Povestea e simpla. Aveam nevoie de o masina de concedii, ture de 4-5000km peste granite, o masina comoda care sa manance km pe paine. Foresterul nu facea fata la viteze de autostrada (lipsa putere, consum mare), asta ca sa nu mai spunem de zgomot. STI-ul zacea in garaj si imi satisfacea poftele de adrenalina din ce in ce mai rar, asa ca singura decizie logica era sa renuntam la distractie.
Acum, problema era in continuare destul de complicata. Pe de-o parte STI-ul statea la vanzare de mai bine de juma de an fara succes, pe de alta, nu stiam efectiv ce sa luam in locul lui. Aveam nevoie de ceva comod (nimic exagerat, cu siguranta nu lux), relativ puternic (nu mai voiam sa aud de aspirate) si economic in acelasi timp. Deasemenea, de cand cu foresterul, am inceput sa apreciez foarte mult natura unei masini inaltate si cu awd capabil, genul de go anywhere kind of car (vorba vine) si voiam sa continuu in aceeasi linie. Ca variante aveam un audi a4 allroad, subaru outback, ma mai uitasem pe la un suv, mazda cx-5 fara sa fiu convins (as fi preferat wagon inaltat, decat alta cutie pe roti). Recunosc, m-a prins putin si boala Subaru, am mai surubarit la ele, le-am invatat plusurile si minusurile, mi-ar fi placut sa raman la marca, deci Outback. Singura problema, Outback-ul e scump (mai ales cele mai noi), bugetul limitat si STI-ul inca la vanzare fara cumparator. Acum, nu stiu ce s-a intamplat si cum, ca s-au miscat rapid lucrurile in ultima saptamana, ca m-am pricopsit printr-o conjunctura fericita cu acest minunat exemplar de Outback V, 2015, 35.000km. Dizal + cvt, combinatia fatala de probleme ce pot aparea, mi-am luat inima-n dinti ca sa zic asa si combinat cu povestile de bine auzite despre aceasta generatie, am hotarat sa imi asum riscurile.
Ce-o fi cu fiabilitatea, om vedea, cert e ca o sa vada multi km. Pana acum sunt foarte incantat de combinatie. Outback-ul (generatia asta, cu alta nu am mers) este ceva ce eu nu am mai experimentat la Subaru, o masina moderna cu un interior care poate rivaliza cu al masinilor nemtesti. CVT-ul este surprinzator de bun, zic asta dupa doar o zi de condus si vreo 100km, dar chiar imi place cum a fost gandit, imi place chiar mai mult decat dsg-ul de la vag. Motorul nu este nimic spectaculos in materie de putere, dar chiar daca nu simti, viteza creste surprinzator de repede si ajungi imediat la viteze de autostrada. Dupa parerea mea, combinatia cvt+diesel e una foarte ok dpdv performanta si feeling la condus. In rest, suspensie extrem de comoda, am facut si foarte putin offroad si pare mai ok decat cea de pe forester, ceea ce zice multe. Singurul minus momentan este ca greutatea se simte putin, si e distribuita usor pe fata (probabil dieselul fiind principala cauza). Cu toate astea, daca te infigi in ea, se tine foarte bine pe viraje si in afara de scartait la roti in giratoriu, n-am avut probleme sa nu urmeze trasa.
In fine, per total, foarte multumit de masina, cred ca o sa ne intelegem de minune. Cateva poze de inceput:
Liber la diesel hate