FORESTER 2,5 , 2019 cu CVT si X-Mode - Cioara
Subaru club Romania

FORESTER 2,5 , 2019 cu CVT si X-Mode - Cioara

Re: FORESTER 2,5 , 2019 cu CVT si X-Mode - Cioara
« Reply #40 on: June 17, 2019, 19:26:19 PM »
Weekendul  trecut  mi-am facut de lucru  si  timp de cateva  ore  si  300 si ceva  de km  am dus munca de lamurire  cu un prieten sa isi  ia un XV.
http://imgur.com/gallery/px2IeJV
Echipare medie,  circulat  oras/ sat/autostrada. Offroad nu am  avut timp,  ca l-as  fi  ciufulit nitel prin noroaie  dar  alea se gasesc doar la vreo  100  si ceva  de km Nord. In schimb  l-am  bagat prin niste  parcari subterane  sau supraetajate  cu  pante/rampe  accentuate  ca sa  ii arat modul de functionare  a x-mode ului  si hill holderului.
E prima oara cand  am condus  un XV  asa de mult. L-am mai condus  dar  numai cativa  km  ptr  drive test.  Acuma m-am  rasfaţat.
Diferentele  le cunoasteti. Nu le mai enumar. Mi-a  placut faptul ca e mica si fasneaţă,  se poate parca aproape oriunde,  ţâsneste  neasteptat  de rapid la plecarea de pe loc. Consum mediu  6, 0 L la suta. Consumul  pe autostrada,  cam  90  km,  drum drept  5,2  L.
http://imgur.com/gallery/cxx8P2U
Super  masinuta, in afara  de portbagajul mai  mic,   e  99% la fel ca Foresterul.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

FORESTER 2019 - Cioara
« Reply #41 on: June 27, 2019, 18:40:22 PM »
Mic  update.       De sambata pana luni   am facut  vreo  550  km,  aproape  exclusiv pe autostrada.   Viteza  fix 100  km/h consum mediu 6L/100  km  la  1500-1600  RPM.  Cu cealalta la aceeasi viteza aveam  1800-1900  RPM.    Am avut portiuni unde  consuma vartos  sub 6  si portiuni  cu putin peste 6,  in functie de inclinatia terenului.  Am remarcat ca mananca  cam  1L la suta mai putin decat cealalta  pentru exact aceleasi portiuni de drum.    Este  sensibil mai stabila pe drum  si mai ales pe viraje. Acolo unde cu cealalta  intram pe viraje la limita  scartaielilor de roti  asta  sta pe asfalt ca sudata.  Incep sa ma obisnuiesc  cu frana de mana la buton,  merge.  Inca nu m-am obisnuit cu oprirea/pornirea automata la stop.  Take  time    :-\  . Grozava treaba cu Android Auto. Merita toti  banii.  In special GPSul  si citirea automata a mesajelor.  Mult mai silentioasa in interior,  motorul se aude doar  la turatii joase,  cum turatia creste  nu se mai aude deloc.  Asta e cam la fel ca cealalta veche.  In schimb nu se mai aude deloc  rulajul rotilor pe drum. La cealalta se auzea  vajaitul cauciucurilor pe  asfalt. M-am uitat un pic pe sub  ea  si am remarcat un lucru nashpa.  Frana de mana pe spate - e un motoras  electric situat sub  axul central al rotii,  cam mare si cam in afara,  legat  cu niste firarare  si o mufa mare.  Nu prea stiu cum vor rezista  astea  in zapezile milenare din Canada cand  neaua  ajunge pana la mijlocul usii .  Dar poate cu  incalzirea  globala si caniculele din ce in ce mai lungi  nu mai am de ce sa imi fac griji.  La offroad  nici nu stiu ce sa  zic,....... .......  we'll  see.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

marr

  • 2257
Re: FORESTER 2,5 , 2019 cu CVT si X-Mode - Cioara
« Reply #42 on: June 27, 2019, 20:13:41 PM »
Dacă nu ești primul care a sesizat poziția motorasului, ma gândesc ca or fi niște unii printre cei ce fac scuturi, care sa ofere soluții de protecție si pentru asta.

PS: La consumurile astea sa nu crezi ca ți-ai luat diesel si sa alimentezi cu motorina !!!
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: FORESTER 2,5 , 2019 cu CVT si X-Mode - Cioara
« Reply #43 on: June 27, 2019, 21:18:20 PM »
La ce turații merge, normal sa folosească 0w20. Nu cred că reușește să împingă ceva mai gros cu succes.
Ia sa faci un test. Se încălzește mai greu?

Că eu când am trecut la 3 cilindri, 0w30 ulei și litraj mic, mi se încălzește motorul aproape de muncă... In 5 km iarna. Zici că e diesel.
« Last Edit: June 27, 2019, 21:19:58 PM by MihaiFlorescu »

Re: FORESTER 2,5 , 2019 cu CVT si X-Mode - Cioara
« Reply #44 on: June 28, 2019, 15:21:49 PM »
Dacă nu ești primul care a sesizat poziția motorasului, ma gândesc ca or fi niște unii printre cei ce fac scuturi, care sa ofere soluții de protecție si pentru asta.
...............................................................................
O sa fac niste  poze si o sa postez  aici .
Nu cred ca au aparut  aia care sa faca  scuturi ptr  asa ceva,  e prea recenta  problema.

........................................................................
PS: La consumurile astea sa nu crezi ca ți-ai luat diesel si sa alimentezi cu motorina !!!

Mda,  ..... problema mare cu consumul asta,  sant cam stresat.  Ma gandesc sa ii instalez  GPL  sa mai scada putin   ;D

....................................................
Ia sa faci un test. Se încălzește mai greu?
................................................................

Nu,  dimpotriva,  se incalzeste mai repede.  Cea veche se incalzea  in 4-5  min.  Asta se incalzeste  in 2-3  min.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: FORESTER 2,5 , 2019 cu CVT si X-Mode - Cioara
« Reply #45 on: June 28, 2019, 22:02:00 PM »
Ciudat. Dar în Canada oricum toate sunt altfel.

FORESTER 2,5 , 2019 cu CVT si X-Mode - Cioara
« Reply #46 on: July 08, 2019, 19:16:39 PM »
Scurt  update,
Ieri din motive de canicula am plecat  la munte.  Asta mai mult ca scuza,  ca de fapt aveam mancarici in  dos  ca sa  vad cum se comporta noul Frs  in  tara  lui.  Am mers  pe un  drum  forestier pe care am mai mers de cateva ori.  Criblura, pietricele,  fara gropi,  aproape autostrada.  Din loc in loc  am iesit de pe drum ca sa o  testez in conditii mai grele.   Nu m-am bagat  in locuri unde exista  riscul de  a lovi  bumperele  sau pe dedesupt.  Nu ca m-as fi cumintit,  dar ma gandesc  ca pe asta  sa o  pastrez  dupa expirarea leasingului  (nu trebuie sa ma credeti pe cuvant,  asa am zis   si la celelalte  si m-am auto-mintit   :(  )
Deci,  am cautat si am gasit  niste  drumuri  foarte  abrupte  unele cu pante  de aproape  45 gr. inclinatie, , pavate  cu grohotis  si pietricele de  toate dimensiunile,  pe care le-am urcat si le-am  coborat de mai multe  ori.
Constatari :   X-Mode-ul  si transmisia  sant de  100  de ori mai  performante decat la cea veche. X-Mode ul  asigura o coborare  mult mai lina,  cea veche  smucea putin  si parca avea niste  reprize   cu mici socuri. In plus  facea un zgomot  de parca se rupeau dintii la transmisie.   La  2019   viteza  se mentine constanta  si nu mai  face  absolut nici un zgomot,  turatia motorului  e f.mica  intre  2 si 3 mii  rpm.
    La cea veche  X-Mode ul  se  dezactiva dupa ce depaseai 40  km/h  si daca avea iarasi nevoie de  el trebuia sa apesi  iarasi pe buton ca sa ai X-Mode.   la asta noua  nu mai ai nevoie sa reapesi butonul.  Daca maresti viteza   X-Mode ul de  dezactiveaza   iar daca scazi  viteza  sub  40 km/h   X-Mode ul  se reactiveaza singur.  O mica diferenta am observat aici,  La cea veche X-Mode ul de dezactiva la viteze de peste 40 km/h  iar la asta  pe la  35 km/h. Oi vedea  daca asta  e bine sau nu.
    In momentul in care ramai cu  una sau mai multe roti suspendate in aer,  roata (rotile)  nu se mai invart in gol  asa de mult ca la cealalta veche. La cealalta  cans ramaneam suspendat  roata se invartea  4-5  ture in gol  pana sistemul o bloca.   La  2019  cred ca se invarte  max.  o data .  Asta  face ca  atunci cand urcam  o panta  foarte abrupta cu pietricele/grohotis/nisip   si masina avea tendinta  de a derapa, roata  sa nu  se mai invarta in gol si  masina sa  nu mai derapeze si sa ramana pe traiectoria initiala.   Pe acelasi drum am fost si cu cea veche  si am remarcat o imbunatatie  sesizabila la capitolul stabilitate pe dum  alunecos.
    Aerul  conditionat mai are loc de perfectionari.  Vopseaua e neagra,  afara   erau 30 Gr.C.  in masina  erau peste 40  gr.c. .  Ii  trebuie cam mult sa se raceasca, . Chiar si atunci cand ies  cu masina din garaj unde sant  vreo 22  Gr.C.  iarna/vara,  cu aerul  conditionat  pornit, nu as zice ca raceste f  bine.  Comparativ cu alte masini cu care mai circul pe aici,  la capitolul asta Subaru mai are de lucru.
    Intr-o pauza  de cafea  unde am lasat masina cocotata pe un damb,  m-am tarat pe sub ea si m-am uitat  la motorasul  care   actioneaza frana de mana. Pana la urma nu e dracu'  asa de negru cum am crezut.  Ansamblul  etrier/motoras  nu iese  din oala  jentii.  Deci daca treci  cu roata spate  razant pe langa un pietroi   nu atingi motorasul deoarece  e in interiorul jentii.  Dar daca treci printr-o  baltoaca  de vreo  30-40  cm.  de apa/mocirla,  nu prea  stiu cat e de protejat.  Timpul ne va demostra.   
   M-am obisnuit cu  frana  de mana la buton, e cam aiurea da'  merge.  Nu m-am obisnuit insa  cu oprirea/pornirea automata a motorului  la stop sau semafor.  Tot mereu uit sa dezactivez nenorocitul ala de buton  si ma tot intreb  de ce se opreste  motorul cand vede rosu in fata  farurilor la semafor.  Da' o sa imi treaca   :-\
   Am constata ca scaunul e mai confortabil fata de cea veche.  Cred ca din cauza ca  are o cocoasa  pe miloc ca un fel de proteza ptr  zona lombara.  Cealalta nu avea,  si cu timpul si uzura  s-a lasat ce parca te scufundai intr-o scoica.  I like asta.
   Inca merg  incet  pana pe la  5000  km.  Nu depasesc  3000  rpm, nu ii  dau talpi,  nu fortez.  Ieri pe macadam am mers  cam  cu 20-30  km/h  desi lejer  as fi putut merge  cu 50.   De consum nu va mai vorbesc  ca mi-e  jena.  da'  tot va spun  ca nu ma pot abtine.  Mediu 7L/100  km,  pe autostrada  6 si ceva.  Ieri cu tot offroadul facut si cu mersul  cu 20-30 km/h  timp de vreo 30 km   am scos   8,1L la suta 
. Ieri am implinit  1500  km.   Sa fie primiti.
http://imgur.com/gallery/E228frc
« Last Edit: July 08, 2019, 19:51:16 PM by Adi-Canada »
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

kkennyy

  • 1769
Re: FORESTER 2,5 , 2019 cu CVT si X-Mode - Cioara
« Reply #47 on: July 08, 2019, 21:42:45 PM »
Deci la astea noi xmode-ul la coborâre nu mai face niciun zgomot? La mine face zgomot de tip abs, destul de pronunțat... Nu mă deranjează dar e curios dacă a dispărut înseamnă că folosesc alt sitem.

In rest, sute de mii de km fără probleme!
Forester XT SJ 2018

Re: FORESTER 2,5 , 2019 cu CVT si X-Mode - Cioara
« Reply #48 on: July 08, 2019, 21:53:46 PM »
Merci de urare.   ;)

Exact , la asta noua X Mode ul  nu  mai faci nici un zgomot. Doar prima oara face un usor   ''hac''   de vreo 2 sec.  asa ca frana  de motor la o manuala.  Apoi  silence  total.  Foarte interesant  fata de cea veche care facea un zgomot  destul de puternic si derutant  de credeam ca se rup dintii la pinioanele pe care nu le aveam   :laugh:
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: FORESTER 2,5 , 2019 cu CVT si X-Mode - Cioara
« Reply #49 on: August 05, 2019, 20:55:10 PM »
N-ai mai scris nimic, de-o lună, despre fiarele cele noi... Să-nțelegem că s-a stricat, ai dus-o la parcul rece al dealerului sau nu mai ai bani de benzină și cauciucuri pentru deplasări??? ;D >:D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

FORESTER 2,5 , 2019 cu CVT si X-Mode - Cioara
« Reply #50 on: August 05, 2019, 21:45:39 PM »
Ocupat ... ....  obosit ... ...  vacanta .....  deplasari ...... lipsa  timp .......  si de un timp incoace  greu cu pusul pozelor pe forum   :(  ( oi fi eu mai nepriceput sau ...... ..  nu stiu )  Oricum,  stiu ca nu mi-ati  dus lipsa   ;D

https://imgur.com/gallery/fjqfh7Q


« Last Edit: August 05, 2019, 22:16:35 PM by Adi-Canada »
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: FORESTER 2,5 , 2019 cu CVT si X-Mode - Cioara
« Reply #51 on: August 05, 2019, 22:30:28 PM »
Nu nu...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: FORESTER 2,5 , 2019 cu CVT si X-Mode - Cioara
« Reply #52 on: August 06, 2019, 08:49:37 AM »
...  vacanta .....
https://imgur.com/gallery/fjqfh7Q

Frumoase pozele de la Colibița, cu tot cu Munții Călimani si latura sudica a Bârgăului... :P
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

FORESTER 2,5 , 2019
« Reply #53 on: August 12, 2019, 18:09:22 PM »
Din ultimele deplasari





















.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: FORESTER 2,5 , 2019 cu CVT si X-Mode - Cioara
« Reply #54 on: August 12, 2019, 18:11:14 PM »
La voi nu e musai cu numar si in fata?

Re: FORESTER 2,5 , 2019 cu CVT si X-Mode - Cioara
« Reply #55 on: August 12, 2019, 18:23:45 PM »
Nu
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Re: FORESTER 2,5 , 2019 cu CVT si X-Mode - Cioara
« Reply #56 on: August 13, 2019, 08:56:22 AM »
ei da, asa da poze.
culoarea masinii e cea mai frumoasa. agregatul preistoric detinut a spus ca nu s-a schimbat nimic nici in viitor, culoarea e aceeasi. el atat a vazut :D
normal, ca fiecare vede doar ce nu-l pune intr-o lumina nefavorabila.

e bine cu numar doar pe spate.
radarul e nevoit sa te fotografieze doar din spate?!
forester 2.0x forester 2.5xt

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: FORESTER 2,5 , 2019
« Reply #57 on: August 13, 2019, 10:10:19 AM »


La cate particule de apa vaporizata aflate in suspensie atmosferica erau in peisaj ma mir ca nu te-ai pierdut in decorul cetii ca stii tu cine... >:D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: FORESTER 2,5 , 2019 cu CVT si X-Mode - Cioara
« Reply #58 on: August 13, 2019, 15:34:28 PM »
..............................................
normal, ca fiecare vede doar ce nu-l pune intr-o lumina nefavorabila.
.................................................

Exact   ;D

....................................................
e bine cu numar doar pe spate.
radarul e nevoit sa te fotografieze doar din spate?!

Da.  Si iti trimite   bucuria  pe posta  acasa.
Sau   daca e radar mobil se ia  militia dupa tine  pana te ajunge din urma  si iti da  ''premiul''   pe loc. 

La cate particule de apa vaporizata aflate in suspensie atmosferica erau in peisaj ma mir ca nu te-ai pierdut in decorul cetii ca stii tu cine... >:D

Asinul   ?   ::)
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Re: FORESTER 2,5 , 2019 cu CVT si X-Mode - Cioara
« Reply #59 on: August 13, 2019, 18:06:10 PM »
Poze fara filtre si fara cenzura     ;D












.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !