..... Clar masina e "la zi" in materie de confort si feeling, dar eu o vad ca pe o evolutie asteptata nu ca pe un salt tehnologic de neimaginat.
Politica pasilor marunti ... (parca suna cunoscut).
Si daca tot suntem pe un forum Subaru, eu cred ca e-boxerul a aparut din doua motive:
1. Este o solutie prin care Subaru intentioneaza sa mai miste ceva pe piata europeana (si, partial, pe cea australiana).
Motorizarile pe benzina pe care le au acum ”in ograda” sunt penalizate de emisiile mari. Si asta, la nivel de ”flota”, se traduce in bani platiti sub forma de taxe/penalitati/etc:
In plus, cum inca nu au terminat treaba la noile motorizari (1.5 / 1.8 turbo), au gasiti solutia asta de compromis - e-boxerul e (ceva) mai economic si - cel mai important - aduce un aport de cuplu, disponibil instant, atunci cand e nevoie de el ( 66 Nm in plus fata de cei 196 Nm inseamna totusi o crestere de cca. 33 %, iar un cuplu maxim de cca 260 Nm e decent pentru zilele noastre).
Daca nu lansau noul Forester si nu aduceau XV-ul ”la zi” dpdv al cerintelor privind emisiile, ieseau cu totul de pe piata europeana.
2. Este - cred eu - o etapa intermediara, de testare a conceptului lor de implementare a sistemului hibrid.
In functie de cum merge, fie vor veni cu un hibrid si mai ”sanatos” dpdv al capacitatii bateriilor si a performantelor motorului electric, fie il vor lasa asa ”ca sa dea bine” si se vor concentra exclusiv pe motoarele clasice, pe benzina, aflate acum in lucru.
Asta cred eu, dar e foarte posibil sa ma insel.
PS: In cazul Foresterului e-boxer, economia de carburant se simte in general in oras, atunci cand masina se poate deplasa doar cu motorul electric - de exemplu: cand stai blocat in trafic si te misti cativa metri din 5 in 5 minute; la manevrele de parcare, la deplasarile cu viteze mici pe aleile dintre blocuri/dintre case.
Nu are eficienta unui sistem ”full hibrid” montat pe modelele produse de Toyota.