Bună,
Cum Outbackul meu 2.0D 2010 e tai-tai (
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2287.new.html#new), cel mai probabil nu mi se va renta o reparație, am început așa cu pași timizi să mă uit la alte mașini.
Înainte de acest lucru, vreau să spun că pentru mine Outback-ul 2.0D 2010 era tot ce îmi trebuia, nu simțeam nicio lipsă. Am dus-o de la 95k la 205k km, și am făcut următoarele schimburi/reparații:
- kit ambreiaj + volantă
- curea/role/fulie acesorii
- EGR
- baterie
- bujii
- furtun intercooler
- bucșe/bielete/capete/etc..
În rest am făcut reviziile destul de la timp. S-a întâmplat să întârzii cu schimbul de ulei la motor cu câteva mii de km, dar asta e, nu cred că e o problemă asta.
Per total, decent zic eu. Merg cu mașina și offroad ușor, munte, zăpadă, drumuri forestiere, fiind un om care își petrece timpul liber în natură.
Am făcut și drumuri lungi de autostradă unde s-a comportat impecabil.
Dacă ar fi fost după mine, aș fi ținut mașina asta până o mânca rugina.
Problema cea mai mare pe care am simțit-o, a fost neîncrederea în service-uri. Frica că fac ceva greșit la mașină, prețuri de șmecheri cerute de "service subaru timișoara", care mai apoi mergând în brașov era ceva mai decent.
Am întâlnit chiar un service mărișor, care mi-a spus sincer că mașina mea va fi cobai, pentru că ei nu au experiență pe boxer (asta când era vorba de schimb bujii).
============
Bun, acum nu mai are sens "să plâng", viața merge înainte. Nedumerirea pentru mine e... oare ce o să-mi iau. Aici știu sigur ce vreau și ce nu.
1) sigur nu mai vreau diesel
2) nu vreau să trec în altă clasă... deci aș rămâne la compact-SUV / wagon sau cum le zice la astea
3) iau în calcul și achiziția de nouă, dar cel mai probabil second totuși, cu puțini km. și o vechime de până pe la 3 ani.
4) nu mă interesează viteza în general, dar m-am obișnuit cu cuplul nesimțit de la diesel
și cred că îmi va fi greu să nu mai simt așa.
5) menționez că îmi place să am o mașină și s-o țin si să am grijă de ea, nu mă plictisesc în general de mașini cât timp sunt funcționale pentru ce vreau eu.
Uitându-mă așa pe net, m-am oprit puțin la următoarele:
Honda CRV, Subaru, RAV4, VW Alltrack.
Acuma, dintre toate astea, inimioara mi-e cumva tot la Subaru. Am încredere în transmisia aia... deși recunosc că nu le-am condus pe restul, dar uitându-mă la diferite video-uri ... mi se par puțin sub Subaru, chiar dacă au motoare mai "faine". Garda la sol câștigă tot la Subaru.
Dacă e să rămân pe Subaru, probabil aș merge pe Forester, chiar dacă ador Outback-ul. Motivul? viața nu e lungă și hai să mai schimbăm..
. Știu că nu am atâta spațiu precum în Outback, dar nici diferență enormă nu e.
.... și întrebările .....
Mă sperie puțin modelul Forester 2019. Văd prea multe tehnologii de care nu am nevoie. Văd că au schimbat la 60-40, o noutate pentru Subaru din ce știu eu.. Văd 2.0 fără turbo, aici nu știu ce să zic dacă e important sau nu, și nu mai văd cutie manuală.
Nu am experiența cutiei CVT pe offroad/zăpadă. Este decent? Sunt probleme? Cum te descurci
Uitându-mă și pe mobile.de, văd Forester-uri de prin 2017-2018 chiar la prețuri bunicele. Toate sunt cu CVT însă. Peste tot citesc că motorul de 2.0 aspirat și cu CVT se simte foarte foarte lent.
Luând în considerare și cuplu, am găsit și anumite oferte interesante de Forester 2.0 XT. La astea ce părere aveți? Oare cât sunt de fiabile ? Cum rezistă motorul/turbina? Sunt și alte modificări la mașină, sau doar motor ? Cum se descurcă pe offroad?
Vă mulțumesc tare mult pentru răbdare.