Am revenit ... ceva mai proaspat.
Dupa cum spuneam, am detinut doua Subaru diesel - un Forester SH (2008) ce a stat la mine 9 ani si 200k km si in XV MY2016 ce plecat de la mine in urma cu doua saptamani la 38k km.
Acum am in curte o Impreza 2.0 CVT (2016) si un XV 2.0 CVT (MY2018).
Referitor la astea pot sa zic una-alta.
Nu am condus suficient XT-ul SJ ca sa pot emite o opinie relevanta.
Din punct de vedere dinamic, dieselul manual este clar mult mai rapid decat Impreza CVT. Nu la plecarea de pe loc (unde Impreza se misca neasteptat de bine) ci la reprize si depasiri din scurt.
In aceste conditii, daca ne uitam si pe datele tehnice, un Forester SJ 2.0 NA CVT va fi clar mai lent fata de Impreza (mai mare, mai greu, mai putin aerodinamic, garda la sol mai mare). Si implicit lesinat de-a dreptul daca-l compari cu dieselul.
Cu XV-ul asta nou e alta poveste - motorul desi nou si cu injectie directa, are acelasi cuplu si doar 6 CP in plus - in schimb au lucrat mult la cutie. In consecinta, sta mult mai bine fata de Impreza la reprize si e foarte aproape de XV-ul diesel manual.
Dar cum tie si Foresterul ti se pare mic, nu face prea mult sens pentru tine ce-ti spun despre XV. Mai ales ca totorul si cutie astea nu se regasesc pe Foresterul SJ.
Cam asta-i cu dinamica - din experienta mea directa.
Bine ar fi sa poti tu face drive-test cu modelele ce te intereseaza ca sa treci experientele de condus prin filtrul tau. Ce-mi place mie, poate nu-ti place tie si viceversa !
Din punct de vedere al consumului - daca te intereseaza si acest aspect - diferentele dintre diesel manual si benzina CVT sunt nesemnificative.
Cca. 1 l/100 km ia in plus Impreza fata de XV-ul diesel.
XV-ul nou 2.0 CVT are consum foarte apropiat de cel al dieselului manual. Pana acum, la drum intins, diferenta constatata pe acelasi traseu este sub 0,5 l/100 km (mai exact Sibiu - Brasov si retur: 5,4 l/100 km XV diesel manual / 5,8 l/100 km XV benzina CVT).
Foresterul nou (MY2019) nu l-a condus inca nimeni de pe la noi si va aparea abia prin toamna. Si - din cate se pare la acest moment - va fi doar in versiunea mild-hybrid.
In filmuletele de test ce au aparut, se zice ca se misca bine. Cat de bine insa ... ramane de vazut !
PS: Adi-Canada e plin de intentii bune si explicatiile pe care le-a dat provind din experienta lui directa cu Foresterul.
DAR, la noi nu se prea aplica decat pe partea de off-road. Pe partea de dinamica nu prea ! Si asta din motiv de motorizare - la ei Foresterul (atat SJ cat si cel nou) sunt cu motoare de 2.5 NA.
In Europa e doar motorul de 2.0 NA (asta facand abstractie de XT).