Cand m-a "salvat" AWD
Subaru club Romania

Cand m-a "salvat" AWD

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Cand m-a "salvat" AWD
« on: May 06, 2019, 15:52:12 PM »
Cum zice si titlul topicului: In ce situatie ati simtit ca ati fost ajutati de sistemul AWD, si cum credeti ca s-ar fi comportant in acea situatie un FWD/RWD?

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Cand m-a "salvat" AWD
« Reply #1 on: May 06, 2019, 17:11:55 PM »
Noaptea pe dn1 , 120km/h ocolit o galma pe sosea.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Forester

  • 3122
  • The other right!
Re: Cand m-a "salvat" AWD
« Reply #2 on: May 06, 2019, 17:46:04 PM »
Intersectie in curba, zapada cu gheata pe jos, plecat de la semafor si atins viteza prea mare (din cauza de taximetrist care m-a enervat). Pentru ca frana era hotarata sa ma prezinte receptiei de la Marriot, am apelat la acceleratie + awd care m-a pus pe trasa corecta. Desi aveam de ceva ani deja Foresteru', tot a fost un mega "wow"!
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Cand m-a "salvat" AWD
« Reply #3 on: May 06, 2019, 18:18:37 PM »
Intersecție semaforizata înghețată și cu zăpada, iarna, venit de pe Străduța laterala fără semafor cu cedează.Am pătruns in intersecție precaut, parcurs primul sens, la al doilea venea un Cielo cu viteza mică și contanta, aflat cu mult înainte de semafor. Am continuat deplasarea încet, când, surpriza sau nu , moșulica accelerează.  Accelerez și eu ( frânarea nu era optiune in spațiul dat) virând puțin in direcția opusa fata de cea din care venea Cielo, eu fiind deja ținta lui preferata.( sau era galben la el )
Previzibil foresterul derapează in lateral datorită fleoscaielii înghețate și liniilor de tramvai ) Un Matiz de pe sensul meu opus care stătea la semafor ma vedea deja peste el, luat de volan in direcția către care patina mașina, pedala la fund și minune masina s-a dus unde a trimis-o șoferul. Cu orice alta mașina cred ca ma împrieteneam cu matizul.
Mare minune Subaru, sa ii dea Dumnezeu sănătate!
« Last Edit: May 06, 2019, 19:02:15 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Cand m-a "salvat" AWD
« Reply #4 on: May 06, 2019, 19:50:52 PM »
Întâlnirea nationala subarufanclub de la Tg Neamt.

La întoarcere am ales Bran-Rucar-Pitesti. Pe coborare la Rucar intr-un ac de par cu zapada de 10-15cm necuratata cu polei sub, eram in treapta 1 la 20km/h si masina a fugit de-a latul in exterior pe contrasens de unde venea o alta masina.
Apasata acceleratia, contrabracare si acceleratie si m-a tras inapoi pe banda mea.

Asta a fost cea mai evidenta. In rest probabil zilnic se simte la cate o plecare in forta sau o intoarcere rapida fara sa irosești energia si timpul cu invartitul rotilor in gol.
« Last Edit: May 06, 2019, 19:54:06 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5128
Re: Cand m-a "salvat" AWD
« Reply #5 on: May 06, 2019, 19:53:19 PM »
Niciodata. E foarte imprevizibila, asa ca nu-mi asum riscuri.
WRX SW 2002

PTR

  • 570
Re: Cand m-a "salvat" AWD
« Reply #6 on: May 06, 2019, 20:35:48 PM »
 Maxim cred ca acum 3 ani, am urcat la cota 1400... la urcare a fost rezonabil, credeam ca sunt anvelopele... dar la coborare am realizat ce gheata era pe drum, am apreciat frana de motor pe toate rotile  :)
 Noroc ca era in timpul saptamanii si drumul liber, in aceiasi seara sau a2a zi politia a inchis drumul din motive de gheata.
 Au mai fost si altele, gen o ratare a drumului de intrat in cartier din cauza viscolului si mers pe camp pana am intrat pe drumul secundar.. legatura emotionala e puternica cand stii ca te poate scoate din majoritatea intamplarilor, dar nu reprezinta un motiv de relaxare si incredere numai in asta...

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Cand m-a "salvat" AWD
« Reply #7 on: May 06, 2019, 21:01:39 PM »
Niciodata. E foarte imprevizibila, asa ca nu-mi asum riscuri.
Tu esti oricum suparat pe toate , nemultumit de toate si banuitor in general. E ok. ;)
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Cand m-a "salvat" AWD
« Reply #8 on: May 07, 2019, 00:52:25 AM »
N'am tras niciodata de masina incat sa ajung sa ma salveze AWD'ul, insa m'a salvat de rusine acum vreo 2 ierni cand am coborat sa scot din zapada un vecin cu un A6 (vechiut, fara quattro) si, daca n'ar fi fost AWD'ul as fi ramas impotmolit si eu in zapada pana sa ajung sa il pot tracta (asta a fost partea simpla, oricum, ca prinsesem asfalt curat cu rotile fata)

marr

  • 2257
Re: Cand m-a "salvat" AWD
« Reply #9 on: May 07, 2019, 10:44:27 AM »
Cel mai mishto e cand te salveaza fara sa-ti dai seama !
O situatie comuna in care te scoate din rahat AWD-ul - experimentata si de mine - este atunci cand intri cu prea mare avant intr-o curba, fara sa apreciezi corect amplitudinea acesteia, te trezesti putintel pe contrasens, cu masina din fata - corectezi trasa din volan, accelerezi usor si de-acolo-si face treaba si te aduce in siguranta pe partea ta de drum.
Si au fost si destule altele - de exemplu, prin padure, in zine cu serpentine, ai drum drept si uscat iar cand intri in curba pe jos e apa/mazga/frunze ude ...
Si inca una - pe autostrada, ploaie mocaneasca, 130 km/h si fiind autostrazile noastre ca-n palma (not !), prinzi cate-o balta ”sanatoasa” cu una dintre rotile din fata ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Muttley

  • 5128
Re: Cand m-a "salvat" AWD
« Reply #10 on: May 07, 2019, 11:13:32 AM »
intri cu prea mare avant intr-o curba, fara sa apreciezi corect amplitudinea acesteia, te trezesti putintel pe contrasens, cu masina din fata - corectezi trasa din volan, accelerezi usor si de-acolo-si face treaba si te aduce in siguranta pe partea ta de drum.

Numai la voi se poate intampla sa functioneze fizica invers.

Sa si explic totusi...
1 - tragi de volan si mai mult dreapta (e clar vorba de curba la dreapta ce povestesti tu aici), masina se va incapatana sa subvireze si mai mult, te duci si mai tare in TIR-ul de pe contrasens;
2 - accelerezi - se va descarca fata, fix puntea unde nu mai exista aderenta, te duci si mai sigur in TIR.

Cumplit mestesug de cerc inchis de complimente e aici.
Sau cum zicea un clasic... M-a salvat AWD-ul cand FWD-ul era in servis ;)
« Last Edit: May 07, 2019, 11:16:42 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: Cand m-a "salvat" AWD
« Reply #11 on: May 07, 2019, 11:17:10 AM »
@Muttley, ce a zis rau @marr? Fii oleak cetatean.

Nu mai conteaza, a explicat.
« Last Edit: May 07, 2019, 11:18:00 AM by serb_costa »

Muttley

  • 5128
Re: Cand m-a "salvat" AWD
« Reply #12 on: May 07, 2019, 11:19:59 AM »
Am editat mai sus.
AWD e bestial ca sa te propulseze la iesirea din viraj, cand ai cu ce trage de toate rotile alea.
Si daca n-ai cu ce trage de toate rotile, e bun sa nu ramai impotmolit.
Si mai e ok pentru ca e greu si de fund si distributia maselor e ceva mai fericita.
WRX SW 2002

Re: Cand m-a "salvat" AWD
« Reply #13 on: May 07, 2019, 11:26:34 AM »
Cand n'aveam ce face, ma mai jucam pe zapada cu vechea Dacie sau cu Fordul. Si prinsesem cum sa fac un derapaj controlat. Am incercat aceeasi reteta cu Foresterul .... ma duceam pe campii.
La limita, un AWD e mult mai greu de controlat

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: Cand m-a "salvat" AWD
« Reply #14 on: May 07, 2019, 11:31:26 AM »
Pai nu e o discrepanta daca vrei sa faci cu un AWD derapaj controlat folosind tehnica pentru FWD? Poate nu am inteles eu bine.

1 - tragi de volan si mai mult dreapta (e clar vorba de curba la dreapta ce povestesti tu aici), masina se va incapatana sa subvireze si mai mult, te duci si mai tare in TIR-ul de pe contrasens;
2 - accelerezi - se va descarca fata, fix puntea unde nu mai exista aderenta, te duci si mai sigur in TIR.

Deci orice ai face, esti in TIR.
« Last Edit: May 07, 2019, 11:38:14 AM by serb_costa »

Forester

  • 3122
  • The other right!
Re: Cand m-a "salvat" AWD
« Reply #15 on: May 07, 2019, 13:40:34 PM »
Numai la voi se poate intampla sa functioneze fizica invers.

Sa si explic totusi...
1 - tragi de volan si mai mult dreapta (e clar vorba de curba la dreapta ce povestesti tu aici), masina se va incapatana sa subvireze si mai mult, te duci si mai tare in TIR-ul de pe contrasens;
2 - accelerezi - se va descarca fata, fix puntea unde nu mai exista aderenta, te duci si mai sigur in TIR.

Cumplit mestesug de cerc inchis de complimente e aici.
Sau cum zicea un clasic... M-a salvat AWD-ul cand FWD-ul era in servis ;)
1. Corect, as putea spune ca nu mai conteaza prea mult cat de mult sunt rotite rotile
2. O exagerare exagerata hiperbolizata. Nu cred ca toata lumea calca pedala la podea, si daca o calca nu toata lumea are STi de tri suti di cai, si daca are sti di 300 de cai esti in treapta 4-5 si mai ai si lag si oricum o dai, NU ridici rotile din fata in aer. Le descarci oleaca, dar nici pe departe ce cred eu ca visezi tu. Iar cand ai aplicat oaresce putere pe rotile din fata, din niste obiecte care se tarasc rectiliniu spre exteriorul curbei, devin niste obiecte active, care datorite unghiului de bracare pun o componenta de forta activa catre interiorul curbei! AIA este cea care te scoate din ckackat! Eventual analizeaza experienta descrisa de mine si spune unde (crezi tu ca) gresesc.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5128
Re: Cand m-a "salvat" AWD
« Reply #16 on: May 07, 2019, 13:46:48 PM »
Cand subvirezi indrepti rotile si o lasi in frana de motor, eventual usoara frana de serviciu. NU accelerezi! Daca ai noroc si reia aderenta, abia apoi reiei virajul.
Una e accelerare (ce zice colegu' marr, alta e decelerare). Ce-o mai fi de zis nu stiu.

Componenta aia activa de care zici te trimite si mai tare in subvirare, ca nu face altceva decat sa amplifice patinarea rotii = derapaj = TIR.
Ma retrag, ca zic prostii, visez si nu inteleg eu treaba cu AWD si iesitul din subvirare cu gaz.

PS: e posibil sa chiar zic prostii daca pe marr l-a scos din cacutza niste torque vectoring amestecat cu esp. Retrag tot, mea culpa.
« Last Edit: May 07, 2019, 14:01:35 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4032
Re: Cand m-a "salvat" AWD
« Reply #17 on: May 07, 2019, 14:00:42 PM »
nu faceti bine :) :) :)
varianta corecta daca deja esti pe subvirare este stangul pe frana - incarci fata, dreptul pe acc, arunci masina pe supravirare si apoi iesi din acceleratie :)
 (si nu intri cu totul in ala de pe contrasens doar ii dai una cu fundul :) )
« Last Edit: May 07, 2019, 14:36:53 PM by andea79 »

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: Cand m-a "salvat" AWD
« Reply #18 on: May 07, 2019, 14:02:16 PM »
Presupun ca sfatul tau e unul pertinent, @andea79, dar nu stiu cat de fin poti face left foot braking intr-o situatie din aia limita.

andea79

  • *
  • 4032
Re: Cand m-a "salvat" AWD
« Reply #19 on: May 07, 2019, 14:04:55 PM »
evident e jumate in gluma :)
intrarea in viraj e cea mai importanta, ai stricat aia .. restul e damage control :)
si eu sunt de acord ca lasi acc / eventual chiar franezi finutz si esti pregatit de contrabracare .... acc poate dupa ...