Fiind primul meu post pe acest forum, o sa incep prin a va saluta si a multumi tuturor celor care au ajutat la dezvoltarea acestui forum.
De cand citesc postarile pe aici, cred ca am salvat bani de inca un Forester SH 2011 diesel, precum cel pe care il detin deja de 2ani.
Am dat reply la acest post, pentru ca dupa foarte mult timp de documentat, sunat persoane, service-uri si diversi mecanici, am reusit sa rezolv singur problema cu diferentialul central.
Ca si simptome, de pe la inceputul anului cand mergeam mai mult cu masina, la viraje cu viteza mica (sub 25km/h) incepea sa scoata un zgomot, huruit, bataie, o asa zisa topaiala a puntilor.
Fenomenul s-a accentuat progresiv cu numarul de kilometri parcursi, ajungand sa merg 4-5km si sa nu mai pot sa iau virajul intrucat imi infrana masina cu totul. Coincidenta sau nu, treaba asta s-a intamplat simultan cu trosnetul unei planetare (stanga fata), asadar mi-a fost destul de greu sa-mi dau seama ce si de unde vine, inclusiv destul de multe persoane care au reparat in mare parte numai Subaru n-au putut sa-si dea cu parerea.
Dupa multe cautari si suparari cauzate de aceasta situatie, am ajuns sa cumpar o cutie din dezmembrari cu diferentialul gata reconditionat, l-am pus pe masina si in momentul de fata am aproape 10k km mersi. Diferentialul meu central, am reusit sa il refac singur acasa, dupa 2 incercari ce-i drept, dar acum am de rezerva in cazul in care se mai intampla.
Ca si principiu de functionare, uleiul din cutie are printre altele si rol de racire a diferentialului central (care este capsulat si de tip LSD = low slip differential), dar daca uleiul siliconic din interiorul acestuia este deteriorat si isi pierde din vascozitate, acesta va cupla mult mai repede decat ar trebui. Din aceasta cauza fenomenul se simte doar la viteza mica in viraje, pentru ca roata din exterior parcurge o distanta mai lunga, iar diferentialul nu mai permite acea mica alunecare a rotilor, astfel resimtind acele socuri care forteaza planetarele si articulatia masinii.
Mentiunile si pasii in reconditionarea diferentialului pentru cei care se mai lovesc de aceasta problema sunt:
1. Eu am folosit ulei siliconic 50.000 cSt de pe un site-ul mentionat acum cateva postari, anume AutoRC.
2. Ca sa desfac diferentialul (capacul de deasupra), mai intai am desfacut inelul de etansare care aparent nu este atat de greu de scos, merge cu niste surubelnite/dorn-uri metalice.
3. Am intors diferentialul cu capacul in jos, iar in stanga si dreapta sunt 2 fante in care poti sa bati cu un ciocan (aceia sunt butucii de la crucile care cupleaza diferentialul). Eu am folosit o surubelnita veche si solida, dar mai simplu folosesti o dalta sau niste dornuri metalice si incepi si bati si in stanga si in dreapta pana o sa simti cum capacul a cazut. La mine capacul a cazut foarte greu, a trebuit sa bat destul de tare "si cu ura" in el. Dupa asta vei observa intregul ansamblu compus din 25 de discuri metalice, 13 cu dinti exteriori si 12 cu dinti interiori, impreuna cu 12 sincroane in interiorul carora se invart discurile cu dinti interiori, totul invelit (cel putin la mine) intr-o mazga neagra foarte vascoasa si scarboasa ce miroase puternic a petrol.
Aici am presupus ca, cu cat este mai afectat diferentialul, cu atat acea mazga este mai neagra si mai scarboasa.
4. Am folosit diverse spray-uri WD40, spray de frana si degresant pentru a curata tot acolo, iar acest proces este lung si trebuie multa rabdare. Grija mare cu acele sincroane, fiind f subtiri se pot indoi/rupe foarte usor, iar in cazul acesta s-ar putea sa aveti o problema. In tot ansamblul, pe corpul diferentialului avem un o-ring de cauciuc in partea de sus ce sigileaza capacul si inca unul jos pe care o sa calce capacul din partea de jos, pline de mazga si ele. Sfatul meu este sa nu le curatati, deoarece nemaifiind lubrifiate se pot rupe f usor cand vom resigila diferentialul. De asemenea, un astfel de o-ring mai poate fi gasit si pe capacul de sus al diferentialului.
5. Dupa ce totul a fost curatat si sters, am asezat capacul de jos peste cruci, are o fanta pe o singura parte care va intra in una din cele 2 gauri unde se afla butucii crucilor, mare atentie sa intre bine acolo. Peste acesta mai vine pus un cerc metalic care practic va etansa zona.
Inainte de a incepe sa asezati discurile, asigurati-va ca aveti capacul din partea de jos bine fixat si bine apasat, altfel nu veti putea etansa diferentialul.
6. Vom turna 50ml din uleiul siliconic, dupa care punem asa:
- disc cu dinti exteriori
- sincron
- disc cu dinti interiori in interiorul sincronului
Acesta este un proces care va necesita foarte multa rabdare si atentie, asa ca asigurati-va ca sincroanele sa fie bine puse pe pozitie, iar discurile cu dinti interiori sa calce neaparat in interiorul acestora (sa nu cumva sa se incalece pe undeva). Pentru treaba asta puteti folosi niste surubelnite/pensete subtiri pentru a putea impinge aceste elemente pana jos, prin uleiul siliconic.
!!! Asezati oarecum spiralat toate aceste elemente, fanta de la discul cu dinti exteriori sa nu coincida cu gaura de la sincron si cu fanta de la discul cu dinti interiori. Asa am facut eu prima oara si nu puteam sa etansez diferentialul intrucat se lasa pe partea cu gauri.
7. Dupa ce ati terminat, capacul exterior are 2 gauri cu bile. Acestea se pot scoate cu ajutorul unor dornuri metalice, din interior spre exterior si destul de greu. Daca ati pus mai mult de 50ml de ulei, recomand sa scoateti una din bile, altfel nu este neaparat necesar. Pe acolo ar trebui sa se scurga surplusul uleiului siliconic.
8. Apasam capacul cu 2 degete si acesta o sa se lase, cu usurinta. Pentru a putea etansa cu ultimul inel, eu a trebuit sa il pun intr-o menghina si sa il strang putin. Prima oara nu am reusit sub nicio forma, dar a 2-a oara totul a fost foarte usor. Daca vi se pare mult prea greu sa il apasati ca sa puteti pune inelul de etansare, mai bine o luati de la capat pentru ca sigur ceva nu a fost asezat cum trebuie, in cazul meu am indoit usor niste dinti si un sincron, dar le-am indreptat la fel de usor. (daca se rupeau nu mai era asa bine)
Este un post foarte lung, dar am incercat sa descriu cat mai detaliat, ca sa nu mai fie nevoie sa cautam si pe forumurile din afara de aceasta problema.
O sa revin cu edit si o sa adaug si poze cu procesul, sper sa va fie de ajutor!