Am doua Subaru cu CVT - unul din 2016 si unul MY 2018. Cutiile sunt de generatii diferite, cu un comportament diferit.
La niciunul nu imi apar trepidatii la accelerare - dar, ce-i drept, niciunul nu este XV (sunt motoare aspirate, cu un cuplu modest).
Si nici nu au setari diferite pentru cutie ( I, S S#).
Poate intra pe aici si un coleg ce a avut/are un XT din generatia ”ta” si poate spune mai multe. Este posibil ca si pe Outback sa fie acelasi model de cutie pe care-l ai tu (stiu sigur ca - cel putin la Outback 2017 2.5 - si astea au mod ”S”).
In cazul masinilor mele, la accelerare mai hotarata (pedala la podea si tinuta acolo), comportamentul este diferit:
- La Impreza 2016 - cad calci pedala ”la fund”, are o scurta ezitare si apoi ”arunca” turatia la 5000 rpm si acolo ramane cat timp tin pedala ”la fund”.
- La XV-ul 2018, in aceleasi conditii, lipseste ezitarea de la inceput, sare direct in 6000 rpm, apoi, daca nu eliberez pedala, simuleaa o cutie automata clasica - turatia cobora scurt la 4500-5000 rpm, apoi urca rapid la 6000 ... and so on !
Dar nu-mi vine a crede ca asta sa poata fi luata drept ”trepidatii”. Si - daca nu ma insel - pe XT-ul 2016 si pe XV-ul 2018 sunt generatii diferite de cutie, cu setari diferite.
Ca sa stai linistit, eu zic - in functie de locatia ta - sa-ti faci o programare la Auto Kino Brasov, la SMT Bucuresti sau la Twin Motors CLuj, pentru o verificare si un schimb de ulei in cutie.