2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
Subaru club Romania

2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"

2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« on: April 30, 2019, 13:32:52 PM »
Se mai adauga in lista un Subaru ce urmeaza a fi salvat.
Marca: Subaru
Model: Forester SH
An: 2009
Km: 179.000
Motor: EJ204
Cutie: Manuala
Dotari: "Full fara piele si navi"  :D





Plusuri: -fara rugina;
              -fara avarii;
              -fara GPL;
              -interior in stare decenta;
              -istoric service;
              -kit ambreiaj schimbat;
              -distributie si pompa de apa schimbate;
              -bujii schimbate;
              -carlig de remorcare.

Minusuri: -cutie de viteze stricata;
                  -bara fata cam jumulita;
                  -discuri de frana ruginite;
                  -mica indoitura pe stalpul dreapta spate;
                  -parbriz crapat;
                  -calorifer habitaclu colmatat;
                  -afisaj radio defect.








Scurta poveste a Forester-ului ar suna cam asa:
    Masina a fost cumparata in 2011 de catre vanzator de la primul proprietar din Bucuresti si a intretinut-o si folosit-o pana in august 2017, cand in urma unor zgomote prin cutie, masina a fost trasa sub copacul din titlu in speranta unei reparatii la cutie.
    Vanzatorului i s-a comunicat ca schimbatorul de viteze nu se repara si trebuie inlocuit, asa ca, din necesitatea unui autoturism, acesta a cumparat alta masina. Timpul a trecut iar decizia finala a fost vanzarea ei.
   Eu ma asteptam ca schimbatorul sa fie bucati, dar am avut surpriza sa fie neumblat, cu exceptia capacului de la diferentialul central, lucrare regasita in cartea service (schimbare rulmenti diferential la 70.000km de catre SMT).



Bineinteles ca am facut bucati cutia a doua zi si am constatat urmatoarele defectiuni:
 -rulmentul cu flansa de la central spart;
 -ceilalti rulmenti de la diferential uzati;
 -joc in rulmentul arborelui primar (cel scurt de la intrare, care antreneaza arborele de reductie si se prelungeste cu arborele
 secundar);
 -avand in vedere ca rulmentul arborelui primar are joc, se va schimba si rulmentul cu ace pe care se sprijina arborele primar de cel secundar.




In acest moment cutia este curata si asteapta cei 7 rulmenti, iar eu sunt mai nerabdator ca la sosirea STI-urilor din Japonia  :).



« Last Edit: May 12, 2019, 19:34:39 PM by Pfaizzzer »
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #1 on: April 30, 2019, 13:41:03 PM »
inca unu pe lista de mers la padure in zona Brasov ;D
Astept cu nerabdare sa o vad ruland!

kkennyy

  • 1769
Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #2 on: April 30, 2019, 14:02:24 PM »
Sa ai bafta si sa nu gasesti surprize neplacute, ca in rest sigur va fi functionala in curand :) E clar ca drona va munci si mai mult, incercand sa prinda 3 forestiere in cadru :D
Forester XT SJ 2018

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #3 on: April 30, 2019, 14:08:39 PM »
Sa fie! Abia astept sa ma alatur voua!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #4 on: April 30, 2019, 14:56:50 PM »
Spor la treaba

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #5 on: April 30, 2019, 16:23:33 PM »
Bafta cu proiectul.de curiozitate vasco din diferențialul central are siguranța întreaga?

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #6 on: April 30, 2019, 16:40:50 PM »
Mersi, baieti!

Da, centralul a scapat de orice avarie. Acum nu stiu cum se va comporta, poate, inainte sa inchid cutia, voi desface si centralul ca sa ii misc un pic discurile.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #7 on: April 30, 2019, 18:32:22 PM »
Vad ca e un cod de vasco nou.cica ar avea siguranța îmbunătățită. Habar nu am cum arată...

Muttley

  • 5124
Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #8 on: April 30, 2019, 22:19:39 PM »
Sa cureti frunzele din cutia de apa si sa scoti carenajele fata.

Zfie de bine griul ;)
« Last Edit: April 30, 2019, 22:20:49 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #9 on: April 30, 2019, 22:30:14 PM »
Carenajele spate de ce nu le-as da jos?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5124
Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #10 on: April 30, 2019, 23:49:32 PM »
Pentru ca n-ai frunze sub ele.
WRX SW 2002

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #11 on: May 01, 2019, 11:40:53 AM »
Partea rea e ca am gasit un dinte rupt in cutia de transfer.
Partea buna e ca nu e de nicaieri.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #12 on: May 01, 2019, 12:59:39 PM »
Pai cum asa ? L a pus cineva la misto acolo ? Trebuie sa fie lipsa de undeva... O mai fi fost repearata si nespalata ?
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #13 on: May 01, 2019, 15:10:48 PM »
Felicitari pentru curaj, pentru achizitie adica. Acu', daca iti admiram Impreza, stau linistit ca il scoti la liman si pe asta.
Probabil a vazut cutia si vreo mana de "mestesugar", de-a ramas maseluta pe acolo. Mna, mai verifici o data tot, sa ramana doar partea buna...si rulmentii. Bafta !

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #14 on: May 01, 2019, 16:28:13 PM »
Asta e maseluta:


Juma' de ora am rotit la pinioane si nu am gasit stirbul!
Pana la urma am gasit cu ce seamana si anume cu dintii pinionului de pe arborele de iesire spre puntea spate:


Arborele cu pricina este cel din stanga, care la mine a fost schimbat:



Oricum, mizerabila cutia. S-a lucrat in scarba si nu s-a curatat nimic. Am scos span cu galeata.



Si varianta curata:


Am desfacut si centralul ca sa scot pilitura de pe la sateliti si de prin caneluri:




Sper sa am toti rulmentii pana vineri si sa o urc pe masina.

Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #15 on: May 01, 2019, 16:51:40 PM »
Probabil  și pilitura a contribuit la defectarea rulmentilor.sau invers.

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #16 on: May 01, 2019, 17:05:04 PM »
In mare parte pilitura provine de la colivia rulmentului cu flansa.

Eu presupun ca s-a mai reparat o data pe garantie (masina avea doi ani) si nu s-a curatat toata cutia si nici nu s-au schimbat toti cei patru rulmenti de acolo, de unde si lantul de slabiciuni.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #17 on: May 01, 2019, 18:10:09 PM »
Normal. Doar era pe garanție.adica nu incasa nimic.

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #18 on: May 01, 2019, 21:56:32 PM »
Oricum, mizerabila cutia. S-a lucrat in scarba si nu s-a curatat nimic.
Din pacate, asta doare mai mult decat nestiinta...
Vreo doua poze sunt de alea....imagini cu puternic impact emotional. Nu mai zic nimic...

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #19 on: May 06, 2019, 22:39:21 PM »
Cutia e gata!


Si codurile AM ale rulmentilor din cutia de transfer:


Referitor la reglajele din cutia de transfer, dupa calcule, saiba ce vine pe diferentialul central trebuia sa fie de 2,2mm iar cea din spatele unuia dintre rulmentii conici de 0,6mm. In prima situatia am pus ce am gasit cand am desfacut-o (doua saibe de 1mm) iar pentru al doilea arbore aveam saiba initiala de 0,9mm si inca niste saibe imprumutate de la WIM (mersi de ajutor!) dar niciuna mai mica de 0,9mm. A urmat o ora de dat pe smirghel saiba pana la cota de 0,6mm. Dupa ce mi-am luat jumatate din pielea de pe degete mi-a dat prin cap sa lipesc saiba cu dubluadeziv pe un plexi si treaba a mers bine.


P.S. Explicatia faptului ca nu a mers saiba care era, cea de 0,9mm, este faptul ca unul din rulmentii AM are latimea de 17,25mm in loc de 17mm (asa se gaseste).
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon