Am avut o revelatie zilele astea si m-am si amuzat putin, dar concluzia este ca apreciez comunitatea asta pentru ceea ce este si pentru ca in peste 90% din cazuri conversatiile sunt despre Subaru cu bune si rele.
Evident ca de cand am si audi, am intrat pe grupuri de facebook de audi si dedicate modelului A4 B9, ca forumul marcii s-a dus pe Dunare de mult.
Si cum citesc tot felul de postari, dar mai ales comentariile unde gasesti esenta vietii, sa vezi ce inseamna posesor de Audi vs. posesor de Subaru...
Cum vine unul nou care cauta sa cumpere modelul second hand si cere sfaturi despre ce sa verifice etc., cum toti sar sa ii spuna ca neaparat trebuie sa ia una cu istoric la reprezentanta, verificata acolo, eventual si garantie minim 1 an.
A doua zi dupa ce interesatul devine proprietar si intreaba de un schimb de ulei, de ceva lucrare de intretinere la cati km se face sa fie bine sa nu fie rau, cum vine avalansa de sfaturi de a evita reprezentanta ca e scumpa si oricum nu fac ce trebuie si oricum faci pe ea de garantie.
Cam asta este posesorul de masini de duzina si pot sa spun doar ca ma bucur ca Subaru nu e asa, cu mici exceptii cand mai aterizeaza cate unul din greseala pe la marca asta ca a gasit deal bun, dar nu sta mult si pleaca.
Deci, sa apreciem "exotismul" marcii ca e mai bine asa. Plus ca avem si ce citi pe aici interesant, educativ etc.
Noi (românii) avem în sânge căutarea lucrului mai ieftin și faptul că ne credem mai deștepti decat ceilalti.
Informațiile despre fiecare model se găsește, ce-i drept, mai greu parcă, decât în urmă cu câțiva ani. Asta este un efect al creșterii puterii de cumpărare , deoarece se cumpără mașini noi sau aproape noi, care au garanție și la care nu ești nevoit să schimbi uleiul sau placutele atât de des . Sau dacă chiar e musai, trebuie sa mergi la service că pierzi garanția .
Pentru producători e win win , deoarece un interval de schimb la 25-30k dă bine pe marketing față de unul al 10k care se traduce in costuri mai mici de exploatare iar pe de altă parte uzează motoarele și omul e nevoit să ia noul model cand a făcut in jur de 200k km .
Evident că pe fiecare forum e unul care și-a luat cu 7k nu cu 12k euro cat e pretul pietei , ce contează istoricul, kilometri , si alte detalii. important e că are a4, 320, cklasse și atât.
Acum cei care au sau au avut subaru mai vechi, stiu că vor bubui (mai devreme sau mai tarziu) garniturile de chiulasa. E doar o chestiune de timp. Și un mini rebuild, fără surprize, e 1,5 - 2 k eur. E plin internetul de informatii pe tema asta. La fel și cu dieselul, se știe că la un momet dat bubuie blocul .
Suntem multi pe forum care am avut multe alte mărci și fiecare dintre ele vine cu problema ei specifică. Care poate costa 500, 1000, sau 3000 să o faci.
După multi ani si mai multe modele/branduri , concluzia la care am ajuns eu este că pentru mărcile mainstream este mult mai ușor de găsit piese. Asta nu e un mit , este realitatea pură. Una e să astept 2 luni sa vină piesele de prin sua/dubai și alta e să vina in 2 zile.
Apoi e mai usor să găsești mecanici sau solutii la unele probleme, pentru că dacă volumul de masini e mai mare evident că apar anumite probleme mai des.
Ș-apoi , pentru marea majoritate a oamenilor, mașina e un mijloc de deplasare și o reprezentare a statusului. Adică marea majoritate gândesc obiectiv economic. Eu nu am făcut-o pentru că îmi cumpăram ce mașini vroiam în bugetul alocat , fără să mă gândesc la costurile de exploatare , impozite etc. Dar lumea nu gândește așa, dacă vrea să țina o mașină 3 ani, dar să nu fie nouă, insă să nu bage bani în ea, soluția este să ia una de 3-4 ani. In timpul deținerii in 50.000 de km, schimbă uleiul de 2 ori , si niste plăcute , in rest nimic .
Revenind la (modelele noi) Subaru, mi se pare că nu mai există modelele emblematice, nu mai e nimic special și nici nu au ridicat standardul fiabilității. Modelele noi sunt din ce în ce mai mari, motoarele ... tot mai gâtuite de normele de poluare.
Realitatea este că la noi incepand cu anii 2000 și până în prezent chiar, 20 tedei a dus greul. Noi ceilalti cu motoare de 2, 2.5, 3.0 benzină suntem exotici, apoi sa fie si boxer e si mai exotic.