Oki-doki !
In acest week-end, am facut un drum pana la Cluj.
Am profitat de faptul ca traseul Sibiu-Cluj are multi km de autostrada ca sa vad ce si cum e cu Pilotul Automat Adaptiv (ACC).
Pe scurt - e senzational !
Cum functioneaza ?
Simplu !
Setezi viteza de croaziera similar cu orice Pilot Automat (Cruise Control) si ... te relaxezi.
Atat timp cat drumul e liber, masina merge cu viteza setata (140 km/h in cazul meu).
In momentul in care detecteaza o masina in fata, reduce viteza pentru a pastra distanta presetata fata de aceasta (distanta difera in functie de viteza, dar la ”sensibilitate maxima” este de cca. 20-30 m).
In momentul in care masina in fata paraseste banda, sau cand trec eu pe banda 2, masina accelereaza pana la viteza presetata.
Daca intra o masina in fata ta pe banda, o ia pe aceata drept reper si franeaza pentru a restabili distanta de siguranta.
O chestie bine gandita este faptul ca, In cazul in care este nevoie sa franeze mai puternic la detectarea unei masini in fata, se aprind si stopurile de frana ca sa vada si cei din spate ca ai redus viteza !
Una peste alta, este un sistem excelent care-si merita fiecare banut platit in plus (bine, la Subaru nu-i cazul fiind oferit standard la toate masinile noi) !
Pacat ca avem atat de putine autostrazi !
Oricum, dupa ce am vazut cum functioneaza, pot spune fara teama de a gresi ca ACC-ul poate fi utilizat fara probleme si pe DN-uri sau chiar in oras. Mai ales avand in vedere aglomeratia teribila de pe toate drumurile din tarisoara noastra !
Cand ai de facut un drum lung si vrei sa ajungi relaxat la destinatie - e ceea ce-ti trebuie !
Am mai facut cateva observatii - spre deosebire de setarile CC-ului de la precedentul XV si de la Forester, asta pastreaza viteza presetata constata, indiferent de panta / rampa.
La cele dinainte, cand urcai o rampa, CC-ul lasa viteza sa scada usor iar la coborarea unei pante o lasa sa creasca usor peste viteza prestabilita.
La asta - NU !
Am surprins de cateva ori motorul turat la 5000 rpm pe rampe mai accentuate ca sa mentina viteza la 140 km/h.
Asta nu-i neaparat un lucru bun, deoarece va conduce la un consum ceva mai mare decat cel obtinut cu vechiul sistem CC sau chiar fara CC.
Ce am mai remarcat este mult mai bine antifonata fata de precedentul XV (sa nu mai vorbim de Forester). La viteza de 140 km/h nu auzeam decat zgomotul de rulare al anvelopelor (si asta bine estompat desi am inca anvelopele de iarna si afara erau catre 20 de grade) sau vajaitul vantului.
Apropo de vant, am prins intre Turda si Cluj, pe A3, o zona cu rafale puternice de vant perpendiculare pe axul drumului.
Colegul meu, cu care am fost impreuna pe acelasi drum, el avand un Sportage 1.6 T-GDI AWD, mi-a spus ca o rafala din asta aproape ca l-a mutat de pe o banda pe alta !!!
Eu am perceput rafalele doar ca si zgomot de vant (a fost si singurele momente in care am auzit vantul din masina).
XV-ul nu a schitat nicio clatinare/ruliu/ezitare ! Chiar ma miram de unde-i zgomotul ala de vant ca eu nu simteam nimic !
PS: Sunt tot mai acut surprins de dinamica masinii.
Sincer sa fiu, ma asteptam sa fie foarte sigura si confortabila, dar nu m asteptam deloc sa se miste si sa accelereze atat de bine !
Preconceptiile legate de CVT si motor aspirat .... din pacate atat de prezente si printre cei de aici, m-au marcat si pe mine !
Dar ma tratez cu fiecare drum in compania XV-ului !