Loc de dat cu capul - vol. II
Subaru club Romania

Loc de dat cu capul - vol. II

dan_b

  • 1319
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2160 on: September 06, 2024, 21:10:39 PM »
Scrie si in manualul masinii despre situatiile care pot genera erori de franare automata nejustificata, deci producatorul e acoperit...
Sistemul este prost si gresit - in primul rand din cauza ca actioneaza violent inclusiv cand soferul este cu piciorul pe frana, ceea ce creeaza alte situatii si mai neasteptate si periculoase.
In fine, probabil este vorba si despre infrastructura din fiecare tara, care contribuie la problemele sistemului. Atunci cand ai marcaje vizibile, iluminat stradal, circulatie civilizata, lipsa gropi, lipsa carute, probabil ca si acest sistem are mai putine provocari.
In tari ca Romania si Australia, poate ar fi bine sa fie dezactivat din fabrica - pachet drumuri salbatice, sa zicem.
« Last Edit: September 06, 2024, 21:12:08 PM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2161 on: September 19, 2024, 21:20:26 PM »
Salutare. Are cineva pt vanzare amortizoare stock de gc8?
Am nevoie pentru RAR, incerc sa trec inspectia si mi-a spus un inspector RAR ca nu ma trece cu cele pe care le am montate :(

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2162 on: September 20, 2024, 06:54:33 AM »
In ce localitate? Ia legatura cu membrul malakay, pasionat de gc. Poate are cum sa te ajute el.

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2163 on: September 20, 2024, 08:34:21 AM »
Mulțumesc de sfat, in Suceava. O sa ii trimit un PM în seara aceasta poate mă rezolvă

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2164 on: October 04, 2024, 20:02:27 PM »
Buna seara.
Am zis sa dau o tura pe la salonul auto. N-am zis bine, ca n-am vazut mare lucru de banii dati. Mai era sa-mi si iau pe carca de la un mos crizat care mai sa ma ia de ciuf ca ma apropiasem periculos de-o dacie 1300 aparata de-o asa zisa sfoara pe care io chiar n-o vazusem. Asa m-a enervat de rau ca am vrut sa ma intorc, sa ma fac ca-i zgarai troaca.
Da faza-i alta. Cum am intrat, cum am dat nas in nas cu doua subaru cu capotele deschise. Normal ca-n urmatoarea secunda eram langa ele sa vad care-i treaba.
Era unu care promitea minuni pentru masinile noastre pentru vreo 285 de euro daca am inteles bine. Iti monta o chestie la motor, al carei cartus trebuia schimbat la nu stiu cati km. Iti facea, zicea nenea, motorul ca nou, fara depuneri. Zic, al meu e ca nou. Zice, da, da marim si cuplul. N-a stiut sa zica cu cat, nici nu garanta, da zicea ca se vede pe dino diferenta. Adica te duci cu masina si cu banii la ei, si primesti de banii aia in functie de ce-o sa arate aparatele alea ale lor. Basca ca-ti instaleaza ei o matocareala pe motor.
Aveti idee cum maresc vrajitorii astia cuplul masinii c-o licoare doar de ei stiuta? Ca mie-mi suna a inselatorie si nu pricep de ce-i lasa in pace sa-si vada de ea.

Forester

  • 3125
  • The other right!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2165 on: October 04, 2024, 21:51:07 PM »
M-am uitat putin pe site-ul lor. Doamne ce porcarie! E evident si numai de la textul agramat, nu mai zic de idioteniile scrise acolo, de cifrele aruncate...
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

NicNic

  • 211
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2166 on: October 05, 2024, 01:20:26 AM »
Pe site-ul ekobik parca se descrie un produs ce ofera un efect placebo motorului masinilor.

Cautand pe internet, am gasit si brevetul de la OSIM.
Cine este curios, il poate citi aici.

Prima chestiune care m-a frapat: pe site se lauda ca ar fi utilizabil si la MAS si la MAC, dar brevetul OSIM este doar pentru MAS.

Probabil ca sunt si alte discrepante. Iar brevetarea are la baza date trase de par, obtinute prin efect placebo  ...

LE:
Printre masinile pe care s-au facut teste (anuntate la OSIM) este si un Subaru Forester, 2,0-16v, EJ20 cu 330.000 km, din 2005.
« Last Edit: October 05, 2024, 01:35:15 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

andea79

  • *
  • 4033
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2167 on: October 05, 2024, 10:56:48 AM »
functioneaza siguur , este un produs sustinut & promovat de personaje indragite



deci nothing can go wrong :))

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2168 on: October 05, 2024, 12:47:51 PM »
Lesiiin!  :))))

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2169 on: October 05, 2024, 17:01:33 PM »
Să zicem ca amestecul de minerale din aerul de pe admisie contribuie la o ardere mai curată. Nu înțeleg de ce crește cuplul și puterea ? Softul OEM face asta când aerul măsurat oferă ardere optimă ?
Pe mine mă bucură curățirea egr și DPF deși e greu de crezut, dar ma sperie aia cu creste cuplu și puterea.  Restul componentelor sunt aceleași (cutie; diferențiale,  pistoane, uleiuri  ) , se întrevede  o uzură prematură a lor cu puteri si cuplu ridicat.
Dacă rămâneau la curățire era chiar interesant.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

andea79

  • *
  • 4033
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2170 on: October 05, 2024, 21:55:56 PM »
Să zicem ca amestecul de minerale din aerul de pe admisie contribuie la o ardere mai curată. Nu înțeleg de ce crește cuplul și puterea ? Softul OEM face asta când aerul măsurat oferă ardere optimă ?
Pe mine mă bucură curățirea egr și DPF deși e greu de crezut, dar ma sperie aia cu creste cuplu și puterea.  Restul componentelor sunt aceleași (cutie; diferențiale,  pistoane, uleiuri  ) , se întrevede  o uzură prematură a lor cu puteri si cuplu ridicat.
Dacă rămâneau la curățire era chiar interesant.

hmm ... deci tu chiar crezi ca chestia aia face ceva ? orice ? ... interesant :))

NicNic

  • 211
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2171 on: October 05, 2024, 22:04:07 PM »
Da, ar putea face ceva, dupa cum spune pe la min. 6:25 ceva de genul "transformarea arderii din pur oxidativa in partial reducatoare".
Ceea ce ar face sens, daca am avea suficiente saruri minerale in acel dispozitiv, dozate astfel incat sa avem o reactie de ardere reducatoare cat de cat stoichiometrica. (adica sulful sau azotul din combustibile sa reactioneze cu metalele din acele saruri, fara a mai rezulta atat de mult SO2 sau NOx).
Dar cum cantitatea de saruri este dozata ceva de ordinul picograme per litru de combustibil (asa declara), chiar am dubii foarte mari ca se poate ajunge la o reactie stoichiometrica. Ca sa nu spunem si ca acea concentratie de Sulf sau Azot in combustibile este variabila, deci iarasi va da cu virgula cum s-ar ajunge la o ardere mai eficienta ....

Chiar as intreba ce saruri minerale sunt in acel dispozitiv, nu exista riscul ca ele sa devina mai poluante decat SO2 sau NOx?

« Last Edit: October 05, 2024, 22:05:40 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

andea79

  • *
  • 4033
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2172 on: October 05, 2024, 22:07:23 PM »
deja s-a consumat mai multa energie pe subiect aici pe forum decat economisesc toate device-urile alea la un loc :) din motive ecologice eu ma retrag :)

NicNic

  • 211
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2173 on: October 05, 2024, 22:32:44 PM »
Corect.

Cine are de gand sa afle mai multe despre acele dispozitive, nu are decat sa isi cumpere unul si sa il foloseasca.
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2174 on: October 05, 2024, 22:57:14 PM »
deja s-a consumat mai multa energie pe subiect aici pe forum decat economisesc toate device-urile alea la un loc :) din motive ecologice eu ma retrag :)

Tu ai adus filmulețul. Nu te retragi nicăieri. :)
Am zis ca e greu de crezut.
Ai vazut ca era mecanic clientul cu service-ul lui. Interesant e ca cel care intervievează nu și-a instalat. Nu părea convins.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

andea79

  • *
  • 4033
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2175 on: October 05, 2024, 23:40:21 PM »
am pus filmul pentru personajul care apare in el, personaj cunoscut aici pe forum de cei mai vechi ca fiind "special" si asta spune tot si despre inventia promovata .... mai mult nu merita, e ca si cum am povesti despre sosoaca ...

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2176 on: October 07, 2024, 20:10:58 PM »
Hahahhahahahhahaha, good one, si marmota invelea ciocolata in staniol. Daca ar functiona vreun gizmo din asta pentru a reduce real consumul si cu 5% , a fi un mare breakthrough si toti producatorii ar fi interesati. E doar vrajeala pura. Vine nea caisa sa gaureasca fagurele de la debimetru sa bage un furtun in el... nu avem arie de bancuri glume ?
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Muttley

  • 5132
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2177 on: October 09, 2024, 19:59:59 PM »
Introductiv, ca de aici m-am luat.
Isi pusese Florescu la vanzare padurarul, iar un reply zicea "succes sa-ti iei ceva mai nou" sau ceva de genul.

Pe de alta parte, am peste un an de cand nu stiu ce kkt de masina daily sa-mi iau, ca efectiv n-am ce, n-o vad p-aia care sa bifeze toate liniile. Si tot de atunci am cautare salvata pe olx cu filtru de putere, ca nah, eu in spatele tirului nu stau.

Si a aparut asta.
https://www.olx.ro/d/oferta/mitsubishi-lancer-evo-9-IDisV4W.html

Iar acum a aparut asta.
https://www.autovit.ro/autoturisme/anunt/mitsubishi-lancer-evolution-ID7Hr1eS.html?_gl=1%2Ayxk0wk%2A_gcl_au%2ANzQ3MDQzNTU3LjE3MjE2NTMzOTM.%2A_ga%2AMTc1NTgxMDA1OC4xNjc0NzUwNDg5%2A_ga_Q0GQ41R48F%2AMTcyODQ5MjMyMC43MjEuMS4xNzI4NDkyMzg2LjAuMC4w

Nu ma intereseaza modelul, dar e reprezentativ pentru ceea ce vreau sa zic.
Deci ca sa va scutesc de o cautare, un Yaris GR (cea mai apropiata masina noua de ce-i in linkuri) e pe la 35-43 mii, km de la zero la putini. Totusi, pentru vechiturile din linkuri se cere semnificativ mai mult, si n-ai de unde sti ce viata au avut, probabil deloc usoara.

Si totusi, in continuare, convingerea generalizata, inclusiv pe un forum de pasionati, e "trebe ceva mai nou".
Nu zic ca e gresit, ci ca ma mira asa, cumva...

Iar ca un al 2-lea subiect, ma-ntreb cat va mai dura pana masinile vechi nu vor mai fi in halul asta de hulite. Ca e clar in ce directie se duce industria auto, iar prapastia "ce era" vs "actual si viitor" se largeste tot mai tare. Iar lipsa asta de toleranta, respingerea ideii de convietuire vechi si nou, eu n-o-nteleg.
WRX SW 2002

dan_b

  • 1319
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2178 on: October 09, 2024, 20:54:06 PM »
Masinile noi - cel putin in Europa - sunt din ce in ce mai putin masini, si tot mai mult gadgeturi si trotinete. Motoare din ce in ce mai mici, limitari din ce in ce mai multe - vandute ca "optiuni", plastic din ce in ce mai prost, sisteme din ce in ce mai intruzive si care distrag atentia etc.
Asadar, cei care iubesc masinile si condusul, vor cauta in continuare masini sau vor tine de masinle pe care le au.
Insa cati intretin masinile "vechi" e alta discutie, care in Romania nu este deloc sustinuta sau organizata in vreun fel. Nu ar deranja deloc niste masini intretinute, fie ele si vechi. Asadar, subiectul e complex, pt ca Romania.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

NicNic

  • 211
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2179 on: October 09, 2024, 22:27:01 PM »
Dan, eu i-am urat lui Mihai sa isi ia ceva mai nou.

Iar ceva mai nou nu inseamna ceva mai prost, in mintea mea.

Pentru mine, mai nou inseamna mai economic la exploatare, mai ieftin la intretinere (orice ai face, timpul strica masinile, chiar si pe cele putin folosite).
In plus, mai nou poate insemna mai confortabil, mai legat la tehnologiile de comunicare (cand faci drumuri multe, nu doar cand si cand, chiar ai nevoie de comunicare in masina, gen muzica, GPS, etc.)

Din cate imi aduc aminte, si tu aveai de gand sa vinzi "gandacelul" tau sport. Si atunci, nu am inteles clar de ce.
Dar presupun ca tot din plictiseala fata de vechi.... Ori aveai si tu probleme existentiale cu ce-i vechi?

Cat despre Mihai, am citit curand postarea lui despre "inelele"  din dotarea sa, cat este de multumit de masina.
Citez: "Despre masina nimic de spus, a facut exact ce i s-a cerut si a fost in mediul ei. Aici exceleaza. Drumuri lungi, confortabile si fara costuri mari."


Deci, urez tuturor ceva mai nou, care sa fie conform asteptarilor si dorintelor de mai bun.
« Last Edit: October 10, 2024, 09:40:16 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel