Nu cred sa fie (doar) o problema de costuri - desi, 100 de euro in plus la 1.000.000 de masini/an se aduna ceva maruntis.
Am senzatia ca-i vorba si despre furnizori, disponibilitate, etc - e clar ca, din mai multe considerente, sunt agreati producatorii japonezi (ca tot vorbeam despre anvelope, cam toate masinile noi de Subaru pe care le-am vazut erau ”incaltate” fie cu Yokohama, fie cu Bridgestone. Si, la drept vorbind, desi nu-s exceptionale nici proaste nu-s !
La altii - mai ales la europeni - cam toate masinile sunt livrate, mai nou, preponderent cu anvelope de tipul ”energy saver”.
Din cate am vazut, cam toti producatorii livreaza masinile cu anvelope medii - poate cu exceptia marcilor premium sau super-sport.
E pana la urma, o alegere ”safe” din partea producatorilor.
Daca ar veni cu avelope de off-road, ar fi destui sa bombane ca ei nu ies pe forestiere si le creste consumul. Daca ar fi dotate cu anvelope de viteza, ar fi altii care sa maraie ca nu pot iesi cu ele la iarba verde. Daca ar fi ”eco” lumea s-ar plange de comportamentul la viteza sau pe ploaie.
Asa, le livreaza cu anvelope care nici nu stralcesc dar nici jale nu-s, in nicio zona / regim de utilizare.
Daca utilizatorului nu-i convine, sa ”sara cu banul” si sa-si ia ce-i place ...