Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
Subaru club Romania

Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra

Auctor

  • 26
  • Dintr-o mie de masini, eu pe tine te-am ales!
Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
« on: June 03, 2019, 11:50:52 AM »
Salut,

Eu sunt Bogdan si n-am mai avut un Subaru pana la acest Forester.
Ma simt ca in grupul alcoolicii anonimi, pentru ca imi este clar ca mai toti posesorii de Subaru au acest viciu dupa ce l-au experimentat si se scapa greu sau deloc.

Deci multumesc pentru ca m-ati primit in comunitatea voastra si sper sa invat multe pe parcurs.

Masina am achizitionat-o de la un vecin din Popesti-Leordeni, aparent de buna credinta, numerele dinainte erau IF26WLF (poate il stiti sau nu), dar in prezent daca ma vedeti in trafic sunt cu B18SWX.

Este a doua masina pe care o achizitionez emotional dupa un BMW seria 5 (E39 - din 1998) si sincer nu-mi pare rau, chiar daca poate ma vor paste probleme sau poate nu. Pur si simplu mi-a placut cum se aude motorul, cum merge si cum se comporta.

Si mai ales ca masina este stock, fara nici o modificare sau alterare. Iar interiorul este cum ii zice amercanul: pristine.

Am observat ca este o loterie in adevaratul sens, cu acatiste, mers la muntele Olimp si pomenind numai de bine. Asta e viata in general. Cu cat faci mai mare caz, cu atat mai mare ai necaz.
Consider ca avem ceea ce ne permitem. Cand nu ne mai permitem nu inseamna ca devine scump, ci nu mai avem bani pt acel ceva.

Asadar, istoria masinii porneste de la Subaru Motors Trading, Bucuresti, de unde a fost achizitonata.
Data livrarii: 05.02.2010
Inceput garantie: 05.02.2010
Sfarsit garantie: 05.02.2013

Model conform cartii: Forester 2.0TD VQ
Culoare: Negru (cica)
Echipare: habar n-am, cred ca a fost ceva mai dotat la vremea respectiva, avand trapa, cd-changer, oglinzi pliabile electric si culoare asta neagra care pare uneori verde, albastra, mov, in functie de iluminat si pozitie), eleronul din spate portbagaj. Cum am zis, habar n-am, dat fiind ca listele de pe siteurile dealerilor sunt doar cu preturi.

Primul proprietar a detinut-o pana in 26.02.2018, la 91.000KM (8 ani)

Al doilea a detinut-o pana in 29.05.2019, la 105.800KM (1 an si 3 luni)

Planul de service pana in prezent arata asa:

05.02.2010: 11 KM
24.11.2010: 4.954 KM
19.02.2011: 7.370 KM
18.02.1012: 21.612 KM
16.02.2013: 34.115 KM
22.02.2014: 48.374 KM
08.12.2014: 60.296 KM
18.12.2015: 71.556 KM
16.12.2016: 78.755 KM
16.12.2017: 89.070 KM
27.11.2018: 100.362 KM (inafara de filtre, ulei, placute si bucse, s-a schimbat si set ambreiaj si volanta).

Deci totul s-a facut la reprezentanta, iar asta m-a incantat cand am luat-o.

Inainte sa o preiau de la vechiul proprietar am platit testarea mecanica si diagnoza la SMT. 365 Lei.

A reiesit ca trebuie schimbate:
Discurile + placutele (fata - spate), garnitura lock pin si inlocuit lichidul de frana care e cam murdar (astea ar fi prioritare dupa el)
SI
Busca bara stabilizatoare (2)
Bucsa bascula fata (cele mici) (2)
Garnitura capac tacheti stg/dr (1+1 buc)
Garnitura capac cilindru bujie (4 buc)
Acumulator Exide Premium (mai are 60% viata)
Kit caseta tachet+arc+vaselina

Inafara de astea nu mi-au dat nici un raport cu privire la diagnoza computerizata, daca raporteaza ceva sau nu.
Poate ma ajutati voi in aceasta privire. Daca trebuia sa primesc sau nu?!

Voi ajunge zilele astea sa ma treaca in caietul de service si sa mi-l stampileze. Am observat ca mai are loc de inca 1 proprietar (al 3-lea)

Multumesc pentru timpul acordat si o saptamana usoara.

POZE:








(multumesc @joker)
« Last Edit: June 05, 2019, 01:45:24 AM by Auctor »

Auctor

  • 26
  • Dintr-o mie de masini, eu pe tine te-am ales!
Re: Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
« Reply #1 on: June 03, 2019, 12:17:50 PM »
Acum o intrebare de necunoscator:

- daca iau eu piese pentru masina, OEM, dupa cod, le accepta la reprezentanta sa mi le monteze?

Nu sunt genul care sa alerg dupa ieftineli cand vine vorba de investit in masina, dar nici nu pot accepta adaosuri de 200-400%.

Multumesc.

Re: Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
« Reply #2 on: June 03, 2019, 12:37:19 PM »
Din cate stiu, SMT nu accepta cu piese aduse de client, insa cel mai sigur ii intrebi direct pe ei.

Cat despre masina, sa te plimbe fara probleme! Chiar m'ai facut curios despre cum suna diesel'ul de la Subaru de zici ca ti'a placut

Auctor

  • 26
  • Dintr-o mie de masini, eu pe tine te-am ales!
Re: Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
« Reply #3 on: June 03, 2019, 12:49:27 PM »
Din cate stiu, SMT nu accepta cu piese aduse de client, insa cel mai sigur ii intrebi direct pe ei.

Cat despre masina, sa te plimbe fara probleme! Chiar m'ai facut curios despre cum suna diesel'ul de la Subaru de zici ca ti'a placut

Multumesc pentru gandurile bune.

Pe facebook au raspuns doar la 1 intrebare din 2. Astept sa vad cand imi raspund si la a doua.
Oricum o sa ajung la ei pt stampila de service si sa le prezint si oferta mea de pret pentru piese, la 30% din valoarea data de ei (pe OEM). Sau la 50% pe piese originale Subaru.

Dieselul asta suna exact ca 2.5TD/S de la BMW din perioada 1998-2001 de 143/163 de cai ;D
Alea aveau probleme cu chiulasele (incingerea), astea cu arborele  :D
Sunetul mi se pare de tractoras. Un fel de ARO :). Personal il gasesc silentios pentru generatia lui, iar in mers nu simt ca am diesel, decat la cuplu :)


marr

  • 2255
Re: Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
« Reply #4 on: June 03, 2019, 13:43:22 PM »
Bine ai venit in club !
Stiu ce simti - exact modelul asta a fost primul meu Subaru, in urma cu ... 11 ani !
Acum am ajuns la exemplarul cu numarul 4 ! Primele doua au fost diesel, astea doua de acum sunt benzina.

Nivelul de echipare este exact cel mentionat de tin ”VQ” - asta l-am avut si eu !
Este versiunea de echipare de mijloc (fata de versiunea de top, nu are tapiterie din piele, scaun sofer cu reglaj electric .... si cam atat).
Fata de versiunea de baza, are in plus: Cruise Control, eleron spate, jante pe 17”, climatizare automata,  carcase oglinzi vopsite in culoarea caroseriei - astea sigur, posibil sa mai fie in plus si trapa si inca niste chestii, dar nu-mi mai aduc aminte ce si cum).

Cateva sfaturi (daca-s primite):
- Scoate masina cat mai mult si cat mai des la drum lung;
- Schimba vitezele sus in ture (la peste 3000 rpm) nu la 1800-2000 ca la un TDI. Daca nu te-ai prins inca, o sa vezi ca asta-i un diesel mai aparte si-i place sa fie condus mai turat. Dealtfel, din experienta mea, si consumul este mai bun la 2400-2500 rpm decat la 1800 rpm (de exemplu, am testat pe acelasi drum la 90 km/h in tr. IV - cca. 2400 rpm si in tr. V - cca. 1800 rpm, iar consumul a fost mai bun la 2400 rpm decat la 1800 rpm).
- Schimba uleiul la maximum 10k km. Si foloseste doar ulei de calitate ! Eu m-am impacat foarte bine cu Mobil 1, alti colegi au folosit cu succes Amsoil, dieselul pare a nu se impaca foarte bine cu uleiurile Motul.
- La 110=120k km, daca nu s-a schimbat pana acum, ar fi vremea sa schimbi uleiul in cutie si diferential. Si sa le schimbi la maximum 60k km (eu il schimbam la 30k km);
- La varsta asta, este posibil sa crape (la propriu) furtunul de la intercooler. Daca nu a fost inca schimbat, ia-l in calcul (poti sa-l schimbi si preventiv ca sa nu-ti faca surprize prin concediu). Cand l-am schimbat eu, era undeva in jur de 350 lei (original, pret de reprezentanta la AK Brasov);
- N-ar fi rau sa verifici toate furtunele din cauciuc din compartimentul motor. Sunt totusi 9 ani de cand a iesit masina pe poarta fabricii, iar cauciucul are prostul obicei de a imbatrani in timp ... Masina mea avea cca. 8 ani cand am avut problema cu faimosul cot de intercooler si atunci am schimbat (preventiv) si toate celelalte furtune. Nu-s o avere si scutesti o multime de nervi ...
- Bucsile bara stabilizatoare fata o sa le schimbi destul de des ( eu le schimbam anual). Sunt destul de subtiri si se ”duc” repede. Dar macar sunt ieftine si se schimba foarte usor.
Restul bucsilor si pivotilor, cred ca le-am schimat de 2-3 ori cat a stat masina la mine ( 9 ani si 200k km).
- Daca tot se schimba garniturile pe la bujii, n-ar fi rau sa le verifici si pe astea. Acum e cald si porneste si fara ele, dar .... ”Winter is coming !”
Cam asta-i ce-mi aduc aminte acum.

PS: Drumuri bune si muuulte mii de km fara incidente !
Nu-ti urez sa te bucuri de masina - stiu ca o vei face !  8)
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Auctor

  • 26
  • Dintr-o mie de masini, eu pe tine te-am ales!
Re: Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
« Reply #5 on: June 03, 2019, 13:58:13 PM »
Bine ai venit in club !
Stiu ce simti - exact modelul asta a fost primul meu Subaru, in urma cu ... 11 ani !
Acum am ajuns la exemplarul cu numarul 4 ! Primele doua au fost diesel, astea doua de acum sunt benzina.

Nivelul de echipare este exact cel mentionat de tin ”VQ” - asta l-am avut si eu !
Este versiunea de echipare de mijloc (fata de versiunea de top, nu are tapiterie din piele, scaun sofer cu reglaj electric .... si cam atat).
Fata de versiunea de baza, are in plus: Cruise Control, eleron spate, jante pe 17”, climatizare automata,  carcase oglinzi vopsite in culoarea caroseriei - astea sigur, posibil sa mai fie in plus si trapa si inca niste chestii, dar nu-mi mai aduc aminte ce si cum).

Cateva sfaturi (daca-s primite):
- Scoate masina cat mai mult si cat mai des la drum lung;
- Schimba vitezele sus in ture (la peste 3000 rpm) nu la 1800-2000 ca la un TDI. Daca nu te-ai prins inca, o sa vezi ca asta-i un diesel mai aparte si-i place sa fie condus mai turat. Dealtfel, din experienta mea, si consumul este mai bun la 2400-2500 rpm decat la 1800 rpm (de exemplu, am testat pe acelasi drum la 90 km/h in tr. IV - cca. 2400 rpm si in tr. V - cca. 1800 rpm, iar consumul a fost mai bun la 2400 rpm decat la 1800 rpm).
- Schimba uleiul la maximum 10k km. Si foloseste doar ulei de calitate ! Eu m-am impacat foarte bine cu Mobil 1, alti colegi au folosit cu succes Amsoil, dieselul pare a nu se impaca foarte bine cu uleiurile Motul.
- La 110=120k km, daca nu s-a schimbat pana acum, ar fi vremea sa schimbi uleiul in cutie si diferential. Si sa le schimbi la maximum 60k km (eu il schimbam la 30k km);
- La varsta asta, este posibil sa crape (la propriu) furtunul de la intercooler. Daca nu a fost inca schimbat, ia-l in calcul (poti sa-l schimbi si preventiv ca sa nu-ti faca surprize prin concediu). Cand l-am schimbat eu, era undeva in jur de 350 lei (original, pret de reprezentanta la AK Brasov);
- N-ar fi rau sa verifici toate furtunele din cauciuc din compartimentul motor. Sunt totusi 9 ani de cand a iesit masina pe poarta fabricii, iar cauciucul are prostul obicei de a imbatrani in timp ... Masina mea avea cca. 8 ani cand am avut problema cu faimosul cot de intercooler si atunci am schimbat (preventiv) si toate celelalte furtune. Nu-s o avere si scutesti o multime de nervi ...
- Bucsile bara stabilizatoare fata o sa le schimbi destul de des ( eu le schimbam anual). Sunt destul de subtiri si se ”duc” repede. Dar macar sunt ieftine si se schimba foarte usor.
Restul bucsilor si pivotilor, cred ca le-am schimat de 2-3 ori cat a stat masina la mine ( 9 ani si 200k km).
- Daca tot se schimba garniturile pe la bujii, n-ar fi rau sa le verifici si pe astea. Acum e cald si porneste si fara ele, dar .... ”Winter is coming !”
Cam asta-i ce-mi aduc aminte acum.

PS: Drumuri bune si muuulte mii de km fara incidente !
Nu-ti urez sa te bucuri de masina - stiu ca o vei face !  8)

Multumesc frumos pentru ganduri si sfaturi. Deja ma bucur de ea.
Legat de turatii eu merg cu ea in 2000 si ia 3.8-4.0L, mers cuminte in oras, 50-60.

Legat de ulei am vazut cateva discutii. Momentan vad ca Auto Kino nu a scris ce ulei a folosit la schimburi. Doar la ultima, la SMT se precizeaza 5w30 Motul.

Toate reviziile inafara de ultima s-au facut la Auto Kino Brasov.

La revizia de 60.296 KM s-a schimbat uleiul CV + Diferential.

Daca va crapa ceva ce nu mi-au trecut in urma testului si diagnozei vor avea o mare problema. De asta practic trebuia sa isi dea seama la inspectia mecanica, nu?

In rest, dupa drumuri mai intinse, daca trag pe dreapta si o las la relanti are niste trepidatii de 2-3 ori, la intervale de 5-10 secunde, dupa care dispar. Eu o pune pe seama unei chestii de electrica, intrerupere. Initial am crezut ca era de la masinile care treceau pe lana mine :)

Multumesc

Re: Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
« Reply #6 on: June 03, 2019, 14:41:44 PM »
Un furtun poate crapa oricand, chiar daca l'ai inspectat recent. Si nu cred ca vreun service iti va recomanda clar ce a zis Marr pe simplu motiv ca majoritatea clientilor ar considera ca service'ul incearca sa'i faca de bani
Cu SMt am avut doar o interactiune pana acum, insa ma declar multumit, ca si de AK (spre deosebire de cei de la Cluj, care la inspectie nu au vazut nici macar ca farul e crapat pe interior)

Auctor

  • 26
  • Dintr-o mie de masini, eu pe tine te-am ales!
Re: Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
« Reply #7 on: June 03, 2019, 14:48:00 PM »
Un furtun poate crapa oricand, chiar daca l'ai inspectat recent. Si nu cred ca vreun service iti va recomanda clar ce a zis Marr pe simplu motiv ca majoritatea clientilor ar considera ca service'ul incearca sa'i faca de bani
Cu SMt am avut doar o interactiune pana acum, insa ma declar multumit, ca si de AK (spre deosebire de cei de la Cluj, care la inspectie nu au vazut nici macar ca farul e crapat pe interior)

Intentionez sa am grija de ea si orice sfat avizat este folositor.
Am trimis email la Auto Kino pentru oferta similara cu ce mi-au facut SMT pe piese si manopera, iar cu ocazia asta poate leg cu urmatoarea revizie sa ma incadrez in 10.000 km.

O sa le cer oferta si pentru furtune si ce tine de cauciucuri care se pot sparge. Sper sa n-am ghinion cu furtune noi care sa crape dupa cateva mii, ca ar fi hilar :)

Multumesc.

Re: Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
« Reply #8 on: June 03, 2019, 14:56:23 PM »
"In rest, dupa drumuri mai intinse, daca trag pe dreapta si o las la relanti are niste trepidatii de 2-3 ori, la intervale de 5-10 secunde, dupa care dispar. "

Injectoarele decalibrate?

Auctor

  • 26
  • Dintr-o mie de masini, eu pe tine te-am ales!
Re: Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
« Reply #9 on: June 03, 2019, 15:02:14 PM »
"In rest, dupa drumuri mai intinse, daca trag pe dreapta si o las la relanti are niste trepidatii de 2-3 ori, la intervale de 5-10 secunde, dupa care dispar. "

Injectoarele decalibrate?

Asta m-am gandit si eu, ca de bujii nu se pune problema fiind diesel.
Dar asa ceva nu ar fi iesit la diagnoza ?

Multumesc

Re: Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
« Reply #10 on: June 03, 2019, 15:18:02 PM »
nu stiu daca ar aparea la diagnoza, dar stiu ca trebuie facuta recalibrarea injectoarelor la fiecare 30.000 km

Auctor

  • 26
  • Dintr-o mie de masini, eu pe tine te-am ales!
Re: Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
« Reply #11 on: June 03, 2019, 17:00:39 PM »
nu stiu daca ar aparea la diagnoza, dar stiu ca trebuie facuta recalibrarea injectoarelor la fiecare 30.000 km

Bine de știut. Mulțumesc frumos.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
« Reply #12 on: June 03, 2019, 19:11:15 PM »
Felicitari pentru achizitie si bine ai venit pe forum.
Nu suntem anonimi, suntem alcoolici moderati, cu unele mici excese.

Mergi cu incredere mai turat, 2500 - 3000 rpm, diferenta de consum nu e mare, insa dupa 8 ani de utilizare iti pot spune ca asa se simte mai bine (era sa zic despre DPF insa nu stiu daca il mai ai, unii l-au scos)

nu stiu daca ar aparea la diagnoza, dar stiu ca trebuie facuta recalibrarea injectoarelor la fiecare 30.000 km

Nu dau sfaturi, insa eu fac acea "recalibrare" la fiecare revizie, adica la cca. 10k km.
Este o procedura care se face cu ajutorul computerului si din cate stiu ajusteaza ceva parametri de functionare. Calibrarea / recalibrarea fizica se face cu injectoarele scoase din motor si montate pe echipament special / banc de proba.

Nu uita sa ceri resetarea dilutiei de ulei la fiecare schimb / revizie, verifica joja din cand in cand sa vezi daca a consumat si eventual completeaza  cand e cazul.
Alege un ulei bun, ca sa ai incredere in el pe termen lung, dar mai ales schimba-l mai des decat scrie in carte.  Masina ta e dintr-o generatie care are probleme cu motorul si uleiul schimbat des ii mai poate prelungi viata.

Poate ar fi bine sa ii faci o verificare completa la una dintre reprezentante si probabil vei afla si problemele pe care le are, asta daca nu ai facut-o deja.

Pentru orice buget calculat, mai pune un "factor rusesc" cat poti de generos.

PS
Pozele s-au vazut o vreme, insa acum da o eroare: "Your client does not have permission to get URL /dmOCYXnDLvF9gBKkxXZu0-GZmD1FUXL-JyqMf4BpZSAQf2_aTpXA45MaffI3qiuapk9EPLNchDIfaH4X2F2mXpMZn9MPES77WtQc from this server.

Forbidden That’s all we know."

Foloseste un alt sharing de media.
« Last Edit: June 03, 2019, 19:14:08 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Auctor

  • 26
  • Dintr-o mie de masini, eu pe tine te-am ales!
Re: Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
« Reply #13 on: June 03, 2019, 20:08:48 PM »
Felicitari pentru achizitie si bine ai venit pe forum.
Nu suntem anonimi, suntem alcoolici moderati, cu unele mici excese.

Mergi cu incredere mai turat, 2500 - 3000 rpm, diferenta de consum nu e mare, insa dupa 8 ani de utilizare iti pot spune ca asa se simte mai bine (era sa zic despre DPF insa nu stiu daca il mai ai, unii l-au scos)

Nu dau sfaturi, insa eu fac acea "recalibrare" la fiecare revizie, adica la cca. 10k km.
Este o procedura care se face cu ajutorul computerului si din cate stiu ajusteaza ceva parametri de functionare. Calibrarea / recalibrarea fizica se face cu injectoarele scoase din motor si montate pe echipament special / banc de proba.

Nu uita sa ceri resetarea dilutiei de ulei la fiecare schimb / revizie, verifica joja din cand in cand sa vezi daca a consumat si eventual completeaza  cand e cazul.
Alege un ulei bun, ca sa ai incredere in el pe termen lung, dar mai ales schimba-l mai des decat scrie in carte.  Masina ta e dintr-o generatie care are probleme cu motorul si uleiul schimbat des ii mai poate prelungi viata.

Poate ar fi bine sa ii faci o verificare completa la una dintre reprezentante si probabil vei afla si problemele pe care le are, asta daca nu ai facut-o deja.

Pentru orice buget calculat, mai pune un "factor rusesc" cat poti de generos.

PS
Pozele s-au vazut o vreme, insa acum da o eroare: "Your client does not have permission to get URL /dmOCYXnDLvF9gBKkxXZu0-GZmD1FUXL-JyqMf4BpZSAQf2_aTpXA45MaffI3qiuapk9EPLNchDIfaH4X2F2mXpMZn9MPES77WtQc from this server.

Forbidden That’s all we know."

Foloseste un alt sharing de media.

Pentru mine, la capitolul ulei, exista Petro-Canada și restul. De la Ford Escord la BMW este singurul ulei care a făcut ce a zis producătorul. Nu insist pe subiect. Cine caută găsește. Eu am folosit, numai de producție canadiana și am fost mulțumit.

Ce uleiuri vad ca folosesc ăștia in reprezentante mi se par niste mizerii. Dar asta e părerea mea, mai ales legata de Motul și Mobil. In special pentru piata emergenta tip lumea 3-a, gen Romania.

Am zis deja ca am fost la test, la SMT și au ieșit chestiile pe care le-am enumerat. Nimic rău aparent. Din punctul lor de vedere frânele sunt prioritare.

Daca lumea zice sa o turez, o turez. Daca asta ii prelungește viața :))) numai ca în oraș mai mult de a 3a n-am unde :))

Mulțumesc și sper ca cei care sunt fideli altor mărci de ulei sa nu o ia personal. Am avut suficient de multe mașini la viața mea și am rulat aproape toate tipurile :)

Re: Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
« Reply #14 on: June 03, 2019, 21:03:37 PM »
Interesant cu Petro-Canada...am vazut ca produc (cel putin asa apare pe site la oil selector) doar pentru comercial/industrial/off highway.
De curiozitate, ce ulei ai folosit de la ei?

Re: Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
« Reply #15 on: June 03, 2019, 21:04:57 PM »
Tip: Poti raspunde si fara Reply, dublezi posturile inutil

La AK acceptau si cu piese cumparate de client, dar te complici in caz ca apar probleme

Re: Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
« Reply #16 on: June 03, 2019, 21:09:35 PM »
Ce uleiuri vad ca folosesc ăștia in reprezentante mi se par niste mizerii. Dar asta e părerea mea, mai ales legata de Motul și Mobil.

Puternica afimatie avand in vedere ca sunt motoare diesel de la subaru care au mers si ~300000 km numai cu Motul.
Ca veni vorba , mizeria asta de Motul s-a folosit si in motorul tau pana acum.....cand, si nu daca, iti va bubui motorul probabil va fi din aceasta cauza .....
Afirmatille de genul "e o mizerie" dar nu ai folosit vreodata si nu ai experienta cu asa ceva spun multe......

Auctor

  • 26
  • Dintr-o mie de masini, eu pe tine te-am ales!
Re: Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
« Reply #17 on: June 03, 2019, 21:41:31 PM »
Interesant cu Petro-Canada...am vazut ca produc (cel putin asa apare pe site la oil selector) doar pentru comercial/industrial/off highway.
De curiozitate, ce ulei ai folosit de la ei?

https://lubricants.petro-canada.com/en-ro/category/passenger-car-motor-oil

Supreme Synthetic pentur benzina si Duron UHP pentru motorina (care a fost inlocuit cu noile sintetice).


Puternica afimatie avand in vedere ca sunt motoare diesel de la subaru care au mers si ~300000 km numai cu Motul.
Ca veni vorba , mizeria asta de Motul s-a folosit si in motorul tau pana acum.....cand, si nu daca, iti va bubui motorul probabil va fi din aceasta cauza .....
Afirmatille de genul "e o mizerie" dar nu ai folosit vreodata si nu ai experienta cu asa ceva spun multe......

Pai poate si d-aia pica. Nu inventez eu roata acum si nici nu descopar ape termale unde altii n-au descoperit.
Daca aia cu 300.000 inca sunt pe forum aici si au facut km aia numai cu Motul din Europa Centrala si de Est, as vrea sa-i cunosc.

In rest ia-ma ca pe un prost, nu-ti bate capul cu mine. Asa e cu astia care au avut/vazut prea multe, sunt mai sceptici si rigizi cu unele branduri :)
Motul a fost o experienta proasta pentru mine. Spre deosbire de tine care nu pari familiarizat cu ideea unui lubrifiant net superior. Si evident ca n-ai citit ultima parte a mesajului anterior, pentru ca altfel nu te-ar fi atins. Deci iarta-ma ca ti-am jignit brandul preferat.

Daca va bubui motorul sper ca vei fi fericit. Vei fi primul pomenit. Asa, sa te simti bine ca ai avut dreptate. Frumos, ce pot sa mai zic.


E prima mea experienta cu Subaru, chiar daca-i cunosteam problemele si am cunostinte care inca au sau au avut Subaru pana au trecut la marci cu mai putine probleme antologice. Eu am zis sa-i acord o sansa. Eu cred ca merita, cu bune si cu rele.

Multumesc

Re: Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
« Reply #18 on: June 03, 2019, 21:54:45 PM »
Quote
Pai poate si d-aia pica.
asa este, de aia pica.....pana la urma fabrica le-a inlocuit doar pe alea care au mers cu Motul......

Quote
Eu am folosit, numai de producție canadiana și am fost mulțumit.
Atunci de unde stii ca Motul e o mizerie?

eu nu afirm ca uleiurile de productie canadiana, care nu le-am folosit niciodata, ca sunt mizerii ;)

Quote
Daca va bubui motorul sper ca vei fi fericit. Vei fi primul pomenit. Asa, sa te simti bine ca ai avut dreptate. Frumos, ce pot sa mai zic.
daca ai impresia ca asa ceva ma bucura chiar o sa fac exact cum ai zis ;)

Re: Forester 2.0D - 02-2010 - Pantera Neagra
« Reply #19 on: June 03, 2019, 22:29:32 PM »
Aia cu standard de tara e destul de probata.acu de motul nu am auzit.nu am folosit pana sa am subaru.
Dar la alte mărci e verificat."Mizerie" suna cam radical