....
Trebuie doar sa vrei.
Pai si Subaru nu vrea
Vrea ! Dar vrea sa ofere exact ceea ce clientii cumpara, nu altceva.
Atat poate sa faca cu resursele limitate de care dispune.
Si, dupa cum am mai spus, senzatia mea este cei de la Subaru, de la retragerea din WRC (dupa cum bine spunea colegul @Boxer) s-a reorientat catre o alta categorie de clienti.
Da, acei clienti care-si doresc in primul rand siguranta, confort si eficienta.
Si din acest motiv am spus mai devreme ca Subaru pare a tinde catre segmentul premium.
Prin aceasta pozitionare, elimina necesitatea de a produce masini multe si marunte si pot obtine un profit rezonabil, producand un numar nu foarte mare de masini si un numar restrans de modele si implicit de motorizari (caci da, problema cea mai dificila si costisitoare a dezvoltarea de noi motoare).
Probabil, vor reveni in WRC in momentul in care piata o va cere - fie din necesitatea de a se reinventa, fie printr-o cerere crescanda a pietei pentru masini sport.
PS: Nu-i cazul sa aducem coreenii in discutie (desi ai o coreeanca - si eu am avut una si am mai achizitionat una pe firma anul trecut).
Este vorba despre filozofii si pozitionari pe piata complet diferite.
PPS: E bine totusi ca pentru cei dezamagiti de Subaru exista alternative (la coreeni, la europeni, la japo-europeni, ...) !
La fel cum, pentru cei ce-si doresc ce ofera acum Subaru - exista Subaru !