stiu ce visezi tu acolo de trafic bara la bara si relevanta bateriilor.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1162 on: September 01, 2020, 16:52:15 PM »
Hibridizarea, dupa mintea mea, e una dintre cele mai tari gaselnite din lumea auto a ultimelor decenii.

In ultimul deceniu m-am umplut de incarcatoare cu diverse mufe, cabluri, adaptoare etc. de la aceasta continua gaselnita, telefoane aruncate pe motiv ca nu le mai tin bateriile sau ca nu se mai face update de soft desi mergeau perfect. KG de baterii aruncate de la diverse aparate... macar sa se hotarasca o data... e cu ioni, cu polimeri cu cine? type c, fast charge, trifazic, mono etc.

Facem cum facem si tot la consumerism ajungem.
« Last Edit: September 01, 2020, 16:55:21 PM by MihaiFlorescu »

dan_b

  • 1343
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1163 on: September 01, 2020, 16:55:25 PM »
O fi revenit Celalalt sub noul nume? :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5177
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1164 on: September 01, 2020, 17:23:20 PM »
Facem cum facem si tot la consumerism ajungem.

Pai... Da. Tu ai dus-o-n directia consumerismului. Ce treaba are masina hibrida cu consumerismul?

Sau ai rabdare pana anunta marr sau alt posesor de Sugaci hibrid ca i-a murit bateria. Daca e peste 5 ani, retrag. Daca e peste 10, raman la parerea ca hibridul e fain.
« Last Edit: September 01, 2020, 17:25:12 PM by Muttley »
WRX SW 2002

WIM

  • 688
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1165 on: September 01, 2020, 17:25:19 PM »
Pun asta aici pentru ca e chiar un subiect de dat cu capul pentru proprietarii de diesel.

In nemarginita sa intelepciune, Subaru a pus un buson tip torx la baia de ulei a motorului, care e predispus la rotunjirea colturilor cand e strans fara pic de consideratie fata de cei 44 Nm prescrisi.

Iar in acel moment se schimba torx-ul cu dalta si ciocanul, ceea ce rezolva o problema si da nastere alteia, dat fiind ca busonul OEM este de negasit in stoc pe undeva. Solutia este un aftermarket de la Febi, pentru Subaru, cu filet M20 si pas de 1,5, ceva mai lung decat busonul original dar cu marele avantaj ca se strange cu o tubulara de 19 nu cu un torx fandosit. Si costa in jur de 20 de lei, nu 50.


MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1166 on: September 01, 2020, 17:54:01 PM »
Pai... Da. Tu ai dus-o-n directia consumerismului. Ce treaba are masina hibrida cu consumerismul?

Sau ai rabdare pana anunta marr sau alt posesor de Sugaci hibrid ca i-a murit bateria. Daca e peste 5 ani, retrag. Daca e peste 10, raman la parerea ca hibridul e fain.

Este vorba de imaginea promovata ca sa dai dublu decat dadeai pe un SG aspirat in 2007. Este de doua ori mai buna in ceea ce face? sau primesti de doua ori mai mult? Aici eu nu sunt convins si ii tot spun consumerism. Poate este altceva...

Daca veneau si spuneau ca fac economie de 1 leu/100km si ma costa doar 500 lei in plus sau ca ma opresc mai rar la benzinarie cu acelasi cost/plin sau ca a crescut considerabil masa maxima autorizata si pot sa pun si 2 caiace si toata familia si catelul si sa trag si 3 biciclete dupa mine cu acelasi consum, asta intelegeam. Altfel unde este castigul?

Si il apreciez pe Marr ca strabate acest drum pentru el si pentru noi. Clar masina e "la zi" in materie de confort si feeling, dar eu o vad ca pe o evolutie asteptata nu ca pe un salt tehnologic de neimaginat.

marr

  • 2261
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1167 on: September 01, 2020, 18:23:44 PM »
..... Clar masina e "la zi" in materie de confort si feeling, dar eu o vad ca pe o evolutie asteptata nu ca pe un salt tehnologic de neimaginat.

Politica pasilor marunti ... (parca suna cunoscut).

Si daca tot suntem pe un forum Subaru, eu cred ca e-boxerul a aparut din doua motive:
1. Este o solutie prin care Subaru intentioneaza sa mai miste ceva pe piata europeana (si, partial, pe cea australiana).
Motorizarile pe benzina pe care le au acum ”in ograda” sunt penalizate de emisiile mari. Si asta, la nivel de ”flota”, se traduce in bani platiti sub forma de taxe/penalitati/etc:
In plus, cum inca nu au terminat treaba la noile motorizari (1.5 / 1.8 turbo), au gasiti solutia asta de compromis - e-boxerul e (ceva) mai economic si - cel mai important - aduce un aport de cuplu, disponibil instant, atunci cand e nevoie de el ( 66 Nm in plus fata de cei 196 Nm inseamna totusi o crestere de cca. 33 %, iar un cuplu maxim de cca 260 Nm e decent pentru zilele noastre).

Daca nu lansau noul Forester si nu aduceau XV-ul ”la zi” dpdv al cerintelor privind emisiile, ieseau cu totul de pe piata europeana.

2. Este - cred eu - o etapa intermediara, de testare a conceptului lor de implementare a sistemului hibrid.
In functie de cum merge, fie vor veni cu un hibrid si mai ”sanatos” dpdv al capacitatii bateriilor si a performantelor motorului electric, fie il vor lasa asa ”ca sa dea bine” si se vor concentra exclusiv pe motoarele clasice, pe benzina, aflate acum in lucru.

Asta cred eu, dar e foarte posibil sa ma insel.

PS: In cazul Foresterului e-boxer,  economia de carburant se simte in general in oras, atunci cand masina se poate deplasa doar cu motorul electric - de exemplu: cand stai blocat in trafic si te misti cativa metri din 5 in 5 minute; la manevrele de parcare, la deplasarile cu viteze mici pe aleile dintre blocuri/dintre case.
Nu are eficienta unui sistem ”full hibrid” montat pe modelele produse de Toyota.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dan_b

  • 1343
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1168 on: September 01, 2020, 18:25:21 PM »
Pretul actual este mare, intr-adevar. La orice marca auto, comparativ cu modelele anterioare, ale acelorasi marci.
E probabil o intelegere, pt ca nu stiu cat de super justificate sunt costurile.
Iar revenind la e-boxer, date fiind consumul si calitatile reale ale masinii, asa cum le prezinta Marr, eu cred ca merita considerat un upgrade. Dar revenind la costuri, din nou, te intrebi daca se justifica... Si tot asa...
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

marr

  • 2261
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1169 on: September 01, 2020, 18:37:58 PM »
Preturile mai mari - si in continua crestere - sunt justificate ( intr-o oarecare masura), de:
- costurile suplimentare ( si deloc mici) pentru reducerea emisiilor ( modificari motoare, filtre de particule, etc);
- echipamentele suplimentare de siguranta activa ( nu-s putine si nu-s ieftine) - mai ales ca tot mai multe sunt obligatorii la masinile noi (cel putin in UE);
- costurile de implementare a tehnologiilor de ”electrificare” - ca-s ele mild-hibrid, self-charging / plug-in hibrid ( cele full electric sunt in alta categorie). Si nici astea nu-s mici.
- tehnologiile multimedia (touch screen / car play / etc) - pe care mai toata lumea de cere. Costa si astea ceva.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1170 on: September 01, 2020, 22:49:08 PM »
Preturile sunt in crestere la toti producatorii, e vizibil.
Cand am luat cealalta masina, in cele 10 luni cat a durat livrarea pretul s'a marit ptr aceeasi configuratie cu 10%.

Din modelele noi, insa, nu as avea ce sa aleg de la Subaru, iar pe viitor cel mult un XV cu un minim 200CP ar fi interesant, Forester e deja prea mare ptr gusturile mele

Arturito

Re: Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #1171 on: September 02, 2020, 00:06:11 AM »
Hibridizarea, dupa mintea mea, e una dintre cele mai tari gaselnite din lumea auto a ultimelor decenii.

Un motor electric functioneaza de la 0 (zero) rpm fara sughituri si cu randament aproape maxim. Un motor cu ardere interna, sub 700rpm se rupe, iar sub 2000rpm nu face nimic. Pune-le pe astea in contextul oraselor aglomerate cu trafic bara la bara si e curata revolutie.

Sa intrebi "la ce ajuta", intra lejer la gramada cu "covid nu exista". Ii zice ignoranta parca.

Abia acum am recitit cu atentie. Inteleg ca-i vorba de un SG aspirat.
Ce dor imi era de asa ceva  ::)
Misto , o mana de oameni cu tupeu... Ignoranta zici prietene ? La fel ca aia cu covid nu exista ? Ia sa vedem , ce mai ai tupeu sa mai presupui ? Vezi ca ti se pare ca vorbesti cu aia de la grupa mica. Imi place ca s numai oameni deschisi la minte aici , gata sa combata orice parere altfel decat a lor. Daca scrii 3 pagini despre ce crezi , esti guru lu Subaru. Daca spui in doua randuri altceva , esti ignorant ? Ma frend , cine te crezi ?

Muttley

  • 5177
Re: Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #1172 on: September 02, 2020, 07:05:37 AM »
Dap, el e.
WRX SW 2002

marr

  • 2261
Re: Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #1173 on: September 02, 2020, 07:29:22 AM »
....Nu stiu ce visezi tu acolo de trafic bara la bara si relevanta bateriilor.

Mda ... Esti cam sigur pe tine pentru cat de putin stii.
Exact in trafic bara-la-bara te ajuta cel mai mult ”bateriile”. Atunci - chiar si cu Subaru e-boxer, fara sa mai vorbim de Toyota sau alte hibride ”adevarate”  - te poti deplasa in mod full electric, fara sa mai porneasca motorul termic. Si ghici ce ! Astea-s situatiile in care consumul de benzina ”sare la cer” si se masoara in l/h nu in l/100 km.
« Last Edit: September 02, 2020, 07:29:57 AM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Muttley

  • 5177
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1174 on: September 02, 2020, 08:46:08 AM »
Gata, ca am treaba ^-^
« Last Edit: September 02, 2020, 08:59:55 AM by Muttley »
WRX SW 2002

dan_b

  • 1343
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1175 on: September 02, 2020, 10:33:05 AM »
Eu zic ca toate parerile sunt de luat in seama - pt fiecare conteaza ceva.
Pt unii electric, pt unii benzina, iar pt unii hibrid. Pt ca, probabil, fiecare foloseste altfel masina. Daca mergi 90% oras, da, hibrid sau electric e super. In rest, incepe sa depinda - daca mergi ca unii (nu dau nume :p) saptamanal pe drumuri forestiere, preferi gpl si benzina, ca sa ai doua rezervoare pline si sa te bucuri linistit de peisaje si hopuri. Etc.
Insa preturile - sunt foarte mari... Cresc mai repede decat salariile, decat alte preturi de referinta etc. Aici intervine consumatorismul, materialismul - e musai sa ai noul model de nu stiu ce, ca altfel ramai in urma.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1176 on: September 02, 2020, 10:49:27 AM »
Iar unii isi iau diesel fiindca nu au destule probleme.  ::)

dan_b

  • 1343
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1177 on: September 02, 2020, 11:02:53 AM »
Iar unii isi iau diesel fiindca nu au destule probleme.  ::)
  categorie aparte, la Subaru :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1178 on: September 02, 2020, 14:35:30 PM »
1. Exact în cazul unui trafic congestionat se evidențiază, dpdv al emisiilor de noxe, un autoturism hibrid sau unul electric vs Diesel sau benzină. În scenariile legate de transportul în oraș, un autoturism hibrid ori electric iese de departe câștigător la toate capitolele economice si ecologice (vezi rapoartele: https://www.reportlinker.com/market-report/Electric-Vehicle/7794/Electric-Car?gclid=Cj0KCQjwhb36BRCfARIsAKcXh6GpQUsIbcIBiB-GxRmHWyLETedRmmF8MLHuPYP1d3Xj4UENLnbgyOMaAkH2EALw_wcB precum și: https://energypost.eu/latest-data-shows-lifetime-emissions-of-evs-lower-than-petrol-diesel/). Dacă analizăm performanțele sistemului hibrid/electric vs Diesel (turbo) și benzină (turbo) în scenarii sportive pot spune că nu relaționăm în același palier al eficienței. La acest capitol turbina iși evidențiază performanțele, de departe.

2. Unii producători oferă 10 (zece) ani garanție pentru bateriile care echipează modelele PHEV, hibrid sau complet electric. Pentru acest scenariu, este greu de făcut o evaluare din care benzina ori motorina să iasă în câștig (analiză de deplasare cu scenarii urbane, extraurbane și mixte).

În opinia mea, motorizarea Diesel rămâne cea mai eficientă, dpdv economic, pentru acoperirea distanțelor mari dintre orașe (analiză TCO pe toate componentele relației economice vs tehnice în scenarii care implică transport de marfă și persoane ori mix). La o altă recentă evaluare CAPEX & OPEX în ceea ce privește randamentul Diesel în scenariul urban, extraurban și mixt am descoperit o ineficiență economică majoră din cauza schimbării de paradigmă pe care o regăsim în industria auto actuală.

Și dacă tot ne aflăm la consacrata rubrică de zgâlțâit creierii mă întreb dacă nu cumva era mașinilor supraalimentate a apus. Uitați-vă la coloanele interminabile de autoturisme care sufocă drumurile naționale, orașele și autostrăzile. Unde să pui în evidență cei +200 CP? Daca ești un conducător auto responsabil vei folosi puterea turbinelor pe circuite special amenajate, adică fără a provoca victime directe sau indirecte. Oricare alt loc în care vei alerga cu bolidul, spre deliciul altor scelerați, reprezintă o gravă neînțelegere a rolului autoturismului pe un drum în care siguranța, cordialitatea și respectul trebuie să domine relațiile dintre toți participanții la trafic.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5177
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #1179 on: September 02, 2020, 14:38:53 PM »
=))))))))))))

E greu de vazut o instigare la flame, asa-i?
Arturito, ma rog, mtfga/celalalt/uatevar a vrut doar scandal, a aruncat piatra, ne-a-mproscat pe toti, a ras tare si in vazul lumii, dar voi continuati sa sariti dupa piatra aia :)))))
WRX SW 2002