Cred că s-a trecut la injectie directa pe benzina deoarece altfel nu mai puteau scoate norma euro 5. nu mai vorbim de 6. Nu stiu sa existe un euro 5 cu port injection , dar nici nu am săpat prea mult sa verific.
Și da, in teorie este mult mai precisă injectia directă, permite reglaj mai fin bla bla bla bla. Dar problema este că fac acel carbon build up, injectoarele sunt mia scumpe, parcă și pompele de benzină sunt altfel și așa mai departe.
Ce nu vor să īnțeleaga lorzii de la uie este că mașinile trebuie să reziste pe perioada lor de viață, activă ca să-i spun așa, adică vro 10-12 ani. Nu poți să faci un motor euro 5 care să reziste 3 ani cāt are garanție și după aceea să te prefaci că nu mai există. El va exista, nu īn germania sau belgia, dar va fi vandut intracomunitar in romania bulgaria, croatia polonia etc. Și acel motor va polua, mergand prost, mai mult decat un euro 4 cu port injection. Asta este de fapt o ignorare a unor procese care se intampla natural in europa dar si in lume. Reglementarile ar trebui să se axeze mai mult pe rezistența īn timp a motoarelor astfel incat ele sa iasa bine la teste de emisii și după 5 ani de exemplu si după 10 ... Pānă la urmă poluarea este globală, și ar trebui ca puterile să se axeze pe o creștere globală a calitatii motoarelor. Adică la ce ajuta dacă īn ue ne impun ăștia euro 6 ,7, 20 cu cifremici de NOX si CO2 cānd prin țările asiatice se merge cu mopeduri in 2 timpi, mașini fără banalul catalizator etc ?