Booon !
Am revenit din delegatia la Ploiesti si-s dator cu un update.
Traseu la dus: Sibiu - Codlea-Rasnov - Paraul Rece - Predeal - Comarnic - Ploiesti.
La intoarcere, am venit prin Brasov (am avut ceva treaba si pe acolo).
Masina se comporta extraordinar si-mi depaseste asteptarile.
In primul rand, ca si tinuta de drum este net peste tot ce am avut pana acum.
Incet-incet inteleg de ce noul sasiu al celor de la Subaru este atat de laudat in toate review-urile.
Sta exceptional pe drum, suspensia absoarbe perfect denivelarile si bumper-ele de pe sosea, pe serpentine merge .... ca pe masa ! Nici macar pe serpentinele dintre Rasnov si Paraul Rece nu am avut niciun strop de ruliu ! Vorbeam la telefon cu un coleg inca de la iesirea din Rasnov si, efectiv nu am realizat cand am ajuns in Paraul Rece.
Chiar m-am intrebat ”Unde-s serpentinele alea ?”
La fel, drumul destul de ”cariat” de pe aceeasi portiune nu l-am simtit deloc ca pe un disconfort.
Dar partea cea mai buna tine de dinamica masinii.
Nu aveam asteptari deosebite din acest punct de vedere - motor aspirat cuplat la CVT. Ce asteptari sa am ?
Dar m-a surprins intr-un mod mai mult decat placut.
Nu stiu ce au facut inginerii de la Subaru cu aceasta generatie de cutie, dar le-a iesit !
Este practic, o cutie ”2 in 1”.
La viteze mici si prin oras, se comporta ca un CVT ”clasic”. Apesi usor pedala de acceleratie, si masina merge smooth, accelereaza usor si constant, fara zgomot, fara sincope sau smucituri.
In schimb, la viteze de peste 70-80 km/h, cand calci hotarat pedala de acceleratie, totul se schimba !
Sare instant la 5000 ture, urca rapid la 6000, coboara scurt la 5000 si iar urca la 6000 ... simuleaza practic o cutie clasica - si o face extrem de bine !
Dupa experientele cu Impreza, aveam niscaiva retineri la depasirile mai din scurt. Si Impreza accelereaza bine, dar in momentul in care calci acceleratia la podea, are o ezitare de o fractiune de secunda, apoi urca rapid in 5-6000 de ture (in functie de cat de hotarat si pentru ct timp calci acceleratia) si sta acolo, accelerand liniar pana termini depasirea. Ca atare, depasirile se fac fara probleme, dar clar nu-i o masina pentru depasiri din scurt.
In consecinta, asa am abordat depasirile si cu XV-ul. Pana am realizat ca se misca complet diferit !
Desi motorul e nou si diferit fata de cel de la Impreza (fiind cu injectie directa), datele tehnice nu ma fac sa-l creditez cu dinamica diferita a masinii (sunt doar 6 CP in plus). In opinia mea, marea schimbare s-a facut la cutia de viteze (si, foarte probabil, la intreaga transmisie).
Nu stiu prea bine ce au facut - ideea e ca le-a iesit !
Cu XV-ul poti face fara probleme depasiri ”din scurt” - si, la intoarcere, am si facut cateva ... de control !
Ma repet - sunt extrem de placut suprins de modul in care se misca masina asta !
Cu ocazia unor depasi mai ”din scurt”, am observat si un ”-” al sistemului EyeSigth - cand, asteptand sa treaca masina de pe contrasens ca sa pot intra in depasire, acceleram apropiindu-ma de masina din fata, lansa o avertizare (obstacle detected). Partea buna e ca se limiteaza la asta si nu pune si frana (bine, nici eu nu accelerez pana la 1 m de fundul celui din fata) !
Senzatia mea este ca distanta de la care lanseaza avertizarile variaza in functie de viteza masinii mele si de viteza relativa dintre masina mea si masina din fata. In oras, la viteze mici (cca. 20-30 km/h), avertizarea apare cand ma apropii la 2-3 m de masina din fata, in afara, la viteze de 100 km/h, avertizarea este lansata la cca. 10 m. In trafic ”bara la bara” nu a ”piuit” niciodata. Probabil o face la distante de 1 m sau mai mici.
Un alt ”-” al masinii este lipsa butonului de ”Mute” pe volan ! Atat Foresterul, cat si Impreza si precedentul XV il aveau. La asta l-au scos (probabil ca nu a mai incaput).
Si acum, despre consum (stiu ca pe multi ii intereseaza acest aspect).
Cand am dat fostul XV, aveam un singur regret:
”Nu o sa mai vad eu niciodata o autonomie de 1000 km la un plin !”
Si ce sa vezi !!??
Si nota bene, fotografia a fost facuta in parcarea la de iesirea din Banesti (prima localitate dupa Campina spre Ploiesti), iar plinul il facusem la OMV-ul din Rasnov !
Adica in urma cu 77 km !!!
Acelasi consum de 5,8 l/100 km l-a indicat atat in Brasov cat si atunci cand am ajuns acasa !
Conditii de trafic - relativ putin aglomerat pe Sibiu - Fagaras si Codlea - Rasnov - Predeal - Comarnic / foarte aglomerat pe Comarnic - Ploiesti si retur cat si pe Brasov - Sibiu.
Am mers aproximativ legal ( limita + 10 km/h) cu o serie de depasiri cu pedala la fund (mai mult din curiozitate decat din necesitate).
AC ON - pus permanent pe auto.
PS: Acum m-a uitat si exact 5,8 l/100 km este si consumul extraurban din specificatiile tehnice ale masinii !!!