Eu am ajuns la concluzia ca filtrul nu are nimic e perfect functional. Problemele mele par a fi cauzate de egr.
L-am monitorizat cam doua saptamani. Are limita de inchidere la 2800 rpm. Peste aceasta valoare sta inchis.
Pus pe autopilot la o turatie de peste 2800, soot sta stabil pentru multi kilometri, adica am mers la turatia sta cam cat avem noi autostrada in zona clujului cam 160 km dintr-un capat la altul si inapoi. A sat stabil la valoarea care o avea la pornire.
De indata ce am scazut turatia a inceput iarasi comportamentrul haotic.
Umblu destul de mult pe autostrada si am facut de mai multe ori experimentul rezultatul acelasi.
Daca o fac invers, cu turatii de ex 2500 acelasi drum de autostrada cu autopilot, egr lucreaza si valorile de sott urca iarasi rapid.
Iarna nu am avut prea multe probleme, nu am monitorizat pe atunci egr-ul, dar din cate stiu daca temperatura ambientala e mica, nu prea deschide.
EGR-ul e sa elimine oxizii de azot care se formeaza la temperaturi inalte de combustie. Face asta prin injectarea de gaze de evacuare, scazand astfel temeratura de ardere, deci implicit temeratura gazelor de evacuare. Asa scapa de oxizii de azot, dar produce mai mult soot, ca arderea e mai incompleta.
Din ce stiu exista cel putin o tabela in soft care face legatura intre descresterea de soot si temperatura de evacuare combinata cu presiunea diferentiala pe dpf. (mai e o tabela care face in sens invers, adica creste, dar acolo dependenta e legata de cantiatea de aer intrata si presiunea diferentiala ).
Probabil mai sunt luate in calcul si alte variabile pentru calculul final, nu am toata poza
.
Cum presiunea diferentiala e o chestie fixa si caracteristica filtrului, si daca senzorul functioneaza corect nu ai ce face cu el, mai ramane temeratura de iesire a gazelor si cantiatea de aer care intra in motor ca si variable prinipale.
Deci ce influenteaza astea doua, influenteaza si soot load.
Eu pariez in cazul meu pe egr ca incurca treaba.
Cand am postatsi eram curios de loguri, voiam sa stiu altii cam ce diferential de presiune au pe dpf. Intre timp am ajuns la concluzia ca nu de acolo e problema.