Merci pentru urari, bajeti ! Si Merci si pentru critici. Sa fie primite toate
Prea multe impresii nu am deocamdata. Am facut de ieri pana acuma vreo 30 km. Ce am observat : e mai mare, mai incapatoare peste tot (habitaclu, portbagaj) . Mai puternica, se simt cei 12 caluti in plus. Ma enerveaza capacele alea de jenti, poate iau mag uri, poate le las asa, nu stiu inca. Pare mai stabila, probabil din cauza ca e mai lata sau poate e doar o impresie. Inca nu am incercat-o la viteza mare+viraje. Oglinzile laterale sant mai mici decat la cealalta. Farurile sant cu LEDuri, nu stiu daca asta e bine sau nu. Voi vedea. Luminile au si optiunea automat, cealalta nu avea. Are oprire/pornire automata la Stop sau Semafor. Asta nu imi place deloc (sau poate e din cauza ca nu am avut niciodata). Partea buna e ca are buton de dezactivare. Frana de mana la buton, cam aiurea dupa o zi de utilizare, inca nu m-am obisnuit. Hill-holder (ii zice AVH), celalta nu avea. Butonul de X-Mode si VDG e amplasat cam aiurea jos la mijlocul consolei, exact acolo unde se varsa cafeaua sau sucul. Uleiul de motor folosit 0W20 (nu stiu ce marca) . Luminile din habitaclu cred ca sant si ele LED ptr ca lumina e mult mai puternica si mai alba. Usile se blocheaza automat dupa plecarea de pe loc, cealata nu era asa. Are mod de conducere I si S , cealalta nu avea. Azi am incercat S-ul, diferenta mare intre ele. Camera de recul iti arata traiectoria probabila si pe viraje, cealalta era unidirectionala. Ventilatia putin mai silentioasa. Gura de ventilatie de sub parbriz e mai mica si e numai pe centru. Nu prea stiu cum o sa faca fata la iarna dezaburirea la -40 Gr.C, insa poate cu incalzirea planetei nu o sa mai fie nevoie. Scaunele noi si tari, confortabile, se vor inmuia ele in 2-3 ani pana o schimb cu alta noua, probabil
Unitatea media pe langa cele 1000 de aplicatii inutile, are in plus fata de cea veche Android Auto si Apple Car, se conecteaza la telefon prin cablu. Dupa ce ieri si azi mi-am facut o mie de draci ca nu puteam sa conectez telefonul meu la unitatea masinii, pe cand ma pregateam sa ii dau un ciocan ca sa se invete minte, am descoperit ca cablul meu era problema. Am pus alt cablu si acuma merge brici. Am GPSul telefonului pe ecranul masinii (ceea ce ma intereseaza cel mai mult pe mine) , pot sa vad SMSurile si o gramada de alte chestii pe care deocamdata nu am habar cum si ce. Constatare : masina are doar o intrare USB, care va fi ocupata in cea mai mare parte a timpului cu cablul dinspre telefon. Deci nu voi putea avea si cheia USB conectata in acelasi timp, deci nema muzica de pe cheie. Un pic cam nashpa chestia asta, zic eu. Alta constatare : bumperul fata e mai mare ca cel de la masina cealalta, deci cred ca mai rar cu offroadul si noroaiele fara fund la tura asta, caci de nu iarasi o sa vin cu juma' de masina in portbagaj.
Dupa negocieri la sange am obtinut si cauciucuri de iarna gratis (sa zicem) si demaraj la distanta la un pretz mai mic.
Si partea cea mai trista : NU ARE BECULETZ IN TOREPDO !! Ce zgarciobi japonoii astia !
Pai nu era vorba ca stam pana crapa CeVeTeu ?
Nope, .Cand am zis eu ca astept pana la 300.000 de mile ??
................................................................................
ps. Teoretic acesta nu mai e SJ, ci SK, nu ar fi bine sa apara o sectiune noua?
In acte scrie KJ225. Sper ca nu ma insel, am uitat actele acasa.
Acum m-am uitat la pret. La 20k euro chiar nu ai ce scuze sa gasesti sa nu il iei nou, daca mai dai si la buy-back unul cu putini km.... Si inainte sa mai faci recomandari de genul "Fa rate la unul nou." pe forum, sa stii ca aici, pe batranul continent asa ceva e cu 50% mai scump. Deci nu e chiar asa la indemana sa cumperi o masina noua.
Fara sa mai pun la socoteala venitul mediu lunar (3k euro Canada si 1k euro Romania).
Ca sa o luam pe parti, imagineaza-ti ca Foresterul pe care l-ai luat ar costa de patru ori mai mult.
Una peste alta, cu taxe, impozite, taxe ecolo, impozit la taxe , masina costa putin peste 30.000 CAD. Fara buy-back, nu am avut ce sa dau in loc. Le-am dat inapoi masina veche care oricum era a lor .
Cand le spun la unii sa isi ''faca rate la unul nou'' e ptr ca asa gandesc eu. Consider ca sant prea sarac ca sa imi iau un lucru ieftin . Decat sa dau XXX,xx mii de copeici pe o masina veche si apoi sa mai dau alte XXX,xx pe piese, reparatii, asteptari si timpi morti + nervi , mai bine dau banii disponibili ca avans la una noua si restul in rate lunare esalonate pe timp cat mai lung ca sa nu ma sufoce. Nu dau nume si nici nu arat cu degetul, dar multi pe aici tot cumparand masini vechi si bagand bani in reparatii, au pierdut mai multi bani decat echivalentul la o masina noua sau aproape noua. Ca sa nu mai zic de timp, nervi si perioade lungi de timp in care nu s-au putut folosi de masina. Mai deunazi se plangea un clasic in viata ca are 3 Subaru uri si nu ii merge niciunul
. No offence
Iar altii care si-au luat dieseluri din tari straine le-a crapat motorul la 300 km dupa ce au ajuns in tara. Deh, fiecare cu experienta lui.
Iar daca Foresterul meu ar costa de 4 ori mai scump, .... nu stiu, cred ca as emigra din nou.
Initial negocierile au pornit pentru un Ascent, pe care din motive practice nu prea vroiam sa il cumpar. Dar daca dealerul m-a tot f.......recat la cap cu el (din motive de comision care ar fi intrat un buzunarul lui) , am acceptat sa negociez pana l-am dus la exasperare, a cerut si acceptul de la banca pe care l-a si obtinut in mai putin de 3 minute, apoi am coborat stacheta la un XV, si dupa ce a terminat cu calculele aritmetice i-am zis ca de fapt eu vreau un Forester, modelul de baza, caci nimic altceva nu ma intereseaza de la el. Am crezut ca pana la final va face o criza de nervi la creierul din cutia craniana.
Daca era aici ca acolo , murea fabrica Dacia...de mult
Cred ca nici nu se nastea
Nu prea imi place mie spatele ala, dar misto masina.
..............................
Sincer nu ma prea dau in vant dupa designul asta. Mie imi plac liniile drepte, simplitatea, partea practica a chestiilor tehnice. Ma obosesc teribil atatea linii curbe , accesorii, plasticaraie si accesorii inutile . Dar ce sa-i faci, asa e moda la masini acuma. Dar in general nu prea dau doi bani pe aspectul exterior al masinilor, pe mine ma intereseaza mai mult interiorul si partea de care eu beneficiez cel mai mult, exteriorul e pentru ceilalti.