Martorul dpf se aprinde in mod normal in prima faza constant, atunci cand dpf-ul este 85% plin. Ulterior, daca nu se reuseste regenerarea automata si nivelul trece de 100% martorul incepe sa palpaie si trebuie mers obligatoriu la dealer pentru regenerare fortata, automata nu isi va mai face din acel punct.
Acum, daca ti-a aparut direct palpaind, e cel mai probabil alta cauza, probabil dilutia de ulei este peste 10%. Asta se poate intampla in mod natural daca mergi mult cu masina prin oras si el are multe incercari de regenerare.
Pe de alta parte, e posibil sa fi sarit rapid peste 100% si sa nu fi observat tu initial martorul aprins constant. Oricum, AK ar fi trebuit sa iti spuna exact care e problema si eu personal, daca era vorba despre nivel dpf > 100% o lasam la ei in curte. Teoretic daca dpf-ul e suprasaturat si ti se aprinde martorul palpaind, nu isi va mai face regenerare in mers oricat mergi cu ea.
edit: nevermind, am raspuns la un mesaj vechi de juma de an
Salutare, am si eu aceeasi problema, imi pilpiie martorul de la dpf. Masina e un subaru forester de 2 litrii din 2011. Am inteles un sfat, cica doar gaurit... asta cum se face? E legal? Nu e periculos pentru masina? Multumesc anticipat
Nu, nu se gaureste. Daca e grav, se incearca sa se curete la ateliere specializate si daca nu si nu, se schimba. Exista modele aftermarket la preturi rezonabile din cate stiu.