Regenerare DPF
Subaru club Romania

Regenerare DPF

Re: Regenerare DPF
« Reply #20 on: May 03, 2019, 13:27:53 PM »
Mersul subturat poate infunda dpf-ul mai repede.pe langa alte probleme.turbo, egr
Probabil egr-ul nu e prea curat.

Re: Regenerare DPF
« Reply #21 on: May 03, 2019, 22:58:56 PM »
Dieselul de la Subaru se conduce ca un motor pe benzina daca vrei sa te tina. Adica schimbi la minim 3k rpm.
Zici corect asa, dar cand ma gandesc la subietul meu (benzinar), cu automata lui cu tot, cam tre sa fiu zmeu sa schimbe peste 3000rpm. Schimba fix cum i-au bagat japonezii-n cap. Aa, si ca sunt "decat" 4 viteze, astea cam tin motorul jos la ture. Acu', ce sa mai zic?  Mai un kick, mai un mod manual....sa ma tina😆 (dansul...motorul). Ca altfel, greu vad 4000.


Xander

  • 1286
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Regenerare DPF
« Reply #22 on: May 03, 2019, 23:39:01 PM »
Din cate stiu are EGR si nu atiu sa fi fost verificat, cel putin nu de cand e la mine. O sa il verific cand ajung acasa ms de pont! Oare daca il dau jos si il curat are nevoie de ceva calibrare?

Eu îl curat la 3 revizii altfel îl schimb după 10.

Legat de stilul de condus, dacă nu ții filtrul in temperatura de regenerare pasiva îl prăpădești cu regenerări active pe loc sau fortate la service și cu motorina care nu arde.(plus zeama ajunsa in ulei care prăpădește motorul)

Așa face toate cu DPF. Un experiment de “succes”. Trăiască legiuitorii euroxx dimpreună cu producătorii de mașini.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Regenerare DPF
« Reply #23 on: May 05, 2019, 10:47:57 AM »
Am incercat pe drum catre casa sa schimb regimul de mers, mers constant cu 2500, schimbari de viteza 3000-3200. Am facut la Constanta un plin de la OMV cu motorina aditivata.

Am facut aproximativ 950 km in care am avut 6 regenerari active.
Pe autostrada Constanta - Bucuresti am putut sa merg relativ constant am lasat-o in tr 5 undeva pe la 2500-2600 si in timpul regenerarii nu vroia nici cum sa treaca de 600 de grade, sta undeva la 570-590 in functie de drum ( urcare/coborare) cu mici varfuri de 610 cand eram in accelerare.

Pe urcare catre Rm.Valcea am prins drum liber si a reusit sa isi faca o alta regenerare cu success, se pare ca o marcheaza cu success in momentul in care ajunge la 31% shoot-ul. Moment in care opreste regenerarea activa. Dupa ce s-a oprit regenerarea a mai urcat pana la 41% aproape instant in maxim 1 min dupa care filtru a inceput sa se raceasca ocazie cu care shoot-ul a scazut pana pe la 16%.

Dupa coborarea catre Sibiu, am urcat iar pe autostrada a inceput iar o regenerare moment in care dilutia uleiului a ajuns la 11% a aprins martorul in bord, nu stiu ce s-a intamplat in timpul regenerarii ca mi-a murit telefonul cu care monitorizam :). Cert este ca am ajuns la Dej am reusit sa resuscitez telefonul, aveam shoot-ul la 47%.

De la Dej la Baia Mare m-am cam grabit putin si am alergat-o dar fiind relativ racoare afara (11 grade) cand am ajuns acasa (aprox 100km) aveam doar 62% shoot-ul fara nici o regenerare, mai mult a scazut diluatia la ulei la 10% si a stins martorul din bord. Dilutia am observat ca scade 1% in momentul in care am mai mult de 100km intre regenerari.

Am urmarit putin si diferenta de presiune citita de senzorul de pe DPF, cand temepratura exterioara e mai mare de 15-18 grade,  diferenta asta fluctueaza foarte mult in timpul accelerarii, cand este racoare diferenta asta se mentine relativ constanta nu are fluctuatii.

Am ajuns la concluzia ca DPF-u se regenereaza destul de ok, problema e ca se umple foarte repede, se umple chiar si in timpul regenerarii daca se schimba conditiile de drum. Nu gasesc o logica pentru temperaturile exterioare scazute sau mai mari, de ce se umple mai greu chiar daca afara e mai racoare?

Ma tot gandesc, oare nu o fi senzorul de presiune de vina ? Cand e mai rece afara probabil e si el mai rece si citirile sunt mai corecte, o ia razna poate cand se incalzeste ?

P.S Nu stiu daca am scris, dar masina are in momentul de fata putin 201k km.
Avem ceva colegi din Baia Mare sau imprejurimi cu un diesel ? :)

Forester

  • 3114
  • The other right!
Re: Regenerare DPF
« Reply #24 on: May 05, 2019, 14:36:14 PM »
Daca se umple repede, nu e posibil ca motorul sa functioneze aiurea si sa scoata foarte multa funingine (amestec bogat)?
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Xander

  • 1286
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Regenerare DPF
« Reply #25 on: May 05, 2019, 14:53:38 PM »
E dubios ce zici acolo cu urcări bruște Într-un minut de la 31% la 41% și apoi a făcut regenerare pasiva de la 41% la 16%.
Ori e amestecul cu a zis colegul ceea ce duce la o uzura accelerata a filtrului și a uleiului. Sa schimbi uleiul cât mai repede și apoi sa monitorizezi  tiparul regenerărilor.
Sau ceva e disfuncțional pe partea de regenerare (senzori, partea respectiva de soft e modificata sau chiar filtrul e spart și atunci e aproape degeaba).
Noi ne dam cu părerea, un service autorizat poate sa pună degetul.
Mai bine te opreai la Brașov, era aproape în drum. Filtrul OEM nou e pe la 3000cocostarci.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Regenerare DPF
« Reply #26 on: May 05, 2019, 15:58:28 PM »
Eu as întreba cat de sigur ești ca elm ala afișează valorile reale și corecte? Ca altfel vorbim vorbe.
Eu as cauta un tester care sa fii sigur ca vorbește ff bine cu mașina.si nu prea ai multe soluții.

Xander

  • 1286
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Regenerare DPF
« Reply #27 on: May 05, 2019, 16:41:04 PM »
Dacă el simte la pedala ca i-a făcut 6 regenerari active in 950km, chiar dacă cititorul nu e bun, ceva tot e greșit.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Regenerare DPF
« Reply #28 on: May 05, 2019, 20:01:58 PM »
Daca se umple repede, nu e posibil ca motorul sa functioneze aiurea si sa scoata foarte multa funingine (amestec bogat)?

Posibil sa fie, la diesel nu stiu cum sa verific asta :) Poata ma lumineaza cineva cu mai multe cunostinte de pe aici. Cam ce ar fi de verificat? Fum negru nu scoate oricat o calc pe coada :)
Injectoarele au fost shimbate in urma cu aprox 15k km. Cam de atunci am inceput sa si monitorizez regenerarile.

Sa schimbi uleiul cât mai repede și apoi sa monitorizezi  tiparul regenerărilor.
Sau ceva e disfuncțional pe partea de regenerare (senzori, partea respectiva de soft e modificata sau chiar filtrul e spart și atunci e aproape degeaba).
Noi ne dam cu părerea, un service autorizat poate sa pună degetul.
Mai bine te opreai la Brașov, era aproape în drum. Filtrul OEM nou e pe la 3000 cocostarci.

Urmeaza saptamana asta sau cealalta sa schimb uleiul apoi cred ca dau o fuga la BV ca am de facut un drum pana la Sibiu. Nu avea rost sa trec prin BV la ora aia sigur era inchis la Autokino.
Softul din cate stiu eu e cel original si e la zi, au verificat cei de la Twin, sau cel putin asa mi-au spus.
Pana atunci ma gandesc sa strang cat mai multe informatii care sa le dau la cei de la BV, poate ii ajuta la investigare. Nu stiu daca o sa fie timp sa faca ei o proba de drum sa vada cum isi face regenerarea.

Eu as întreba cat de sigur ești ca elm ala afișează valorile reale și corecte? Ca altfel vorbim vorbe.
Eu as cauta un tester care sa fii sigur ca vorbește ff bine cu mașina.si nu prea ai multe soluții.

Cel putin parametrul de shoot stiu ca il afiseaza corect, am comparat cu valoarea indicata de testerul de la Twin Motors. Restul parametriilor nu bag mana in foc dar tind sa cred ca sunt ok :) ma bazez ca cei de pe blog-ul subaru diesel crew au postat valorile corecte la pid-urile specifice diesel.

P.S: Nu am nimic cu cei de la TwinMotors, din ce am vazut sunt laudati pe forum. Doar ca experienta mea a fost una neplacuta din pacate.

Re: Regenerare DPF
« Reply #29 on: July 02, 2020, 09:41:53 AM »
Salutare, oare ai rezolvat problema?
Sunt cam in aceiasi oala cu tine, motorul de 2l diesel 150 cai, euro 5, 2010, doar ca e impreza xv.
Regenerari frecvente, nu ca m-ar deranja dar dilueaza uleiul.

Xander

  • 1286
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Regenerare DPF
« Reply #30 on: July 02, 2020, 14:46:13 PM »
Salutare, oare ai rezolvat problema?
Sunt cam in aceiasi oala cu tine, motorul de 2l diesel 150 cai, euro 5, 2010, doar ca e impreza xv.
Regenerari frecvente, nu ca m-ar deranja dar dilueaza uleiul.
Ce model de ulei folosește ?
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Regenerare DPF
« Reply #31 on: July 02, 2020, 15:01:01 PM »
Avea Motul, acum are Castrol bagat de Twin Motors la ultima revizie dar comportamentul e acelasi cu ambele.

kkennyy

  • 1769
Re: Regenerare DPF
« Reply #32 on: July 02, 2020, 18:43:14 PM »
Daca faci km aia prin oras, sau pe distante scurte, este normal sa aiba regenerari dese. La drum lung sau autostrada ar trebui sa bati spre 1000km intre regenerari, poate chiar mai mult in functie de regim.
Forester XT SJ 2018

Serb

  • 886
  • Breathing for a living.
Re: Regenerare DPF
« Reply #33 on: July 02, 2020, 19:00:31 PM »
Eu nu stiu daca am prins vreodata o regenerare. Merg doar prin afara cu masina, ce-i drept. Sau poate nu imi dadeam eu seama cand a pornit.
Cam pe la cate ture urca cand o face?

Re: Regenerare DPF
« Reply #34 on: July 02, 2020, 19:18:55 PM »
Daca faci km aia prin oras, sau pe distante scurte, este normal sa aiba regenerari dese. La drum lung sau autostrada ar trebui sa bati spre 1000km intre regenerari, poate chiar mai mult in functie de regim.
E folosit preponderent in exterior, cu turatii peste 2500. Valori la presiunea diferentiala masurata pe dpf din ecu de 2-3 kpa. La valori de acceleretie de 2000-2500 ture.

Cam asta e regimul de condus de iarna trecuta. Mergea cam la 400-450 km intre regenuri. Aia e ok relativ. Dar de cand a venit vara in acelasi regim a coborat la 100-150km.
Pare ca e legat ceva de temperatura exterioara.

Re: Regenerare DPF
« Reply #35 on: July 02, 2020, 19:23:54 PM »
Eu nu stiu daca am prins vreodata o regenerare. Merg doar prin afara cu masina, ce-i drept. Sau poate nu imi dadeam eu seama cand a pornit.
Cam pe la cate ture urca cand o face?
Doar daca monitorizezi cu ceva soft vezi, sau daca stii la ce sa fii atent ca se schimba raspunsul la pedala. Asta din cauza ca limiteaza turbo din cate stiu.
Nu urca in ture mai mult decat ii dai din pedala.
Nu este nici un martor sau ceva, de asta de multe ori se ajunge la infundat. Cand se aprinde martorul aferent de multe ori e prea tarziu. Respectiv multi il ignora pana e prea tarziu.

Xander

  • 1286
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Regenerare DPF
« Reply #36 on: July 03, 2020, 01:02:45 AM »
Verifica admisia și evacuarea pentru scăpări de presiune dacă dai vina pe temperatura exterioara. Cauciucul îmbătrânește.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Regenerare DPF
« Reply #37 on: July 03, 2020, 01:15:09 AM »
Si la mine face la fel de cand a venit caldura...se regenereaza mai des . De fapt...de la ultima revizie ...am zis ca merg sa verifice AK inca odata. Ma uit cu ELM si toate regenerarile se efectueaza cu succes, EGR-ul se inchide , deschide, boost la turbo am , presiune diferentiala am....compensarile la injectoare ok...nu stiu ce sa fie. Poate e din seria ...asa trebuie ...:)
« Last Edit: July 03, 2020, 01:16:30 AM by Sorin03 »

Re: Regenerare DPF
« Reply #38 on: July 03, 2020, 09:02:54 AM »
Verifica admisia și evacuarea pentru scăpări de presiune dacă dai vina pe temperatura exterioara. Cauciucul îmbătrânește.
Dada, asta urmeaza cat de curand sa eliminam din cauze. :)
Deoarece valoarea de umplere e influentata pe de o parte de cantiatea de aer de pe admisie plus presiunea diferentiala asta cu plus, pe de alta parte de temperatura de iesire a gazelor inainte de dpf plus presiunea diferentiala cu minus.
Astea doua cel putin intra in calcul din ce imi dau eu seama, ca exista doua tabele de mapare unde apar. As fi curios sa stiu ce mai intra ca probabil nu e atat de simplu. Dar deocamdata nu am gasit info referitoare la modul exact de calcul al valorii de soot.

Re: Regenerare DPF
« Reply #39 on: July 03, 2020, 09:26:03 AM »
Si la mine face la fel de cand a venit caldura...se regenereaza mai des . De fapt...de la ultima revizie ...am zis ca merg sa verifice AK inca odata. Ma uit cu ELM si toate regenerarile se efectueaza cu succes, EGR-ul se inchide , deschide, boost la turbo am , presiune diferentiala am....compensarile la injectoare ok...nu stiu ce sa fie. Poate e din seria ...asa trebuie ...:)
Exact ca la mine. Cel mai probabil e o combinatie de factori, ca cum spuneam mai sus, calculul exact cum se face soot load nu il stiu dar as fi tare curios sa aflu :).
Tu ai testat pentru scapari in admisie?
Ai facut loguri cumva? Ca eu am niste loguri si mai pot face, sa le comparam.
Am logat astea:
Actual airmass(mg/st)
DPF Active Regeneration Count
DPF Active Regeneration Switch(on/off)
Dpf pressure dif(kpa)
Egr valve opening angle
Engine RPM(rpm)
Exhaust Gas Temp at DPF(°C)
Oil Dilution Ratio(%)
Soot Accumulation Ratio(%)

Se comporta destul de eratic soot acc. , urca coboara, dar mai mult urca si ajunge repede la regen.
Am vazut aici pe forum si pe alte forumuri ca au schimbat multe piese si problema a ramas. Unii au dat vina pe motorina, altii pe temperatura exterioara, dar in afara de anulat dpf nu prea am vazut problemarezolvata.
Eu o vad ca o problema de limite extreme a doua sau mai multe valori, care in combinatia fatala duc la  comportamentul asta ciudat.

De asta ar fi util daca cineva stie ce intra exact in calcul si cum face calculul. Judecand dupa ce masoara senzorul de presiune diferentiala, nu prea are legatura calculul cu ce rezistenta e in dpf :).
Dau si eu cu parerea :))