2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
Subaru club Romania

2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #20 on: May 06, 2019, 22:46:31 PM »
Si sigur si precis nu o sa uruie nimic ?
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #21 on: May 06, 2019, 22:57:36 PM »
Garantat.
Scuza-mi curiozitatea dar de ce ar hurui ceva daca in urma reparatiei s-au schimbat toate piesele defecte si s-au respectat procedurile de verificare, reglare si montaj din manualul tehnic?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #22 on: May 06, 2019, 23:34:38 PM »
Intreb pentru ca , acum vreo mai multi ani am schimbat cu un mecanic rulemntii de la grupul fata pe o cutie 4eat fwd de imprez. Si mi a zis de la inceput ca nu nimereste la fix cum a fost. Si la 80km/h uruia ca un camion.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #23 on: May 06, 2019, 23:45:57 PM »
Pai si care'a fost la tine rezolvarea, mtfga?
Tu folosisei rulmenti OEM sau tot AM? Ca uite, pfaizzzer a remarcat o diferenta de 0.25mm, multi altii probabil ca nu verificau

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #24 on: May 07, 2019, 00:01:09 AM »
La vremea aia nu se gandea nimeni la chestii atat de fine. Pana ala urma am ales sa inlocuiesc transmisia cu una manual cu reductor. Dar stiam ca treaba e atat de precisa ca e destul de dificil sa le nimeresti ca de fabrica. Doar ziceam ca fapt divers. Nu cobeam. ::)
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #25 on: May 07, 2019, 00:03:24 AM »
Si la grupul fata este procedura de reglare (destul de complexa) ce implica strangerea celor doua pahare ce tin rulmentii (pe unde ies planetarele). Treaba asta trebuie corelata cu rotirea arborelui  de iesire spre diful fata. Practic regland rulmentii determini pata de contact dintre pinionul conic de pe acel arbore si coroana de pe diferential.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #26 on: May 07, 2019, 00:05:07 AM »
La vremea aia nu se gandea nimeni la chestii atat de fine. Pana ala urma am ales sa inlocuiesc transmisia cu una manual cu reductor. Dar stiam ca treaba e atat de precisa ca e destul de dificil sa le nimeresti ca de fabrica. Doar ziceam ca fapt divers. Nu cobeam. ::)

Poti sa te uiti intr-un manual de reparatie si vei vedea ca se poate regla “ca de fabrica”.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #27 on: May 07, 2019, 00:15:03 AM »
Mda. Ziceam asa. E chestie de acum 15 ani. Si asta mi a ramas intiparit in memorie. Dar intre timp s au mai schimbat chestii.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #28 on: May 07, 2019, 01:40:59 AM »
Buna ideea cu dublu-adeziva.  Saibele erau oricum cheia-si-lacata! (la fineturi de astea, foaia de smirghel ar sta bine pe o foaie de sticla).
Pana la urma, jocul rulmentilor tre sa-l dea producatorul in manual, apoi se determina cu instrumentul si socotitoarea...si se face cu saibe (shimuri imi place mai mult). Da' chiar te-ai miscat repede !!

??? foarte mare diferenta pe cotele rulmentului AM. Asta sperie!

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #29 on: May 07, 2019, 07:57:02 AM »
Cota de 17mm a rulmentului OEM nu am determinat-o prin masurare pentru ca nu prea mai aveam ce sa masor, ci am luat-o de pe internet, deci nu stiu daca e asa sau nu.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #30 on: May 07, 2019, 08:26:35 AM »
Nu scrie in carte ?  ::)
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Muttley

  • 5126
Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #31 on: May 07, 2019, 08:39:55 AM »
... unul din rulmentii AM are latimea de 17,25mm in loc de 17mm (asa se gaseste).

In mod normal scrie pe rulment ce cote de gabarit are. Ori in catalogul producatorului.
Ideea ar fi sa fii sigur de cotele astea si de jocurile de reglaj. Daca nu ti-au iesit perfect e oliac' nasol...  :-[
WRX SW 2002

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #32 on: May 07, 2019, 08:53:53 AM »
Daca va uitati pe topicul fostului WRX, veti vedea ca am folosit acum trei ani aceeasi reteta (rulmenti AM de la acelasi furnizor) si acolo puterea motorului e dubla.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #33 on: May 07, 2019, 08:56:11 AM »
Carterul are abateri.
In fine, vezi tu daca meaona cutia.
WRX SW 2002

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #34 on: May 07, 2019, 19:51:38 PM »
@Muttley, tocmai de aia am facut reglajul.
Eu nu inteleg de ce va agitati atat.

Subiect incheiat pana confirm ca masina ruleaza in treapta a 5-a cu 130 km/h fara zgomote.
« Last Edit: May 07, 2019, 19:54:32 PM by Pfaizzzer »
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #35 on: May 07, 2019, 19:59:44 PM »
Am citit toate mesajele si nu e clar ce ai masurat. Nu ma agit, sunt doar generos in altruismul, atasamentul meu fata de tine si debordez de dorinta de a-ti iesi reparatia.
Agitati sunt altii.
WRX SW 2002

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #36 on: May 07, 2019, 20:04:06 PM »
Ne apropiem usor si sigur de prima cheie. Cutia a fost urcata, fixata, cardanul la fel, mufe, demaror, suporti.



Cum am procedat:
-am cocotat Foresterul pe capre incat sa obtin aproximativ 450mm garda la sol in dreptul puntii fata;
-am bagat cutia pe un placaj din fata spre spate;
-masina a fost coborata de pe capre cu schimbatorul de viteze sub ea;
-am ridicat cu girafa cutia si am atasat-o de motor.

Au mai ramas de bagat planetarele.
Eu nu am inteles cum le-a scos mecanicul care a dat jos cutia  ???. La carte scrie ca se demonteaza pivotul pentru a trage de fuzeta, dar eu am gasit urme de cheie doar pe piulita bucsei posterioare a bratului. Am scos piulita dar degeaba; nu am putut scoate bratul incat sa departez fuzeta de cutie.

Ambii pivoti au burdufele rupte asa ca maine voi ridica pivotii noi si voi finaliza lucrarea.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #37 on: May 07, 2019, 20:09:58 PM »
Am citit toate mesajele si nu e clar ce ai masurat. Nu ma agit, sunt doar generos in altruismul, atasamentul meu fata de tine si debordez de dorinta de a-ti iesi reparatia.
Agitati sunt altii.

1. Am asigurat "preload-ul" necesar arborelui cu rulmenti radial-axiali in functie de abaterile carterelor (aici a trebuit sa fac din saiba de 0,9mm una de 0,6mm ca asa mi-a dat din calcule; nu are rost sa pun formula de calcul pe aici - se gaseste in manual).
2. Am compensat jocul dintre diferentialul central si arborele cu caneluri care intra in acesta si se sprijina la celalalt capat in rulmentul radial cu flansa (compensare necesara tot din cauza abaterilor carterelor). Aici am pus tot saibele care au fost (in cuantum de 2mm; dupa calcule imi iesea 2.2mm dar am considerat ca nu e un capat de tara, avand in vedere ca exista si erori de masurare).
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #38 on: May 07, 2019, 20:13:54 PM »
Ai bagat lantul girafei prin gaura de la schimbator? Nu ma prind cum ai ridicat-o cu girafa...

Daca bagi un cric intre cutie si tunel, poti impinge cutia in lateral cat sa iasa planetarele. Omori tampoanele, dar cica merge.
O alta varianta e sa atasezi planetarele cu cutia jos/in spate. Pe masura ce o cuplezi cu motorul, intra si planetarele.
WRX SW 2002

Re: 2009 Forester SH 2.0 n/a "padurarul de sub copac"
« Reply #39 on: May 07, 2019, 20:18:19 PM »
Astea sunt planetare “tata”. Au capatul canelat si cu inel de siguranta. Alea de WRX/STI sunt de tip “mama” si sunt mai scurte.

Am legat cutia pe la motor, de suportul bieletei antibasculare (cu centura de siguranta). In timp ce tovarasul meu dadea de coada girafei, eu ghidam si ridicam din spatele cutiei.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon