Am incercat pe drum catre casa sa schimb regimul de mers, mers constant cu 2500, schimbari de viteza 3000-3200. Am facut la Constanta un plin de la OMV cu motorina aditivata.
Am facut aproximativ 950 km in care am avut 6 regenerari active.
Pe autostrada Constanta - Bucuresti am putut sa merg relativ constant am lasat-o in tr 5 undeva pe la 2500-2600 si in timpul regenerarii nu vroia nici cum sa treaca de 600 de grade, sta undeva la 570-590 in functie de drum ( urcare/coborare) cu mici varfuri de 610 cand eram in accelerare.
Pe urcare catre Rm.Valcea am prins drum liber si a reusit sa isi faca o alta regenerare cu success, se pare ca o marcheaza cu success in momentul in care ajunge la 31% shoot-ul. Moment in care opreste regenerarea activa. Dupa ce s-a oprit regenerarea a mai urcat pana la 41% aproape instant in maxim 1 min dupa care filtru a inceput sa se raceasca ocazie cu care shoot-ul a scazut pana pe la 16%.
Dupa coborarea catre Sibiu, am urcat iar pe autostrada a inceput iar o regenerare moment in care dilutia uleiului a ajuns la 11% a aprins martorul in bord, nu stiu ce s-a intamplat in timpul regenerarii ca mi-a murit telefonul cu care monitorizam
. Cert este ca am ajuns la Dej am reusit sa resuscitez telefonul, aveam shoot-ul la 47%.
De la Dej la Baia Mare m-am cam grabit putin si am alergat-o dar fiind relativ racoare afara (11 grade) cand am ajuns acasa (aprox 100km) aveam doar 62% shoot-ul fara nici o regenerare, mai mult a scazut diluatia la ulei la 10% si a stins martorul din bord. Dilutia am observat ca scade 1% in momentul in care am mai mult de 100km intre regenerari.
Am urmarit putin si diferenta de presiune citita de senzorul de pe DPF, cand temepratura exterioara e mai mare de 15-18 grade, diferenta asta fluctueaza foarte mult in timpul accelerarii, cand este racoare diferenta asta se mentine relativ constanta nu are fluctuatii.
Am ajuns la concluzia ca DPF-u se regenereaza destul de ok, problema e ca se umple foarte repede, se umple chiar si in timpul regenerarii daca se schimba conditiile de drum. Nu gasesc o logica pentru temperaturile exterioare scazute sau mai mari, de ce se umple mai greu chiar daca afara e mai racoare?
Ma tot gandesc, oare nu o fi senzorul de presiune de vina ? Cand e mai rece afara probabil e si el mai rece si citirile sunt mai corecte, o ia razna poate cand se incalzeste ?
P.S Nu stiu daca am scris, dar masina are in momentul de fata putin 201k km.
Avem ceva colegi din Baia Mare sau imprejurimi cu un diesel ?