Outback 2010, inca putin si facea 300.000km
Subaru club Romania

Outback 2010, inca putin si facea 300.000km

Outback 2010, inca putin si facea 300.000km
« on: October 09, 2021, 10:53:33 AM »
Salutare tuturor,

Am avut norocul sa primesc de la tatal meu un Outback pe care el l-a cumparat de nou in 2010. Avea 120.000km si 4 ani cand l-am primit eu.
De atunci tot mai toate ok, si desi nu pot sa zic ca am menajat masina prea tare (am tractat rulota, barca, nacela si nu de putine ori), multe probleme n-am avut cu ea.

Am avut un senzor stricat care a dus la infundarea DPF-ului, l-am curatat la Odorhei si nu a mai facut probleme, AC-ul nu a functionat prea bine niciodata, dar nu prea imi place oricum sa stau in aer conditionat asa ca nu m-am deranjat sa-i dau de cap si alte chestii relativ marunte, dar cumva normale pentru varsta si km.

Dar iarna trecuta a inceput sa faca un zgomot mai ciudat la motor, care se auzea in special cand era rece, o bataie. Am pus pe seama varstei si am zis ca il intreb pe Ovidiu de la AutoKino cand mai ajung pe acolo.
Am ajuns in cele din urma si acolo pentru ca a inceput sa-mi clipeasca DPF-ul (facusem ultimele 3 revizii pe unde apucasem, si nu toata lumea stie sa-i spuna masinii ca s-a facut revizia   :P ).

Dupa ce imi reseteaza erorile, imi aduc aminte sa-l intreb de zgomot. Pornesc motorul si vad o jumate de zambet instant pe fata lui. .. Vibrochenul.
Stiam despre problema, dar dupa ce trecusem de 150k, 200k, 250k, 290k eram sigur ca am fost norocos si al meu a avut un aliaj mai bun  ::) . N-a fost sa fie, asa ca am plecat ingandurat decis sa merg cu ea pana cand nu o mai merge.
In cateva zile deja se auzea si mai tare asa ca am lasat-o parcata unde sta si azi (asta se intampla prin iunie).

Acum inca nu stiu ce sa fac... imi placea mult masina si faptul ca o uzasem dar totusi mergea foarte bine mi se potrivea. Obisnuiesc sa bag diverse prin masina si sincer nu-mi surade ideea sa dau 15k Eur pe o masina relativ intretinuta pe la 120k km. Imi pare rau de ea si sincer as vrea s-o resuscitez.

Am gasit un motor pe care sa-l pot proba, cu shorblock-ul schimbat pe garantie in 2015, dar e motorul Euro4, iar eu am Euro5.
E vreo problema asta daca motorul e tot EE20?
Stiti sa-mi recomandati pe cineva prin Brasov sau imprejurimi care ar putea face operatiunea de schimbare? (la AutoKino e cam scump...)
Aveti alte sfaturi, e prea batrana masina la 300k sa mai merite investit 3.000 Eur in ea?

Mersi si weekend frumos!


MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback 2010, inca putin si facea 300.000km
« Reply #1 on: October 09, 2021, 12:45:59 PM »
Blocul euro 4 e cel mai prost. Nu îl vrei. Caută pe forum in secțiunea Technica și o să vezi soluții. Doar că sunt pe la 6k, nu 3.

Eu zic că la 290 să zici mulțumesc. Pica benzinare aspirate mai devreme.
« Last Edit: October 09, 2021, 12:46:36 PM by MihaiFlorescu »

Re: Outback 2010, inca putin si facea 300.000km
« Reply #2 on: October 09, 2021, 15:09:55 PM »
De solutiile la 6k stiu, am si vorbit cu Don din Slovenia, dar la banii astia chiar nu are sens. Totusi are ceva km si probabil nu foarte tarziu vor incepe mai multe sa-mi faca probleme.

Blocul de Euro4 e prost si daca a fost schimbat cu cel ramforsat? Are si alte bube?


Re: Outback 2010, inca putin si facea 300.000km
« Reply #3 on: October 18, 2021, 16:08:42 PM »
Blocul Euro 4 este tot de pe Outback ? Pt ca cel Euro 5 de pe Outback, dupa cate stiu, are niste gauri in plus sau in minus fata de cel Euro 4.