Scurt update,
Ieri din motive de canicula am plecat la munte. Asta mai mult ca scuza, ca de fapt aveam mancarici in dos ca sa vad cum se comporta noul Frs in tara lui. Am mers pe un drum forestier pe care am mai mers de cateva ori. Criblura, pietricele, fara gropi, aproape autostrada. Din loc in loc am iesit de pe drum ca sa o testez in conditii mai grele. Nu m-am bagat in locuri unde exista riscul de a lovi bumperele sau pe dedesupt. Nu ca m-as fi cumintit, dar ma gandesc ca pe asta sa o pastrez dupa expirarea leasingului (nu trebuie sa ma credeti pe cuvant, asa am zis si la celelalte si m-am auto-mintit
)
Deci, am cautat si am gasit niste drumuri foarte abrupte unele cu pante de aproape 45 gr. inclinatie, , pavate cu grohotis si pietricele de toate dimensiunile, pe care le-am urcat si le-am coborat de mai multe ori.
Constatari : X-Mode-ul si transmisia sant de 100 de ori mai performante decat la cea veche. X-Mode ul asigura o coborare mult mai lina, cea veche smucea putin si parca avea niste reprize cu mici socuri. In plus facea un zgomot de parca se rupeau dintii la transmisie. La 2019 viteza se mentine constanta si nu mai face absolut nici un zgomot, turatia motorului e f.mica intre 2 si 3 mii rpm.
La cea veche X-Mode ul se dezactiva dupa ce depaseai 40 km/h si daca avea iarasi nevoie de el trebuia sa apesi iarasi pe buton ca sa ai X-Mode. la asta noua nu mai ai nevoie sa reapesi butonul. Daca maresti viteza X-Mode ul de dezactiveaza iar daca scazi viteza sub 40 km/h X-Mode ul se reactiveaza singur. O mica diferenta am observat aici, La cea veche X-Mode ul de dezactiva la viteze de peste 40 km/h iar la asta pe la 35 km/h. Oi vedea daca asta e bine sau nu.
In momentul in care ramai cu una sau mai multe roti suspendate in aer, roata (rotile) nu se mai invart in gol asa de mult ca la cealalta veche. La cealalta cans ramaneam suspendat roata se invartea 4-5 ture in gol pana sistemul o bloca. La 2019 cred ca se invarte max. o data . Asta face ca atunci cand urcam o panta foarte abrupta cu pietricele/grohotis/nisip si masina avea tendinta de a derapa, roata sa nu se mai invarta in gol si masina sa nu mai derapeze si sa ramana pe traiectoria initiala. Pe acelasi drum am fost si cu cea veche si am remarcat o imbunatatie sesizabila la capitolul stabilitate pe dum alunecos.
Aerul conditionat mai are loc de perfectionari. Vopseaua e neagra, afara erau 30 Gr.C. in masina erau peste 40 gr.c. . Ii trebuie cam mult sa se raceasca, . Chiar si atunci cand ies cu masina din garaj unde sant vreo 22 Gr.C. iarna/vara, cu aerul conditionat pornit, nu as zice ca raceste f bine. Comparativ cu alte masini cu care mai circul pe aici, la capitolul asta Subaru mai are de lucru.
Intr-o pauza de cafea unde am lasat masina cocotata pe un damb, m-am tarat pe sub ea si m-am uitat la motorasul care actioneaza frana de mana. Pana la urma nu e dracu' asa de negru cum am crezut. Ansamblul etrier/motoras nu iese din oala jentii. Deci daca treci cu roata spate razant pe langa un pietroi nu atingi motorasul deoarece e in interiorul jentii. Dar daca treci printr-o baltoaca de vreo 30-40 cm. de apa/mocirla, nu prea stiu cat e de protejat. Timpul ne va demostra.
M-am obisnuit cu frana de mana la buton, e cam aiurea da' merge. Nu m-am obisnuit insa cu oprirea/pornirea automata a motorului la stop sau semafor. Tot mereu uit sa dezactivez nenorocitul ala de buton si ma tot intreb de ce se opreste motorul cand vede rosu in fata farurilor la semafor. Da' o sa imi treaca
Am constata ca scaunul e mai confortabil fata de cea veche. Cred ca din cauza ca are o cocoasa pe miloc ca un fel de proteza ptr zona lombara. Cealalta nu avea, si cu timpul si uzura s-a lasat ce parca te scufundai intr-o scoica. I like asta.
Inca merg incet pana pe la 5000 km. Nu depasesc 3000 rpm, nu ii dau talpi, nu fortez. Ieri pe macadam am mers cam cu 20-30 km/h desi lejer as fi putut merge cu 50. De consum nu va mai vorbesc ca mi-e jena. da' tot va spun ca nu ma pot abtine. Mediu 7L/100 km, pe autostrada 6 si ceva. Ieri cu tot offroadul facut si cu mersul cu 20-30 km/h timp de vreo 30 km am scos 8,1L la suta
. Ieri am implinit 1500 km. Sa fie primiti.
http://imgur.com/gallery/E228frc