Nu vand si nici nu cumpar !
E ca la telefoanele noi - dpmdv nu are sens trecerea de la o generatie la urmatoarea - modificarile sunt incrementale si nu justifica diferenta de bani.
Referitor la intrebarile tale:
1. Nu am sesizat diferenta la zgomotul CVT-ului de la una la alta.
Sunt insa diferente de comportament: daca la Crosstrek este mai ... smooth, la XV este mai ”implicata” (nu stiu cum sa exprim altfel). La acceleratie mai hotarata, cutia XV-ului simuleaza cu succes si destul de rapid schimbarea treptelor si-ti da senzatia ca accelereaza mai bine (nu stiu daca si in realitate este asa). La Crosstrek, nu am simtit sa faca asta decat o singura data, dar mai timid - si nici nu acceleram prea tare. Cu acceleratia apasata pana in podea, nu am experimentat schimbarea de trepte.
Trebuie totusi mentionat ca - spre deosebire de Forester - la Crosstrek chiar se simte trecerea in modul S (sport). Turatia ”sare” cu 1000 rpm, iar plecarile de pe loc sau demarajele sunt mult mai hotarate.
Nu am testat decat de cateva ori modul S - in special in oras, prin sensuri giratorii si intersectii cand trebuia sa o iau din loc rapid ca sa nu ma prinda dimineata pe acolo si a fost absolut ok - mi-a placut cum se comporta Crosstrek-ul, nimic de reprosat.
In modul ”I” este semnificativ mai lenes.
2. Comportamentul ... aici trebuie in primul rand precizat faptul ca XV-ul meu e mai usor cu cca. 100 kg ( 1514 kg vs. 1959/1612 kg) si motorul pe benzina are 20 CP in plus.
Strict dpdv al acceleratiei, XV-ul sta mai bine (asta facand abstractie de cifre si 0-100 km/h). A confirmat si Paul cand mi-a adus masina ca XV-ul e mai rapid si asta se simte mai ales la plecarea de pe loc.
Dpdv al comportamentului pe drum - excluzand modul in care accelereaza - ambele se comporta excelent si nu am sesizat diferente intre ele nici ca tinuta de drum si nici daca ne-am uita cum stau pe viraje.
3. Confort - si scaunele XV-ului sunt foarte confortabile, deci aici nu am simtit o mare revolutie la Crosstrek din acest punct de vedere, in schimb la viteze de croaziera (peste 90 km/h) se resimte antifonarea mai buna a celui din urma.
La partea de confort, cu ce pluseaza Crosstrek-ul:
- Scaunele cu reglaje electrice multiple + suport lobar reglabil;
- Driver Monitoring System, cel responsabil cu recunoasterea soferului si asezarea scaunului si oglinzilor in pozitia setata pentru acesta.
Cand e mai mult de o persoana care conduce masina respectiva, sistemul asta este ”aur”! Il am si pe Forester, m-am obisnuit cu el si-l apreciez mai ales atunci cand fac schimb de masini cu sotia si-mi trebuie o zi-doua sa tot reglez scaunul pana-mi gasesc din nou pozitia optima.
- Apple Car Play wireless - e misto sa se conecteze instant si sa ai Waze si Spotify ”allways on”, fara sa mai infingi cablul in telefon.
Bine, la drum lung oricum ai nevoie de cablu ca altfel ramai urgent fara baterie.
4. Ergonomie - aici mi se pare ca sta mai bine XV-ul (bine, poate fi si o chestie de obisnuinta):
Problema e cu tableta ce mare - e faina, arata bine, etc, DAR:
- e mult mai usor sa reglezi temperatura si sa accesezi dezaburirea, degivrare, moduri de climatizare de pe butoanele XV-ului ca-s pozitionate excelent, la indemana, si nu trebuie sa-ti iei ochii de la drum ca sa reglezi temperatura sau sa pornesti degivrarea.
Da, au pastrat butoanele fizice pentru reglaj temperatura, dezaburire si degivrare, dar sunt mici, puse pe lateralele tabletei si tot trebuie sa le cauti cu ochii sa vezi pe ce apesi. Ca sa nu mai spunem ca butonul de degivrare este la latrura tabletei dinspre pasager si chiar si cu bratele mele lungi, tot trebui sa ma intind binisor ca sa ajung la el.
- pentru navigatie / waze - desi tableta Crosstrek-ului e mai mare si arata bine, cea a XV-ului este montata mai sus si privirea ”cade” pe ea mai natural, aproape fara sa iei ochii de la drum - nu stiu cum sa explic: la tableta cea mare, trebuia sa privesc mai mult in jos ca sa vad indicatiile de navigatie / informatiile din waze, deci luam mai mult timp privirea de la drum.
Si ecranul de informatii pozitionat la XV sus pe bord, sub scufia aia, mi se pare mai bine pozitionat si mai ales, mai lizibil - la Crosstrek l-au inghesuit intre ceasurile de bord.
- desi aparent sunt la fel, au modificat layoutul butoanelor de pe volan si m-am trezit, nu o data, schimband afisajele in loc sa dau muzica mai tare. Dar asta-i clar o chestie ce tine doar de obisnuinta !
- stergatoarele de parbriz, la Crosstrek, daca-s puse pe ”auto”, nu streg parbrizul daca masina e oprita, si chiar daca ploua tare, cand mergi cu viteza mica (gen crawling la orele de varf) se activeaza foarte rar. Cand crsti viteza peste 30 (sau or fi 40) km/h, invie si-si fac treaba cum trebuie.
La XV se misca in functie de fercventa cu care ajung picaturile de apa pe parbriz.
Asta-s asa, la prim strigare - si am incercat sa fiu cat mai obiectiv.
A nu se intelege ca nu mi-a placut Crosstrek-ul - chiar mi-a placut masina !
Are suficiente atuuri care sa o faca sa fie o alegere foarte buna pentru cei ce cauta o masina singura, confortabili si AWD.
In opinia mea, daca ar fi avut o gama de pret cu 2000-2500 Euro mai jos - respectiv sa porneasca de pe la 35k Euro si varianta de top sa ajunga sub 40k, ar fi fost chiar o oferta extrem de competitiva in toata marea asta de crossovere si SUV-ulete degeaba !