Tănculețul meu
Subaru club Romania

Tănculețul meu

Re: Tănculețul meu
« Reply #120 on: October 20, 2019, 22:12:19 PM »
Mda. Am citit pe forum despre ulei de ma ustura ochii. Concluzia? Sunt mai debusolat ca niciodata.
Pe net, din cei care au folosit liqui moly 10w40, peste 90% sustin ca nu mai au pierderi. Multi zic ca aveau pierdere de ulei mai mare decat am eu. M-a incantat sa aflu ca i-au dat de cap. Cand ma bucuram mai tare, ma uit mai bine la bidon si vad ca-i semisintetic.
Sa-i pun 5w40 tinand cont ca vine frigul, sa-i pun 10w40 si sa-l schimb mai des? Cat de des, daca pana acum am schimbat motulul la 5000 si-l manca pe paine?
Cu amsoil 5w40 am cumparat masina. La prima intalnire cu Mihai, cand a scos joja, era uscata. Nu verificasem pt ca nu mi-a trecut prin cap ca-l haleste asa. Asadar amsoil si motul le tai de pe lista.
Mi s-a pus pata pe liqui moly. Ma mananca sa incerc cu 5w40, dar intr-un manual de pe net vad ca scrie de 5w30 si de 10w40 - 10w30 care, astea din urma, ar tine de la -20 la peste 40C. De 5w40 nu vad pomenit.
In incheiere,
liqui moly 5w40 sau 10w40? Cu cine votez?

Exista vreo zicere de la subaru despre cat e normal sa consume aspiratul meu? Gandesc ca in mintile lui ar fi cateva sute de ml la 10 000 km.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Tănculețul meu
« Reply #121 on: October 20, 2019, 22:45:54 PM »
5w40 as pune in mod normal...

Încearcă 10w40 și poți să îl schimbi la 5k fara probleme daca zici că ai citit de bine. Dacă stai puțin pe loc la pornire, nu ar trebui sa ai probleme iarna.

Re: Tănculețul meu
« Reply #122 on: October 20, 2019, 23:36:55 PM »
Stau oricum. Pana nu se lasa nitel socul nu plec nici vara. Asa m-am invatat. Cu nicio masina n-am plecat cum am pornit motorul, desi producatorul nu recomanda s-o incalzesti. Plus ca nici nu-i dau pana nu ajunge la temperatura normala.

Acum cu schimbatul asta, vorba cuiva de pe forum. Parca Andea79. Pana nu-l duci la analiza, de unde stii ca te-a tinut 5 000 sau 7 500? La mine problema e ca trebuie sa completez atat de mult, ca nu merita sa-l tin peste 5 000 nici daca vreau.

Am  masurat antigelul ieri, imi arata peste -40C. Din cate am vazut, ziceai ca ai pus 2l de hepu G12+. Nu stiu ce-ai facut, da asa-mi arata testerul. Plus ca arata f bine. Nu s-a branzit, e limpede. Asa ca nu m-as baga la el.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Tănculețul meu
« Reply #123 on: October 21, 2019, 08:31:16 AM »
Da, hepu g12+ este.

Re: Tănculețul meu
« Reply #124 on: November 04, 2019, 18:55:27 PM »
Am luat-o azi la puricat.

Am comandat:
  discuri fata/spate,
  placute, 
  ferodouri,
  bucse bara stabilizatoare fata,
  bielete antiruliu spate.

Discurile fata erau ovalizate. Roata stanga fata nici macar nu se invartea cu masina in viteza. Pe spate se auzea o horcaiala. Ferodourile (nici nu mi-a trecut prin cap ca are si asa ceva pana n-am schimbat rulmentul) erau destul de tocite, iar frana de mana tine foarte sus.

I-am schimbat uleiul, filtrul de ulei si cel de aer. Am trecut la 10w40. Daca si pe asta il mananca cu tot atata pofta, inainte de urmatorul schimb o fac bucati.

Am mai surubarit pe sub ea tot felul de table si protectii. Imi trebuie imbinarea de la mijlocul tobei, dar mi s-a spus ca vine tot ansamblu. O sa incerce mecanicul s-o mestereasca dupa ce vin toate piesele.

Discurile pe fata le-am luat Brembo xtra line perforate/ventilate. Ziceau astia ca-s bune. La 400 ron bucata. Pe spate nu le-am luat perforate.

In rest e in parmetri. Voinica, placuta si rosie-n obraji.  ;)

Abia astept sa-i schimb toate cele, s-o vad dupa.



 

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: Tănculețul meu
« Reply #125 on: November 04, 2019, 19:00:50 PM »
Cel mai curat garaj/service pe care l-am vazut pana acum, mananci de pe jos nu alta.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Tănculețul meu
« Reply #126 on: November 04, 2019, 19:04:56 PM »
Spor! Sper sa auzim de bine. Nu o face bucati inainte de intalnirea de 10 ani :D

Re: Tănculețul meu
« Reply #127 on: November 04, 2019, 19:45:09 PM »
Nu, nuuuuuu. Pai asta e si ideea. La intalnire ii hotaram soarta, dupa ce culegem toate datele posibile. Oricum, supapele vad ca le-ai mesterit tu. A ramas doar segmentarea. Dar sa vedem cat de miraculos e uleiul asta gri si oribil putator.

Serb, e maniac omul. Are cartoane pe care le intinde pe jos unde stie ca se apuca de mesterit. Si nu minte. Cand nu stie ceva iti spune deschis. Apoi cauta solutii. Mi-a zis din prima ca n-a pus mana in viata lui pe un subaru. Da a cam inceput sa-i placa.  ;) Ii place mult masina, calitatea japoneza. Ma duc cu drag la el si cu inima deschisa. La altii ma duceam cu sufletul indoit. Si oricum, ce facem noi e mecanica de intretinere. Nu l-a pus nimeni sa scrie harti de subaru.
Aaaaah. Si asculta numai house.  :D
Si cel mai tare, are casa de marcat.

Mihai, ai primit banii? Ca vad ca s-a asternut praful pe topicul dedicat.
« Last Edit: November 04, 2019, 19:53:32 PM by danielalexandru »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Tănculețul meu
« Reply #128 on: November 04, 2019, 21:48:15 PM »
Verific mâine. Vezi dacă nu ți-am dat mesaj privat deja.

Re: Tănculețul meu
« Reply #129 on: November 08, 2019, 08:37:39 AM »
Am rezolvat si ultimele probleme care-mi stateau pe creier. Tremuratul volanului si franele. Am pus totul nou. Discuri, placute, ferodouri.
Am deblocat o culisa blocata de data trecuta, cand ma asigura jegosul ala ca le-a verificat pe toate. La viteza mare mirosea a ars.  A tras mecanicul de ea o ora. A curatat interiorul, a slefuit-o, a uns-o, e ca noua. Celelalte erau in parametri, asa ca m-am ales cu un set complet si nou in portbagaj. Mai bine sa fie decat sa nu fie.  :D
A fost de lucru si la tamburi, frecau de protectia din tabla. Aia vechi probabil isi facusera joc. I-a slefuit, i-a puricat, a rezolvat. Se vede intr-o poza cum au tocit tabla.

Masina pare mai stabila si mai precisa dupa ce am schimbat bucsele de la bara stabilizatoare si bieletele antiruliu. Frana de mana e vis, volanul nu mai are nici cea mai mica trepidatie, se tine pe sosea de ti-e mai mare dragul.
Imi ofera iar placerea de-a o conduce.

PS1. Ai dreq cu discurile lor. Dupa ce le-am luat am aflat ca exista perforate si perforate integral. Imi venea sa continui eu treaba cu o coarba.
PS2. Dracul asta de tanc, daca-l tii in parametri, te ingroapa fara remuscari. Te duci de batranete si asta mai dainuie trei generatii.  :o
PS3. Eroarea aia am reusit s-o sterg. Toba e cam tandari, ar trebui sa ma gandesc serios la alta. Parca ziceati voi de-o firma buna care se ocupa cu d-astea. Apoi am gasit scos furtunul care vine de sub corpul clapeta si se duce in motor. Era acolo o teava libera cu niste ulei in cap. Nu stiu de la ce e, dar sper sa nu fie catalizatorul.
« Last Edit: November 08, 2019, 08:41:43 AM by danielalexandru »

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: Tănculețul meu
« Reply #130 on: November 08, 2019, 09:07:42 AM »
Pentru un mecanic care nu a mai vazut Subaru, pare ca face treaba buna. Ai noroc. :D

Re: Tănculețul meu
« Reply #131 on: November 08, 2019, 10:39:12 AM »
E extrem de meticulos. Daca nu-i place lui cum lucreaza o piesa, nu se lasa pana nu-i da de cap. Asta m-a incantat enorm, ca nu incearca sa te pacaleasca. Chit ca pierde ore intregi cu un mizilic, isi face treaba pana la capat. Iar astia sunt greu de gasit. Prefer unul d-asta si care n-a mai pus mana in viata lui pe marca asta, unuia care zice ca a pus si stie, dar te pacaleste de te ia naiba. Cum am patit cu ala de -a trimis acasa cu frana blocata.
Apoi uite AK.
Reglaj frana mana.
unitati de lucru 100
pret unitar 70,00
valoare 70,00
total 83,30.

Pentru? Frana tinea putin cand m-am dus acolo. Au invartit o piulita trei ture, frana tinea cu un dinte mai jos dar la fel de putin si am dat 84 ron. Pe bune?
I-am rugat s-o purice si sa-i schimbe/repare tot ce gasesc de schimbat/reparat. De ce nu mi-au schimbat tamburii si ferodourile, clar fiind ca altfel nu voi avea vreodata frana de mana? Au vazut ca placutele sunt noi si au tras concluzia ca franele sunt ok. Dar culisele erau blocate. Na belea.
Nu judec pe nimeni, voiam doar sa scot in evidenta calitatea astuia. Mi-a zis clar ca pana nu schimb franele in totalitate n-am sa am frana buna, mi-a zis ca n-a mai lucrat cu marca asta, dar uite ca-si face treaba.
A lucrat 6 ani in Spania numai in service auto (autoturisme si camioane), apoi in Romania la un super service din cate am inteles. Iar de acolo a plecat ca se saturase de salariul fix din care trebuia sa faca mari doi copii.  ;)
Din cati cunosc eu ca au trecut pe la el, nu l-am auzit pe unu sa se planga. Iar eu sunt fericit rau ca am dat peste el, ca tare-mi era jale de toate servisurili de fite. Mecanicul de la Elcargid mi-a spart furtunul de la compresorul de AC cand mi-a montat alternatorul pe o masina si a mai si mers pe burta. 

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Tănculețul meu
« Reply #132 on: November 08, 2019, 11:31:33 AM »
Sunt mai bune discurile astea decat cele perforate total. Au mai multa rezistenta. Celelalte pot crapa la abuz in jurul gaurilor.

In rest, toba e coapta de cand am luat-o eu dar suna bine :D  Eroarea e normala sa zic asa la cat ulei papa. E clar ca nu este fericit catalizatorul.

Furtunul liber e de vacuum. Recircula si arde gazele de carter. Ai 3 la numar si intra toate in cutia aia de plastic ce la randul ei intra in clapeta. Sper ca de aia zici, ca in rest mai sunt unele de lichid de racire, dar sigur vedeai balta de antigel daca erau alea.

Per total, stiu cum e dracu' asta. Bagi bani in el, te enervezi, si apoi mergi cu el si vezi cat de bine si frumos merge iar si iar iti place.
Cum zicea si 2xGhe... imi vine sa le dau foc, le iubesc! Cred ca toti posesorii de Subaru trebuie sa fie putin bipolari.  :D
« Last Edit: November 08, 2019, 11:33:40 AM by MihaiFlorescu »

Re: Tănculețul meu
« Reply #133 on: November 08, 2019, 18:32:24 PM »
Ca bine le mai zici tu!  :)

La multi ani!!! Sa fii fericit!!!

O sa ma apuc sa caut, dar daca te duci la sigur, da si tu un link cu aia care fac tobe. Problema e ca nu ma despart de sunetul asta in ruptul capului. Asta asa e din fabrica, nu?

Iete si furtunul. Faza eca pana sa vad, daca o lasam pe liber, o mai apuca nebuneala. Nuintelegeam ce are. De cand i-am mufat furtunul, nu mai zice pas. Cred ca e de cand mecanicul din mine a umblat sa curete clapeta.  :-[

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Tănculețul meu
« Reply #134 on: November 08, 2019, 20:28:16 PM »
Nu știu pe nimeni să facă evacuare la preț decent.  Găsisem pe ebay ceva similar cu originalul, dar fara sunet evident.

Da, probabil ai uitat sa îl conectezi. Nu a făcut nimic rău, stai liniștit. Doar bâlbâială aia poate...

PTR

  • 570
Re: Tănculețul meu
« Reply #135 on: November 08, 2019, 21:21:01 PM »
 Sunetul e si de la faptul ca scapa gaze pe acolo ...
 Daca ai rabdare pana la anul cred ca te pot ajuta cu o intermediara aftermarket cum am pus la mine, dar posibil sa trebuiasca aranjata un pic ca sa se potriveasca cu tobele originale.

Re: Tănculețul meu
« Reply #136 on: November 09, 2019, 22:39:12 PM »
Cam da. Io n-am nicio treaba, dar astia se cam kk pe ei ca uruie si le zgandara ciocanelu si nicovala, ca sunt tot felul de piotr ilici ceaikovski. Da io n-am pus la socoteala ca nu poti bea o cafea in passatul lor, ca te oparesti la oo.

Re: Tănculețul meu
« Reply #137 on: November 19, 2019, 14:28:10 PM »
PTR, merci mult pt. mesaj. Dar iata ce am gasit. Acum mi-ar prinde tare bine parerile voastre.

https://www.olx.ro/oferta/toba-finala-intermediara-subaru-legacy-ID8w6cn.html#7dd70a0a99

L-am sunat, tipul extrem de amabil. Mi-a cerut date, mi-a cautat masina in PC si mi-a zis ca are toba de esapament (adica intermediara si cele doua finale) in momentul asta. Costul final cu tot cu manopera si nu stiu ce garnituri este de 1500 ron.
I-am zis de sunetul asta specific, de-mi place mie, l-am intrebat daca o copiaza si la interior pe cea originala, mi-a zis "pai n-o fac io, o face fabrica. Sunetul ala e pt ca-s tobele mai mari, asa, ca niste cutii de rezonanta."

Ce parere aveti? O sa mai sune vreodata a subaru? Sa ma duc? Vad ca are tobe pentru toate natiile de masini posibile. Ce draq fabrica le-o face? A zis ca tine toba exact cat tine si aia originala.

Ziceti-mi si voi ceva, ca io tare m-as duce.

PS. Ideea e ca imi place cum maraie cand pleaca de pe loc. La drum lung nu-mi mai trebuie uruiala de toba. Prefer sa aud cum toarce boxerul. Imi place la nebunie bolboroseala aia.

« Last Edit: November 19, 2019, 14:46:08 PM by danielalexandru »

PTR

  • 570
Re: Tănculețul meu
« Reply #138 on: November 19, 2019, 14:50:24 PM »
 1. Dupa P-ul de pe toba as zice ca sunt polmo, ce am pus si la mine.
 2. In catalogul Polmo nu este intermediara pentru modelul tau, de aceea ti-am dat PM sa imi dai niste date . Posibil sa difere un pic diametrul intermediarei, finalele sunt la fel.
 3. Cand ai adaos de peste 200% si mai ceri si pret pentru motaj... nu stiu cum sa ii zic...
 4. Tobele finale nu sunt ca cele originale in interior. Daca te uiti pe teava , cea originala mai are niste gaurele care nu exista la toba Polmo.
 5. As masura toba, dar de banii tai faci cum doresti  :)

Re: Tănculețul meu
« Reply #139 on: November 19, 2019, 14:58:50 PM »
Pai as masura-o io, dar de cate ori trec pe la ala il prind cu cate o masina pe sant. D-aia n-am masurat-o pana acum. Dar o masor si-ti spun.
Daca faceam cum doresc, o comiteam pana acum. Nu vezi ca intreb?  :P