Cum pe la Brasov e febra ce cocoata SH-urile, dupa ce am studiat si dezbatut ce face vecinul, m-am apucat si eu de masuratori. Singura suspensie accesibila de pe piata este Ironman Heavy Duty impreuna cu amortizoare spate oem fara SLS, ceea ce confera un lift de 35mm, dar un aspect putin dubios daca nu pun si roti mai mari in diametru.
Ideea e ca spatele la a mea e mai lasat cu 10mm decat fata. Asa ca am ridicat-o de spate incat pragul sa fie paralel cu solul:
Aspect “oem”
In varianta “de fabrica” distanta de la centrul rotii la prag este de 395mm (aici e zona cu probleme, unde poate atinge roata).
35mm rear lift
In aceasta configuratie, distanta cu pricina scade la 391mm.
Am saltat si total fundul de pe sol, iar roata se apropie de carenaj la doar 18mm, distanta masurata mai sus fiind de 383.
Constat ca noua dimensiune de roata pe care o pot pune nu trebuie sa aiba raza mai mare de 10-12mm fata de dimensiunea actuala, 215/65 R16.
Avem urmatoarele variante:
225/65 R16 +5mm raza;
215/70 R16 +10mm;
225/70 R15 +4mm;
215/75 R15 +8mm.
Nu tin neaparat sa cresc latimea cat diametrul asa ca sunt tentat sa aleg intre variantele 2 si 4, in functie si de ce ofera piata de anvelope (as vrea niste AT-uri, dar care sa fie ok si vara pe asfalt si aici
astept recomandarea voastra).