Nu exista un raspuns general valabil !
Majoritatea colegilor de aici, dupa inlcouirea motorului, nu am avut probleme. Nu zic de mine, ca dupa inlocuirea motorului, am mai facut cca. 15.000 km pana in momentul in care am vandut masina. Din cate stiu, actualul proprietar merge cu ea bine-merci, fara probleme(sunt aproape 2 ani de atunci).
Au fost insa si unul sau doua cazuri de inlocuire la inlocuire ...
Dupa cum a spus si Mihai - sunt foarte multe variabile.
Depinde cum s-a lucrat la masina (una este sa fi fost facuta operatiune in reprezentanta, in garantie, alta sa o fi facut el pe te miri unde).
Apoi, nu-i lipsit de importanta nici modul de exploatare al masinii in timpul asta, frecventa reviziilor, ce a mai schimbat pe langa motor, etc.
Cel mai bine este sa-l intrebi pe actualul proprietar ce si cum. Si orice iti spune ca s-a facut la masina, sa poate deomstra cu acte/facturi/etc.
PS: Nota bene !
Daca s-a inlocuit doar short block-ul (asta intra in garantie) si atat, este posibil ca in curand sa te astepti la inlocuit injectoare (si nu-s tocmai ieftine - intre 1600-2200 lei bucata), bujii incandescente (cca. 200 lei bucata), EGR (1200-1500 lei), furtune compartiment motor (cel putin cotul intecooler daca nu a fost inlocuit pana acum, multa viata nu mai are - asta-i cca. 350 lei).
Si lista poate continua !
Deci, se prea poate sa nu mai ai probleme cu blocul, vilbrochenul si cuzinetii ... dar mai sunt si altele pe langa ele.
Ca atare, verifica bine istoricul masinii (e mult mai simplu sa faci asta daca toate interventiile au fost facute intr-o reprezentanta), verifica masina si daca totul e OK ... go for it !
PPS: Sa fii totusi constient ca nu-i chiar o masina ieftin si usor de servisat.
Compenseaza insa la tinuta de drum, dinamica, singuranta, confort ...